Vesipumpusta?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
jeje
Aktiivi
Viestit: 133
Liittynyt: 20 Marras 2007, 23:35
Auto: Mustang Mach 1 -73, 351 C (Q code), C6,9" perä.
Paikkakunta: Ruokolahti

Vesipumpusta?

Viesti Kirjoittaja jeje »

Alko vesipumppu ääntelemään, eli vähän "loksottaa". Tossa sitä kattelin ja vaihtoon se varmaan menee... Kymysys kuuluu; mikä se reikä pumpun päällä on? Voisko olla joku voitelujuttu??
Lauri
Addikti
Viestit: 490
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Re: Vesipumpusta?

Viesti Kirjoittaja Lauri »

Tarkoitatko sitä mistä näkyy akseli? Itkureikä vaimikäsenytsuomeksisittenonkaan (weep hole), mistä näkee jos pumpun tiiviste on pettänyt.
jeje
Aktiivi
Viestit: 133
Liittynyt: 20 Marras 2007, 23:35
Auto: Mustang Mach 1 -73, 351 C (Q code), C6,9" perä.
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: Vesipumpusta?

Viesti Kirjoittaja jeje »

Joo, just se! Siispä vesipumppua hankkimaan... :nenu:
puuhapetri
Aktiivi
Viestit: 34
Liittynyt: 28 Heinä 2008, 09:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Vesipumpusta?

Viesti Kirjoittaja puuhapetri »

Juorureikä
Ford Mustang Fastback -65
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
M-B 280 S -66
K-750(Ural) -70
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Vesipumpusta?

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Anteeksi topicciin tunkeutumisesta, mutta aihe on kuitenkin sama...

Mikä on originelli hihnapyörän halkaisia?
Suurtehopumppu vai normaali?

Vesipumpun vaihto.
- mitäs pitäisi huomioida?
- vaihto-ohjeet?
- linkki aiheeseen?

Kiitos. :D
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
jeje
Aktiivi
Viestit: 133
Liittynyt: 20 Marras 2007, 23:35
Auto: Mustang Mach 1 -73, 351 C (Q code), C6,9" perä.
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: Vesipumpusta?

Viesti Kirjoittaja jeje »

Ite vaidan normipumpun, ku ei oo juurikaan viritelty... Vaihtanu en itekään oo musseen, mutt ei kai siinä mitään ihmeellistä. Vedet pihalle ja vanha pumppu pois, mitenkä lie, pitääkö syyläri irrottaa?? Vanhat tiivisteet kaavitaan pois, uusi tiiviste pitää muistaa, tuli minulla pumpun mukana. Laturin kiinnike ja ohj.tehostimen kiinnike irti. Uusi pumppu paikoilleen, kiinnikkeet takas kiinni, nesteet syylariin... Helppoa, vai onko? :wink: Tietysti riippuu siitä, kuinka monta pulttia poikki jne... :nenu:
Avatar
Poro
Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1966 289 GT HT
Paikkakunta: Vihti

Re: Vesipumpusta?

Viesti Kirjoittaja Poro »

Itse juuri vaihtelin talvella vesipumpun, mutta kone oli irti rungosta silloin.

Onnistuu kyllä kone paikallaankin, kun irrottaa (luonnollisesti) ropellin niin tilaa kyllä on. Kannattaa varautua myös timing coverin vaihtoon, mikäli on orkkis. Se alumiininen kun ei kestä kauheita kiristyksiä ja itsellä on kaksi pulttia jo korkannut ja bensapumpun toinen pultti myös kiinni pyhällä hengellä.

Tiivisteet kannattaa myös katsoa rauhassa miten tulee, niin ei tarvitse sitten niitä uudestaan laitella.... ;) Eli ei ehkä aamuyöstä väsyneenä laitella sitä kiinni.

http://maalle.takaisin.fi/Timo/album/Au ... 20136.html

TT
"If life were fair, Elvis would be alive and all the impersonators would be dead."
-Johnny Carson
Avatar
2065
Mega-addikti
Viestit: 855
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Re: Vesipumpusta?

Viesti Kirjoittaja 2065 »

niin ja kannattaa muistaa ne vesitilaan asti menevät pultit...
jeje
Aktiivi
Viestit: 133
Liittynyt: 20 Marras 2007, 23:35
Auto: Mustang Mach 1 -73, 351 C (Q code), C6,9" perä.
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: Vesipumpusta?

Viesti Kirjoittaja jeje »

Timing cover? Tä,hä? Vesitilaan asti menevät pultit? Hä?
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Re: Vesipumpusta?

Viesti Kirjoittaja musse67 »

jeje kirjoitti:Timing cover? Tä,hä? Vesitilaan asti menevät pultit? Hä?
Timing cover on vesipumpun alla oleva jakopäänkoppa. tämä ja vesipumppu on osittain samoilla pitkillä pulteilla kiinni lohkossa. Jos niitä ei ole vähään aikaan auottu, on ne toden näkösesti hapettuneet koppaan kiinni. Ajan saatossa alumiiniset kopat tahtoo syöpyä vesikanavista, niin on hyvä sekin tarkastaa samalla. Samalla on sitten myös hyvä katsoa jakopään kunto.
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: Vesipumpusta?

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Jejellä on 351Cleve, joten pumppu tulee suoraan lohkoon, välissä on vaan jakopään peittävä pelti 8)
:krooh:
jeje
Aktiivi
Viestit: 133
Liittynyt: 20 Marras 2007, 23:35
Auto: Mustang Mach 1 -73, 351 C (Q code), C6,9" perä.
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: Vesipumpusta?

Viesti Kirjoittaja jeje »

PeteP kirjoitti:Jejellä on 351Cleve, joten pumppu tulee suoraan lohkoon, välissä on vaan jakopään peittävä pelti 8)
Kyllä, vähä ihmettelinkin... Entäs ne pultit, onks ne missä?? :oops:
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Vesipumpusta?

Viesti Kirjoittaja 65HT »

2065 kirjoitti:niin ja kannattaa muistaa ne vesitilaan asti menevät pultit...
Mitä muistamista tässä on?

Kone on tyhjillään nesteistä, kun imusarja on irti, taidanpa nyt viimein vaihtaa sen vesipumpunkin...
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Vastaa Viestiin