Minkä ostaisit ja miksi?

Yleisiä autoharrastusta koskevia asioita ja höpinöitä. Ei tekniset kysymykset yms.

Valvoja: Ville K

Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Minkä ostaisit ja miksi?

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Eli kuuluiskohan tää kysymys tälle alueelle? Joo eli kun haaveilen tuosta SN-95 mussen hankinnasta niin kysympä teiltä kellä semmonen on ollu tai on vieläkin että: Jos nyt olisit ostamassa SN-95 mallin mussea niin millä koneella ostaisit ja miksi? Kertokaa hyvät ja huonot puolet ja tyyppivikoja! Osiahan noihin saa ihan pöllönä mut onkohan vanhempaan 5.0 koneeseen edullisemmat osat (myös viri), kuin modulaariin? Ja cobra on tietysti erikseen, mutta siihen ei vissiin paljon enää viriä tehdä kuin ahtamalla. Mut keskustellaan asiasta! :D Hyvät neuvot ja vinkit olis paikallaan.
Avatar
FBFIN65
Mega-addikti
Viestit: 625
Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005
Paikkakunta: uusimaa

Re: Minkä ostaisit ja miksi?

Viesti Kirjoittaja FBFIN65 »

Ford Mustang FR500GT4
Harrastepohjalta ostaisin
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Minkä ostaisit ja miksi?

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Cobra 2003-2004. Valmiiksi ahdettu, takokalikkaa koneen liikkuvat, tehtaan lupaamat 390hv tulee melkein takarenkaalta. Jos arvostaa mutkaominaisuuksia, niin autossa on lantarattaisiin tottuneelle eksoottinen IRS peräkin vakiona :D

Hankintahinta on kalliimpi mitä perus SN95:ssa, mutta Cobran osto kirpaisee ja kyrsii vain kerran. Sitten kun ostaa sen perus mallin ja upgreidailee sitä parilla tonnilla per kerta, niin kirpaisee monta kertaa ja aina kyrsii kun autosta ei Cobraa tule puhumattakaan IRS taka-akselia.

Minä en näkisi tässä mitään muuta vaihtoehtoa kuin '03-'04 Cobra. Ugh, olen puhunut.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Minkä ostaisit ja miksi?

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Joo okei minäkin ostaisin uuden bossin jos ois pätäkkää, mut ku ei oo, siks tää kysymys koskien SN-95:sta. Se 03-04 cobrakin taitaa maksaa 3-4 kertaa enemmän kuin tavallinen 5-litranen! Minulle hankintahinnallakin on väliä, siksi on pakko tehdä niin että ensin ostetaan auto ja pikkuhiljaa parannellaan.
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Minkä ostaisit ja miksi?

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Jos haluat ostaa halvalla, saat tehä kaiken ite, koneen vaihtoa myöten, kato http://www.vaurioajoneuvo.fi/ ja hakuun ford mustang... ei oo pahan hintanen, mutta kutvosella :)
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Minkä ostaisit ja miksi?

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Osta perus 5,0 GT, menee jo vakiona ihan kivasti. Ja on valikoimaa, ei tarvi ostaa ekaa yksilöä, +saa varmaan halvalla kun jaksaa kierrellä ja tinkailla. Jos sitten alkaa muokkailemaan, niin pakosarjat, vapaammin virtaavat katit+putkisto, ja 3.73 perävälitys niin johan auto muuttui! Eikä mene vielä montaa tonnia rahaakaan.

Tietty noi modulaarikoneisetkin kivoja varmasti on, ei vaan itsellä minkäänlaista kokemusta... vielä.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Re: Minkä ostaisit ja miksi?

