Handyy kirjoitti:
Itse en kyllä huomannut kenenkään mollaavan tässä ketjussa suomiautoja.
6-0, Handyy!
Tätähän tää keskustelu p(ar)h(a)immillaan on, ihan niinkuin kansanradio YLE:llä, tosikoita ja veitikoita taidetaan ohjelman sloganissa sanoa.
Ainut mikä vähän häiritsee, että onkohan
museoauton, alkuperäisauton ja Suomiauton termit menneet joiltakuilta sekaisin?
Tuo ylläoleva kysymys ois melkein oman topiccinsa arvoinen, mutta voisiko olla jopa niin ettei ole muita Suomiautoja kuin tietyt Saabit, Porschet, Sisu-kuorma-autot ja ne muutama Wihuri-kupla?
Arvasi kyllä tämän keskustelun aloituksesta jo, että n. 11:n viestin jälkeen ollaan vankassa mutta ratkiriemukkaassa offtopicissa.
Ennenkuin karkailee enempää ohi aiheesta niin olet Jude hienon palasen Suomalaista autohistoriaa saanut itsellesi. Eniten lämmittää on tuo hankintatapa, ei istuta rahatukon kanssa netin ääressä surffaamassa tai anneta toimeksiantoja, vaan nähdään oikeasti aikaa ja vaivaa vison toteuttamiseen. On kuin kääntäis kelloa 20 vuotta taaksepäin. Eipä sillä, onhan tää interwebbi helpottanutkin harrrastusta paljon.
Tuo auton arvo on tavallaan aika hankala juttu määrittää, mutta autokauppiassukulaismiesketale tuumasi aiheesta kerran yleisesti seuraavaa:
Ei millään autolla sen enempää uudella kuin vanhallakaan, ole mitään muuta oikeaa arvoa kuin se mikä sille ostajan ja myyjän välillä kaupantekohetkellä määrittyy. Yksinkertaista, eikö totta?
Yksi epämääränen määrittämiskonstihan on laittaa vehje myyntiin reiluun (kuviteltuun) ylihintaan ja odotella tuleeko yhteydenottoja.
ps. pilkunviilaajille, toimittajanaluille ja muille suomenkielen ystäville ihan loistava:
http://kielikoje.akuankka.fi/?title=Val ... jari&bonus