C4 vaihtokohta muuttunut
-
OT-HT68
- Aktiivi
- Viestit: 116
- Liittynyt: 25 Joulu 2009, 16:13
- Auto: 1968 HT, 302, C4
- Paikkakunta: Helsinki
C4 vaihtokohta muuttunut
Moi
Huomasin että kun aiemmin laatikko vaihtoi kolmoselle n. 40 vauhdissa niin nyt tuo vaihto tapahtuu vasta 60 kohdilla. Tämä siis hiljaa cruisaillessa.
Myös alasvaihto esim. valoihin pysähtyessä on mielestäni aiempaa "rajumpi", eli sen kyllä huomaa - en kyllä tiedä onko näillä mitään tekemistä keskenään.
Mikähän tuohon ylösvaihdon siirtymiseen voisi olla syynä tai mitä kannattaisi ensin ihmetellä?
Huomasin että kun aiemmin laatikko vaihtoi kolmoselle n. 40 vauhdissa niin nyt tuo vaihto tapahtuu vasta 60 kohdilla. Tämä siis hiljaa cruisaillessa.
Myös alasvaihto esim. valoihin pysähtyessä on mielestäni aiempaa "rajumpi", eli sen kyllä huomaa - en kyllä tiedä onko näillä mitään tekemistä keskenään.
Mikähän tuohon ylösvaihdon siirtymiseen voisi olla syynä tai mitä kannattaisi ensin ihmetellä?
- FaikkuFB
- Aktiivi
- Viestit: 88
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Valepukuinen Fairlane, Mustang FB 1969
- Paikkakunta: Jkl
Re: C4 vaihtokohta muuttunut
Tarkista nyt ekaks imusarjasta lootan alipainemodulaattorille menevä putki ja/tai letkut. Muutkin imuvuotopaikat voi olla hyvä tsekata.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: C4 vaihtokohta muuttunut
Samalla voit tarkistaa, näkyykö putkessa jäämiä laatikkoöljystä, saattaa olla modulaattori rikki.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: C4 vaihtokohta muuttunut
sori kun lainaan topikkia mutta mulla kans ongelma tos c4:ses.d:lä lähties paikalta heittää heti kolmoselle ja ei vaihda risteykseen tultaessa pienemmälle(ja ei oo manuaalikoneisto)mistähän sitä rupeis purkaan.oiskohan venttiili-koneisto jumis tai jotain
-
OT-HT68
- Aktiivi
- Viestit: 116
- Liittynyt: 25 Joulu 2009, 16:13
- Auto: 1968 HT, 302, C4
- Paikkakunta: Helsinki
Re: C4 vaihtokohta muuttunut
Liekö lopun alkua vai mitä mutta nyt se taas pelaa kuin enkeli, vaihtaa ylös ja alas nätisti
Voisko olla tuosta alipaineesta kiinni, letku löyty ja sitä vähän heiluttelin kun katsoin että ei ole hapertunut ja näyttää olevan suunnilleen kiinnikin
Seuraava ongelma onkin sitten se vanha tuttu että lyhyen pysähdyksen jälkeen ei taas meinaa käynnistyä millään, jos aloittais vaikka akun vaihdolla ja jatkais siitä sitten...
Seuraava ongelma onkin sitten se vanha tuttu että lyhyen pysähdyksen jälkeen ei taas meinaa käynnistyä millään, jos aloittais vaikka akun vaihdolla ja jatkais siitä sitten...
-
sakke
- Aktiivi
- Viestit: 135
- Liittynyt: 26 Loka 2010, 20:03
- Auto: Mustang HT -68 351 C4
- Paikkakunta: Orimattila
Re: C4 vaihtokohta muuttunut
Liekkö näissä enään jäljellä Fordin omia Autolite-kaasreita? Mulla teki Thunderbird samaa. Toisessa kohokammiossa oli bensanpinta liian korkealla. Bensa tyhjentyi lapolla imariin, eikä millään käyntiin lyhyen stopin jälkeen.
Mustang HT 1968 351 C4
Kawasaki S2 350 -72 useita.
Solifer 3 Speed 1968
Kawasaki S2 350 -72 useita.
Solifer 3 Speed 1968
-
OT-HT68
- Aktiivi
- Viestit: 116
- Liittynyt: 25 Joulu 2009, 16:13
- Auto: 1968 HT, 302, C4
- Paikkakunta: Helsinki
Re: C4 vaihtokohta muuttunut
Tässä on Holley mutta enemmän epäilen virranjakajaa tai sitten tuota akkua kun ei oikein jaksa kuumana pyörittää.
Re: C4 vaihtokohta muuttunut
paljonkos on sytkän ennakot? Jos on liikaa, niin on kuumana just sellanen kankee pyöritettävä, ihan kuin ois akku loppu.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
-
OT-HT68
- Aktiivi
- Viestit: 116
- Liittynyt: 25 Joulu 2009, 16:13
- Auto: 1968 HT, 302, C4
- Paikkakunta: Helsinki
Re: C4 vaihtokohta muuttunut
Ennakoita on pienennetty kymmenen pintaan, tuntui ensin että auttoi mutta rupesi taas temppuilemaan. Mekaaninen ennakko ei tosin oikein toimi, kun pysyy samana kierroksia nostaessa. Kyselin Niemensivulta uusia jousia mutta sanoi ettei näihin alkuperäisiin jakajiin (Autolite?) niitä saa, eikä tuo ongelma johtuisi jousista vaan muusta kulumasta.
Peltisarjojen ympärille laitoin myös lämpöeristettä ettei lämmittäisi starttia ihan niin paljon, vaikea sanoa oliko siitä loppujen lopuksi paljoakaan hyötyä kun putket menee ihan vierestä...
Täytyy tarkistaa tuo kaasarin bakeliittitiiviste.
Peltisarjojen ympärille laitoin myös lämpöeristettä ettei lämmittäisi starttia ihan niin paljon, vaikea sanoa oliko siitä loppujen lopuksi paljoakaan hyötyä kun putket menee ihan vierestä...
Täytyy tarkistaa tuo kaasarin bakeliittitiiviste.
-
OT-HT68
- Aktiivi
- Viestit: 116
- Liittynyt: 25 Joulu 2009, 16:13
- Auto: 1968 HT, 302, C4
- Paikkakunta: Helsinki
Re: C4 vaihtokohta muuttunut
Otsikon sivusta menee mutta kerrotaan kuitenkin että ongelmat käynnistyksen kanssa poistuivat kun ostin uuden akun
Ilmeisesti ei vanhasta löytynyt tarpeeksi virtaa pyörittää kuumaa konetta...