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Topias74 kirjoitti:... kysympä teiltä kellä semmonen on ollu tai on vieläkin... Kertokaa hyvät ja huonot puolet ja tyyppivikoja!
Täällä on -94 avo 5.0 + T5 ja -96 4.6 + T45 "kilpuri" --> http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... =36&t=9298
Tuohon windsoriin on vielä helpompi hommata viripalikkaa kuin modulaariin. Tuon -96-99 4.6 2V muistuttaa lähinnä Lincolnin moottoria, henkiin sen saa 2000 --> GT imusarjalla/kansilla. (aiheesta pitkät keskustelut moottori osiossa) Windsoriin saatavana käytettyjäkin vauhtiosia reilusti. Perän alkuperäinen lukko ei mahottomia pidä, mutta levyt vaihtamalla parempiin rupeaa jo pitämään katuajoon riittävästi. Ars tuntumalla 5.0 omaa enemmän alavääntöä, 4.6 vaatii enemmän kierroksia lähteäkseen liikkeelle. Modulaarista saa taas pisemmälle virittäessä helpommin kivasti kiekuvan. Molemmissa 2V moottoreissa vakiona kierrokset loppuu n.5000rpm. Oli sitten avo tai umpikattoinen niin kori on alkuperäisenä VETELÄ !! Pelkästään rungonyhdistäjillä saa ajettavuutta autoon jo pienistä nopeuksista lähtien. Seuraava parannuskohde olisi säädettävät tolpanyläpäät. Vaikkei kisakulmia havittelisikaan, tämä on ainoa konsti saada etuakselisto pilkulleen paikoilleen. Tuossa mun kilpurissa tuli yksi huolestuttava kohta vastaan. Kori ei ollut pätkääkään ruosteessa, sisusta oli purettuna ja repsikan takajalkatilasta oli korimassat raapattu pois. Astuin auton lattialle niin korin poikittainen sauma aukesi n.50cm matkalta. Tehtaan pistehitsejä oli vain muutama... :shock: Takajarrut ja käsijarru on aikas heikko tehoiset, samoin ajovalot jotka ei tunnu paranevan edes vaihtamalla. Painelaakeri kun rupee pitämään ääntä on sillä eliaikaa 2pv jäljellä. sn95 on täynnä ihmeellisiä ylimääräisiä rautapainoja, joiden poisto ei vaikuta mihinkään ainakaan negatiivisesti. 5.0 ssa on konehuoneessa huomattavasti enemmän tilaa touhuta kuin 4.6 ssa. Kuskinpenkin sähkösäätö renkkaa tosimonessa autossa, samoin koelaudan kello on ollut monella pimeänä. Virtalukko ja valokytkin on aina jossain vaiheessa vaihtolistalla. Lämmityslaitteen kennolle ei ole odotettavissa yli 20v elinikää, ja sen vaihto onkin sitten KOVA homma. Mutta kaiken kaikkiaan ihan loistavia laitteita, suosittelen. Nämä laitteet on ameriikan kuplia, saa mitä vaan minkä värisenä vaan.
V6 ja automaatti vehkeistä en lähde neuvomaan... :krooh:
Soitappa vaikka http://www.hhp.fi/ varmasti ohjeistaa ja neuvoo. Ikaalisen kavereilla on sen verran vankka kokemus näistä laitteista, että tietävät mitä tekevät.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Minkä ostaisit ja miksi?

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Oliko se punainen avo sun missä ne it-piste tarrat kupeissa? Siinä tuntu olevan hyvä alusta ainakin pienessä nopeudessa ja töyssyjen yli! Just tämmösiä kommentteja kaipailin, kiitos, mutta lisääkin saa tulla jos jollain olis vielä jotain.....

Itelläkin on vähän mielessä ollu tuo vanhempi 5.0 koneinen, mutta katotaas ny...

Eikös siitä sais vaikka 427:n jos käyttäis 351:stä lohkoo! :LMAO:
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Minkä ostaisit ja miksi?

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Tuntuu vaan monasti täällä foorumilla, että kun joku kysyy minkä auton ostaisi, niin loppujen lopuksi vastauksista voi ymmärtää, että mustang on ostettava ainoastaan sen takia, että sen voi virittää äärimmilleen :lol: Kaikki ominaisuudet on oltava kuin rata-autossa, muuten sillä ei tee mitään :lol:
Kyllä sen auton voi ostaa ihan vaan muuten cruisailuun, ja laittaa rahaa palikoihin sitä mukaa kun on varaa investoida, ja tulee ihan kiva auto, ei mikään tekele. Oma mielipiteeni.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: Minkä ostaisit ja miksi?

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Topias74 kirjoitti:Eli kuuluiskohan tää kysymys tälle alueelle? Joo eli kun haaveilen tuosta SN-95 mussen hankinnasta niin kysympä teiltä kellä semmonen on ollu tai on vieläkin että: Jos nyt olisit ostamassa SN-95 mallin mussea niin millä koneella ostaisit ja miksi? Kertokaa hyvät ja huonot puolet ja tyyppivikoja! Osiahan noihin saa ihan pöllönä mut onkohan vanhempaan 5.0 koneeseen edullisemmat osat (myös viri), kuin modulaariin? Ja cobra on tietysti erikseen, mutta siihen ei vissiin paljon enää viriä tehdä kuin ahtamalla. Mut keskustellaan asiasta! :D Hyvät neuvot ja vinkit olis paikallaan.
Tiedän yhden edullisen modulaari-Cobran, jossa nuo kovaa-ajamisen alustanosat on jo suurimmilta osin kaikki valmiina: http://www.nettiauto.com/ford/mustang/4124741 :vihellys:

Ja voimaa saa puhaltimella liiankin helposti ja laillisesti lisää... Virittämistä voi tehdä muutenkin kuin ahtamalla, osia löytyy kyllä, siitä pitävät huolen jo kohta kaksikymmentä vuotta modulaarin parissa puuhanneet aftermarket-firmat jenkeissä ja Kanadassa.

