Kokolattiamatto vaihtoon

Sisustaan liittyvät detaljit löydät täältä
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Kokolattiamatto vaihtoon

Viesti Kirjoittaja Fastback »

jos maton väri yhtään tyydyttää, niin kannattanee parsia siitä kasaan itseä miellyttävä matto. Alkuperäistä kun ei ole saatavilla, joten kaikki ovat sinnepäin, 1:1 Henry Fordin lattiamattoa ei ole tuskin olemassakaan. Noita kulmapalojakin on näkynyt useanlaisia.

Homerilla auto näkyy olevan oikein luxus varusteltu 2008 kirjoitusten perusteella, ratio ja kaikki. Ei mulla vaan ollut rahaa enää ratioon. Ratiopelttoreista oon haaveillut, mutta nekin niin kalliit että pitäisi tyytyä johonkin hong kongin halpiksiin... Tarvii vaan tyytyä kuuntelemaan ratiota kotosalla, vesilläkään ei uskalla ratiota kuunnelle, jottei vaan tuu niitä ratioaaltoja.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Hardy
Aktiivi
Viestit: 35
Liittynyt: 17 Marras 2009, 22:18
Auto: Ford 289 2D Mustang HT-66, 4-Speed Manual. Alkuperäinen Suomi Musse.
Paikkakunta: Oulu

Re: Kokolattiamatto vaihtoon

Viesti Kirjoittaja Hardy »

Jos ne kulmapalat riittää täyttämään aukon niin sehän on Ok. Taitaa olla tosiaan niin että kukaan ei ihan aitoa valmista. Muutenhan se vissiin passaa ihan hyvin??? 65 FB:essä ne kulmapalat oli liimattu takaa kiinni että pysyy paikoillaan paremmin.

Jos matto passaa muuten niin leikkaat siitä ylimäärisestä rullasta vähän isommat palat sinne nurkkiin ja liimaat kiinni sen palan niin vot. Näyttää ihan Mustang tyyliseltä tekeleeltä eli hyvä tuuman tarkkuudella ;-) Se nurkkapala siis alimmaiseksi.

SKB kirjoitti:Joo tuossa tuli jotain 2 kpl kulmapaloja joiden merkitystä en ymmärtänyt.
ja 3 rullaa ylimääräistä mattoa.

eli kävi juuri niinkuin epäilinkin että väärän maton olivat laittaneet.
kiitos.

-SKB
Ford 289 2D Mustang HT 1966, 4-Speed Manual. Alkuperäinen Suomi Musse.
Ford Mustang, V8 GT 2007. Automaatti
Ford Mondeo, V6 ST220 2007
SKB
Aktiivi
Viestit: 41
Liittynyt: 03 Touko 2010, 19:53
Auto: V8 289 V-65

Re: Kokolattiamatto vaihtoon

Viesti Kirjoittaja SKB »

Hardy kirjoitti:Jos ne kulmapalat riittää täyttämään aukon niin sehän on Ok. Taitaa olla tosiaan niin että kukaan ei ihan aitoa valmista. Muutenhan se vissiin passaa ihan hyvin??? 65 FB:essä ne kulmapalat oli liimattu takaa kiinni että pysyy paikoillaan paremmin.

Jos matto passaa muuten niin leikkaat siitä ylimäärisestä rullasta vähän isommat palat sinne nurkkiin ja liimaat kiinni sen palan niin vot. Näyttää ihan Mustang tyyliseltä tekeleeltä eli hyvä tuuman tarkkuudella ;-) Se nurkkapala siis alimmaiseksi.
Näillä mennään. ylimääräistä värkkäämistä tuosta tulee mutta taitaapi tulla joka asiassa mihin koskee. :D
sakke
Aktiivi
Viestit: 135
Liittynyt: 26 Loka 2010, 20:03
Auto: Mustang HT -68 351 C4
Paikkakunta: Orimattila

Re: Kokolattiamatto vaihtoon

Viesti Kirjoittaja sakke »

Laitoin kanssa matot asettumaan, kun on olleet puoli vuotta rullalla.
Liitteet
019.JPG
Mustang HT 1968 351 C4
Kawasaki S2 350 -72 useita.
Solifer 3 Speed 1968
xstang
Aktiivi
Viestit: 110
Liittynyt: 18 Kesä 2010, 10:30

Re: Kokolattiamatto vaihtoon

Viesti Kirjoittaja xstang »

Minulla kävi sama juttu. Matto on FBn matto jossa kulmat puuttuvat. Mitään extraa materiaalia ei ollut mukana.
matta1.jpg
Jääkö sinulla SKB ylimääräistä materiaalia? Jos jää niin voisitko ehkä lähettää kaksi sopivaa palaa?

