Fox:in olka-akselien erot?

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Fox:in olka-akselien erot?

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Vai onko niitä ollenkaan?

Muuttuuko jotkin kohdat eri vuosimalleissa?

Nyt on vaan sellanen pikku ongelma, ettei iskarit sovi, ala kiinnitys-kohta on iskarissa n.5mm liian pieni, eikä sovi :cry:

Onko jollain tarkempaa tietoa?
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Fox:in olka-akselien erot?

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Mutta kun kyse on aine-vahvuudesta, eli siitä että iskarissa oleva "haarukka" on sisämitaltaan 21mm ja olka-akselissa kiinnityskohdasta 26mm. Minkäköhän vahvuinen on noissa uudemmissa, että onkohan tuo vaihtunut 89taijotai, vai onko mulla väärät iskarit? :bang:
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1324
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Re: Fox:in olka-akselien erot?

Viesti Kirjoittaja Late »

Kuulostaa ihan samalta tilanteelta kuin fox-Thunderbirdissä. Niissäkin on kahta tyyppiä iskaria ja pyörännapaa ja ero juurikin tuommoinen puoli senttiä alakiinnityksen "vahvuudessa". Tbirdeissä vedenjakajana toimii vm. 87 jolloin turbo-malleihin alettiin asentaa isompia 11-tuumaisia jarrulevyjä ja muutenkin järeämmät etupään palikat, samaa kamaa kuin V8-Mustissa. Kuulostaisi loogiselta, että Mussessa olisi sama juttu. Eikös 87-93 V8:ssa olleet 11" jarrut ja sitä vanhemmissa ja pikkukoneisissa 10":set?

Joka tapauksessa tarvitset uudet iskarit, sulla on nyt 87-93 V8:n tolppa ja tarvinnet juuri sen toisen mallin, jossa on leveämpi alakiinnitys (79-93 4/6-syl, 79-86 V8).
Late

-84 Mustang SVO
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Fox:in olka-akselien erot?

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Mitä muita eroja mahtaa olla näissä uudemmissa olka-akseleissa, käykö vanhemmat jarrut ym?
Kun olis noi iskarit ja olka-akselit, jarrut, alapallot, tukivarsien puslat ym. on menossa vaihtoon, että onko mahdollista laittaa uudemmanmalliset olka-akselit?
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Lauri
Addikti
Viestit: 490
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Re: Fox:in olka-akselien erot?

Viesti Kirjoittaja Lauri »

Late kirjoitti:Kuulostaa ihan samalta tilanteelta kuin fox-Thunderbirdissä. Niissäkin on kahta tyyppiä iskaria ja pyörännapaa ja ero juurikin tuommoinen puoli senttiä alakiinnityksen "vahvuudessa". Tbirdeissä vedenjakajana toimii vm. 87 jolloin turbo-malleihin alettiin asentaa isompia 11-tuumaisia jarrulevyjä ja muutenkin järeämmät etupään palikat, samaa kamaa kuin V8-Mustissa. Kuulostaisi loogiselta, että Mussessa olisi sama juttu. Eikös 87-93 V8:ssa olleet 11" jarrut ja sitä vanhemmissa ja pikkukoneisissa 10":set?

Joka tapauksessa tarvitset uudet iskarit, sulla on nyt 87-93 V8:n tolppa ja tarvinnet juuri sen toisen mallin, jossa on leveämpi alakiinnitys (79-93 4/6-syl, 79-86 V8).
Se on juurikin näin.

http://www.maximummotorsports.com/store ... ox_spindle

Firebolt kirjoitti: onko mahdollista laittaa uudemmanmalliset olka-akselit?
On. Ylle laittamani linkin alaosasta löytyy ohjeet olka-akselien päivittämiseen, niin 87-93 V8 kuin SN95-malliseen.
Vastaa Viestiin