Soittele niin jutellaan aiheesta, tee tarjous niin saatat yllättyä kuinka helposti olet päässyt GT:n hinnalla Cobran omistajaksi. :)
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Re: Minkä ostaisit ja miksi?

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Topias74 kirjoitti:Oliko se punainen avo sun missä ne it-piste tarrat kupeissa? Siinä tuntu olevan hyvä alusta ainakin pienessä nopeudessa ja töyssyjen yli!
Täällä hep. Tarkemmin vaemon auto, mutta onhan tuota tullut pideltyä. Ei tuossa mitään ihmeellistä ollut, kovemmat puslat, madallus jouset. Muuten täysin vakio. Olis vielä paaaaljon alustajumppaa että tuosta saisi lähellekään hyvän. Tuossa sama laite ilman minkäänlaista viritystä -->
Tuosta kannattais kanssa tehdä tarjous jxa26Wosu nimimerkille... :vihellys:
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Minkä ostaisit ja miksi?

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Vastauksia tulee monemoisia ja varsinkin jo kysymyksessä ei määritellä että onko käytössä kaikki maailman rahat vaiko vain osa siitä :lol: Valmiiksi rakennettu auto kuten tuo Samin Cobra, niin ei olisi huono sijoitus sinällänsä. Kaikki tehty valmiiksi ja hinta x euroa. Rakenna ja parantele itse tuollainen niin hinta on 2x euroa. Niin se vain on, been there done that. Itse hylkäsin joskus 18000 e maksaneen juuri entisöidyn mach 1:n kun pidin kalliina. Jälkikäteen kun rakensi yhden raadon uudelleen niin toi 18te mach 1 oli suorastaan halpa. Olisin vain swapannut tekniikan ja nauttinut kyydistä.

En sano, etteikö säästeliäs saa olla, mutta kaikki eurot mitä harrasteauton ostossa säästää niin maksaa ne kaksinkertaisena tai jopa kolminkertaisena takaisin jos ikinä autoa aikoo modifioida. Jokainen tekee omat päätöksensä, muut voi vain yrittää neuvoa tai olla neuvomatta.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Re: Minkä ostaisit ja miksi?

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Fastback kirjoitti:Cobra 2003-2004. Valmiiksi ahdettu, takokalikkaa koneen liikkuvat, tehtaan lupaamat 390hv tulee melkein takarenkaalta. Jos arvostaa mutkaominaisuuksia, niin autossa on lantarattaisiin tottuneelle eksoottinen IRS peräkin vakiona :D

Hankintahinta on kalliimpi mitä perus SN95:ssa, mutta Cobran osto kirpaisee ja kyrsii vain kerran. Sitten kun ostaa sen perus mallin ja upgreidailee sitä parilla tonnilla per kerta, niin kirpaisee monta kertaa ja aina kyrsii kun autosta ei Cobraa tule puhumattakaan IRS taka-akselia.

Minä en näkisi tässä mitään muuta vaihtoehtoa kuin '03-'04 Cobra. Ugh, olen puhunut.
No juu.
Tuollaista Cobraa ihmeteltiin Power Meetissä sen verran että piti oikein varmistaa millainen taka-akseli siinä on. Matala oli auto ja ruohikko pitkää mutta IRS siellä oli ja tarkempi tutkiskelu osoitti vuosimalliksi 2003.
-Jukka-
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Re: Minkä ostaisit ja miksi?

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

1. Haluatko olla vain auton omistaja? (kytätään jälleenmyynti arvoa)
2. Haluatko olla autoharrastaja? (kaikki meni, eikä riittäny. Mitn.sit.)
3. Haluatko ajaa joskus kaukaisessa tulevaisuudessa? (säästät rahaa "valmista" autoa varten)
4. Haluatko ajaa vielä tänä kesänä? (saat raakileen mitä voi parannella talven aikana)
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
arrakis
Mega-addikti
Viestit: 853
Liittynyt: 05 Touko 2006, 22:25
Paikkakunta: Tre

Re: Minkä ostaisit ja miksi?

Viesti Kirjoittaja arrakis »

Jaahas, Fun Run teki tehtävänsä, ja nyt suunnitellaan mussen ostoa. :wink:

Eipäs siinä mitään... Meinasitko myydä sitten SC:n vai mitä? :?
- Saleen S 281 S/C '03 HH Special Edition
- Ford Mustang GT 1988
- Ford Orion 1990 MR
- Volvo Amazon 1967
- Fiat 850 Special 1969
- Bmw M3 2005
- Lexus GS300 2008
- Saab 9-5 2.3t 2004
Vastaa Viestiin