Vinkkejä varttimailille Natikoihin

Ratapäivät ja muut race-henkiset tapahtumat.

Valvoja: Ville K

Alueen säännöt
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
Fastback
Over The Top
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Viesti:

Re: Vinkkejä varttimailille Natikoihin

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Ekassa lähdössä ainakin minulla on aivan järjetön lataus kaikenlaista mahdollista energiaa. Muistan jokaisesta kiihdytystapahtumasta aina ensimmäisen lähdön vastustajan. '09 natikoissa '67-'68 ht mustang, joka jäi lopulta taakse kun älysin antaa kenkää yli 5000 rpm vasta kolmosella. '10 natikoissa Rajalan Taiston '65-'66 ht jota ajoin takaa lujaa sitä saavuttamatta. Muista myös melkoisesti yksityiskohtia näistä kaikista ekoista lähdöistä, samaa pätee aiempiin vanhalla fastbackillä otettuihin. Muut lähdöt sitten peittyy jonnekin usvaan.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
paltant.ponitalli
Addikti
Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert.

Viesti Kirjoittaja paltant.ponitalli »

ite oon harjotellu tätä vaikeeta lajia mikä näyttää helpolta nyt 94 lähdön verran.pitää olla tuuria,auto tuttu.alusta kunnossa reaktiolla pystyy voittamaan aika monta horse poweria eihän sillä tietenkään oo merkitystä natikoiden tapasissa kisoissa mutta ET luokissa missä itekkin ajan pudotus kisassa merkitys on todella suuri varmaan jotain yli 50% tässä esimerkki viron viimekesältä yli +600hv vastaan reilusti alle 500hv http://www.youtube.com/profile?user=Cla ... AZAHHmQ62E yksi tavoite toteuitui 0.007 bond mustang reaktio ja pääsee edelle kokenut viron super legendalla ei paras päivä rutistaa hieman liikaa rattia ja painaa liikaa kaasua tai lähtee liian kovilla kieroksilla takapyörät pyörähtää paikallaan ja ei auta vaikka +600hv tekee työtänsä ja puskee pontiacin 180km/h vs 166km/h eli rentoutta on mun vinkki.ja vaikka joskus harvoin näin onnistuu siitä ei mitään apua seuraavaan lähtöön.tossa vielä samasta skapasta lähtö v12 bemaria vastaan kun viron pojat on ikuisuuden jälkeen saanu lähtövalot pelittämään
BIG BLOCK DIAMONDS ARE FOREVER 476 CJ
120ZZZ
Hiljaisempi

Viesti Kirjoittaja 120ZZZ »

UGH.Tervehdys uljaat suurten arojen vaeltajat.Sorry kun tälläinen japanilaisten taisteluhevosten valmentaja tulee visiitille teidän territoriolle.
Olen tulossa ponipojan crew chieffiksi Natikoihin ja samalla olis tarkoitus löytää ponipojan Mustiin hieman kulkua lisää ja jos löydettäisiin jotain ongelmakohtia mitä pystyis hieromaan pois,sekä kuvata jotain filminpätkääkin.
Kun selailin noit Natikoiden juttuja,niin törmäsin tähän topikkiin ja kirjoitan tässä joitain vinkkejä,ihan perussellaista.
-V-Poweria tankkiin ja jos pystyy ajamaan,niin ei tankki täynnä.
-tulpanjohdot+jakajan kansi oltava kunnossa,sekä samalla kurkata että jakaja on ok.Sytkäongelmat on "kettumaisia".
-itse käytän stripillä eturenkaissa yli 4barin paineita.Silloin ei auraus/haritus,sekä muutkaan pyöränkulmamittavirheet paljonkaan vaikuta kulkuun.Rullaa myös kevyemmin.
-toi etuvakaajan poisto on hyvä,mutta jos ei halua ottaa sitä pois,niin irroittaa vaan toisen pään irti alatukivarresta joka ajaa samaa asiaa.Painonsäästöä silloin ei tule.Tyhjennä vaikka pissiksen säiliö tai käy vääntämässä "tortut" ennen,niin se kuittaa painonsäästön.
-kiristä taka-akselin kaikki kiinnityspultit ja mutterit.
-itse olen rasvannut lehtijousten väliset pinnat.Pidän siitä että takapää tuntuu herkemmältä.Jotkut on sitä mieltä ettei missään nimessä,joten jokainen oman mieltymyksen mukaan.
-jos hanttarin penkki+takapenkki on helppo irroitta,niin ne kannattaa jättää varikolle.
-tuulettimen ropelli(viskotuuletin) ja ohjaustehostimen hihnan poisto tiputti 0.5s varttimailila.Jos pystyy kokeilemaan niin kannattaa,mutta kaikissa autoissa tuota ei pysty tekemään.
-60ft:n parantaminen on paras paikka petrata aikaansa.
Nämä olen omalta kohdaltani kokenut hyviksi ja noi on halpoja toteuttaa.
Arto65FB
Superpölöttäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

120ZZZ kirjoitti:Sorry kun tälläinen japanilaisten taisteluhevosten valmentaja tulee visiitille teidän territoriolle.
-60ft:n parantaminen on paras paikka petrata aikaansa.
.
Heh, ei siinä mitään, kun asiaa puhuu :)

Joskus laskeskelin vanhoista Burnout Party, Kauhajoelta ym. ajetuista kerholaisten ajoista, että kerroin on n. 1.7, eli 0,1s pois 60-jalkasesta, niin ET:stä lähtee 0,17s
paltant.ponitalli
Addikti
Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert.

Viesti Kirjoittaja paltant.ponitalli »

joo meillä on tälläne sympioosi yhdessä kierretään kaikki fyyrän kisat nyt kolmatta vuotta ollaan myös työkavereita race maten lisäksi voitte varmaan arvata mistä meillä puhutaan kahvipöydässä.käytetään kalustosta kinaamisen siasta enerkia muuhun siitä ehkä parhaimpana osoituksena zzzzz miehen suomenmestaruus viime vuodelta et kyllä vinkki tekniikka on tod.näk. toimiva.
BIG BLOCK DIAMONDS ARE FOREVER 476 CJ
120ZZZ
Hiljaisempi

Viesti Kirjoittaja 120ZZZ »

No hyvä ettei tullut "pahaa sadetta" esille.Niin kuin ponipoika kirjoitti tuossa aikasemmin,niin tää on tällänen erikoinen symbioosi meillä.

Arto65FB kirjoitti tuossa tarkan analyysin tuolle 60ft:n parannukselle.Tuollainen vanha perus-sääntö ollut jo kauan pääkopassa: kymppi pois 60jalasta,niin se on 2kymppiä pois loppuajasta eli aikas haarukassa ollaan.

PS.Voin ottaa mukaan noi vanhat katusliksit 235/60x14 ja niissä on vanteina 6x14 aluvanteet ja pulttijako 4x4.5" et.15 jos ne sopeis vaikka 4bolt-jakoisiin Mustangein+muut ja jos joku haluais kokeilla/testata tuollaisilla ajoa stripillä.
Vastaa Viestiin