2001 takavalojen johdotus

On sulla muodot Mustangin...
Lotikka
Hiljaisempi
Auto: Ford Mustang Bullit -01 4.6 v8
CYO-84

2001 takavalojen johdotus

Viesti Kirjoittaja Lotikka »

Eli ostin autoon uudet etu-umpiot ja takaumpiot. Vanhoihin umpioihin oli tehty jotkut ihan ihmeelliset kytkennät ja jälkiasenteiset lampun kiinnikkeet.
Ilmeisesti Mustangeissa on yleensä et vilkut takana vilkuttaa koko umpiota? Nyt mulla on vilkut missä pitäis olla peruutusvalot ja peruutusvalo on lisäasennettuna puskurin alapuolella.

Kuva
Ja sitten oikealta kaksi toimii ajovalona ja kolmas oikealta jarruvalona.
Saako sen asennettua silleen et kaikki toimii ajovalona, jarruvalona ja vilkkuna?
Jos saa niin kuinka se kytketään?
Oon tilannu rockautosta oikeat liittimet johtosarjoineen, vanhojen katkomiset ja uusien liittämiset joudun tekemään itse.
Jos joku neuvokas sähköjät tunteva voisi kertoa tai mahdollisesti opastaa vierestä uusien liittämisessä PK-seudulla +/- 100km, oisin todella tyytyväinen.

EDIT: osat on rockautosta tilattu, mutta ei ole vielä saapuneet perille.
There is only one way to come into this world, but so many ways to leave...
sami92
Aktiivi
Auto: Mustang GT vm.2000 Convertible

Re: 2001 takavalojen johdotus

Viesti Kirjoittaja sami92 »

Mulla on melkein samat viritykset, tehty Americarin toimesta Mäntsälässä. Toimii siten, että jenkkipakkivalossa on keltainen polttimo ja on vilkkuna, kolme punaista valoa palaa yhtäaikaa ajovaloina ja jarruna syttyy laitimmaiset kaksi punavaloa kirkkaampina. Ilmeisesti sinun vanhoista valoista on sahattu vanhat jenkkikantojen reiät pois ja liimattu E-hyväksytyt "sisälamput" tilalle. Näin saa auton katsastuksesta läpi.

Nyt jos sulla on nämä uudet pelkät jenkkivalot, niin ei mene leimasta. Vaan niihin joutuisi tekemään ihan nuo samat kommervenkit. Tämä siis jos auto ei ole muuttoautona tuotu ja kun sulla on noita virityksiä, niin ilmeisesti ei ole. Noilla jenkkivaloilla voi ajella, tosin sakkoakin voi mahdollisesti rapsahtaa, mutta ainakin katsastukseen sitten joutuu vaihtamaan E-hyväksytyt viritykset tilalle.
Mustang GT vm.2000 Convertible
Lotikka
Hiljaisempi
CYO-84

Tämä auto on joskus tuotu muuttoautona suomeen, eli voin ilmeisesti asentaa valot alkuperäsiksi?
sami92
Aktiivi
Auto: Mustang GT vm.2000 Convertible

Viesti Kirjoittaja sami92 »

Käsittääkseni tästä pitäisi olla merkintä rekisteriotteessa, jos on lupa käyttää muita kuin E-hyväksyttyjä valoja. Kun ei ole ikinä ollut muuttoautoa, niin joku tietävämpi voi varmaan vahvistaa, tai sanoa että bullshit.
Mustang GT vm.2000 Convertible
Lotikka
Hiljaisempi
CYO-84

No mut katsastukset ja kaikki sikseen. Kaiken muun johdotuksesta oon pähkäillut jo, mutta miten saan jarruvalot sammumaan ja syttymään vilkun tahtiin?
Lotikka
Hiljaisempi
CYO-84

Kaikki vanhat johdot oli jätetty paikoilleen ja toimiviksi auton peräkonttiin, ni ei tarvinnu muuta kuin liitellä.
Vastaa Viestiin