Moikka,
Osaako kukaan sanoa onko kuinka paha homma vaihtaa tohon 3.8l V6 pahvit? Ootteko vaihtaneet itse vai onko jotain pajaa mitä vois suositella PK-seudulla?
Missä hinnoissa tälläinen vois olla teetettynä, tiivisteet ja kannen pultit näyttäis olevan 130€ posteineen kotiin tuotuna...
Rupes hukkaamaan nestettä ja hiukan on öljyä paisuntasäiliössä nesteen pinnassa joten purkuunhan toi menee, kestihän se kuukauden ostosta... Kiva ylläri...
-Tomppa
Kannen pahvien vaihto
- JYK-90
- Addikti
- Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018 - Paikkakunta: Vesilahti
Re: Kannen pahvien vaihto
Moro,
Muutama vuosi sitten vaihdoin itse ex-Mustangiini kansipahvit. Auto oli -96 v6. Kun purat autoa niin ota useampia valokuvia konehuoneesta eri työvaiheissa. Niistä saattaa olla apua kun kasailet konetta myöhemmin. Jotkin ruiskujen johdot on niin tarkoilla mitoilla, että ne pitää kierrättää juurikin oikeaa reittiä konehuoneessa että ylettyvät paikoilleen. Lisäksi kannet kannattaa käyttää koneistamossa jotta ovat varmasti suorat. Kannenpulttien momentit ja kiristysjärjestykset löydät googlettamalla.
Mulla meni aikaa ko hommaan about 15 tuntia.
Muutama vuosi sitten vaihdoin itse ex-Mustangiini kansipahvit. Auto oli -96 v6. Kun purat autoa niin ota useampia valokuvia konehuoneesta eri työvaiheissa. Niistä saattaa olla apua kun kasailet konetta myöhemmin. Jotkin ruiskujen johdot on niin tarkoilla mitoilla, että ne pitää kierrättää juurikin oikeaa reittiä konehuoneessa että ylettyvät paikoilleen. Lisäksi kannet kannattaa käyttää koneistamossa jotta ovat varmasti suorat. Kannenpulttien momentit ja kiristysjärjestykset löydät googlettamalla.
Mulla meni aikaa ko hommaan about 15 tuntia.
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
Re: Kannen pahvien vaihto
Mulla kesti reilut puoli vuotta, paikkasin syylarinpaikkausaineella kesti toisen puoli vuotta. Toista kertaa ei paikka-aine auttanut.Tomppa kirjoitti:Moikka,
Osaako kukaan sanoa onko kuinka paha homma vaihtaa tohon 3.8l V6 pahvit? Ootteko vaihtaneet itse vai onko jotain pajaa mitä vois suositella PK-seudulla?
Missä hinnoissa tälläinen vois olla teetettynä, tiivisteet ja kannen pultit näyttäis olevan 130€ posteineen kotiin tuotuna...
Rupes hukkaamaan nestettä ja hiukan on öljyä paisuntasäiliössä nesteen pinnassa joten purkuunhan toi menee, kestihän se kuukauden ostosta... Kiva ylläri...
-Tomppa
En ole vaihtanut, ajanut vaan, katsastuksessakin meni päästöistä läpi. Kestää n. 30-45 min ennen kuin lämpiää niin paljon, että check engine valo syttyy ja kun työmatka oli n. 25, niin hyvin ehti, tyhjensi aina vaan paisarin takaisin syylarin ennen liikkeelle lähtöä.
Riippuu siitä kuinka paljon joutuu purkamaan. Mulla ei oikean puolen tulppia edes näe. Alsakansien kierous olisi hyvä tarkistaa ja korjata. Lohkon kierteet olisi kanssa hyvä putsata ja käyttää arpin rasvaa, että saa varmasti momentit tasaisiksi.