Samalla kun sinulla on lattiapellit paljaana niin kannattaa laittaa jotain äänieristettä maton alle. Esim JC Elementsin Masters alumiinipintainen butyylistä valmistettu vaimennusmatto, tmv. Tukkupaketti (3m2) riittää ihan hyvin. :peukku:
SKB
Aktiivi
Viestit: 41
Liittynyt: 03 Touko 2010, 19:53
Auto: V8 289 V-65

Re: Kokolattiamatto vaihtoon

Viesti Kirjoittaja SKB »

Juu jäi ylimääräistä ja kyllä voin lähettää jos tuo musta väri vain sopii.
tuossa kävi sitten itsellä siten että otin neulan karvaiseen käteen ja aloin punomaan karhunlangalla palan paikalleen.

ja kivasti tuossa kävi. jos tuosta kuvasta nyt tuota erottaa tuota kulmaa. mutta häipyy tuo sauma lähes saumattomasti.

-SKB-
Liitteet
IMG_1135_1.jpg
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Kokolattiamatto vaihtoon

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Täältäkin löytyy mustaa lattiamattoo vähän heti isompikin pala, eli isokoppasen musta lattiamatto, muistaakseni kuskinpuoleinen pala on vielä täysmittainen, repsikan puoleinen on pätkästy kahteen osaa ja sitä on soviteltu eurofordiin huonolla menestyksellä..
Auto custom carpetsin valmistetta.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
xstang
Aktiivi
Viestit: 110
Liittynyt: 18 Kesä 2010, 10:30

Re: Kokolattiamatto vaihtoon

Viesti Kirjoittaja xstang »

SKB kirjoitti:Juu jäi ylimääräistä ja kyllä voin lähettää jos tuo musta väri vain sopii.
tuossa kävi sitten itsellä siten että otin neulan karvaiseen käteen ja aloin punomaan karhunlangalla palan paikalleen.

ja kivasti tuossa kävi. jos tuosta kuvasta nyt tuota erottaa tuota kulmaa. mutta häipyy tuo sauma lähes saumattomasti.

-SKB-
Matto tuli! Kiitos oikein paljon!! :boink:

/xstang
Avatar
NooB
Mega-addikti
Viestit: 552
Liittynyt: 11 Kesä 2011, 10:34
Auto: mustang 1965 ht coupe 200cid c4
Paikkakunta: Ulvila

Re: Kokolattiamatto vaihtoon

Viesti Kirjoittaja NooB »

Mulla uudessa matossa aikas pahoja vekkejä. Oli piukassa rullassa.. Oletteko kostuttaneet maton kun laitatte sen asettumaan. Vai miten olette saaneet maton sileäksi?
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1324
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kokolattiamatto vaihtoon

Viesti Kirjoittaja Late »

Sama vaiva oli mullakin kun tuli Niemensivulta ACC:n matto. Avasin sen kotona levälleen muutamaksi päiväksi lämpimään ja yritin erilaisilla tuilla asetella sen mahdollisimman lähelle oikeaa muotoa. Lämmittelin sitä hiustenkuivaajalla kevyesti kostuteltuna ja imuroin imurilla. Ei täysin rypyttömäksi tullut, mutta pahimmat vekit kyllä oikenivat selvästi. Autoon asennellessa harrastin kanssa tuota lämmittelyä nurkkapaikkoihin ja vekkeihin, mutta lopullisesti matto kyllä asettui muotoonsa ja oikeni vasta käytössä ja lämmön vaikutuksesta ekan kesän aikana.
Late

-84 Mustang SVO
Vastaa Viestiin