Mustang SVT Cobra '96 remmiahdin?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Distro
Tulokas
Auto: Ford Mustang SVT Cobra Convertible -96

Mustang SVT Cobra '96 remmiahdin?

Viesti Kirjoittaja Distro »

Moi. Tollanen vm. 1996 4.6l V8 varustettu musse löytyis tallista ja ollaan alettu kattelemaan remmiahdinta siihen.. Onko ylipäätään järkevää ja millanen olisi hyvä?
Itse olen katsellut hieman tuota Eatonin M90 mallista, mutta mikä on porukan mielipide?
Homer65
Over The Top
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Viesti:

Re: Mustang SVT Cobra '96 remmiahdin?

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Suunnitelma ainakin on hiano, onko siinä järkee? Ketä kiinnostaa? Sitten kun remmi on pellin alla, kaikkia kiinnostaa! :peukku: :peukku: :peukku:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Clupea Harengus
Hiljaisempi
Auto: -96 SVT SC

Viesti Kirjoittaja Clupea Harengus »

moi,
mulla on procharger cobrassa. Ihan hyvä mut jos nyt pääsisin valkkaamaan tulis kenne bellin tuplaruuvi. Kantsii muuten tarkistaa ennen alottamista et auto on tehty ennen 06/96 ja et ahtimen valmistajalta löytyy kalifornian päästöluokitus niin saa sit kilpiin kans. Procharger ainakin on kohtuu kivuton asentaa ite mut kun kyseessä on keskipakoahdin joutuu esim. perävälityksen muuttamaan et saa siitä täyden hyödyn irti. Ja sit kannattaa ehkä varautua hankkimaan kapula millä pääsee tuota alkuperästä ECM:ää puukottamaan(olipa kyse mistä remmistä vaan), mulla itellä on SCT. Alusta on kans sit yks mikä menee uusiin mikäli se on alkuperänen, alkuperäsenähän noitten cobrien alustat on aivan karmeita ku perä heijaa ku full size jenkeissä.
Onko järkee...hyvä kysymys, ainakin mä nautin autosta nykyään enemmän ku suorituskyky vastaa ulkonäön antamaa kuvaa urheilu-... tai niinku Rovanperä sano muskeli-autosta. Eikun vaan ahtamaan jos löytyy intoa ja euroja...ei välttämättä helppo tie mutta varmasti loppujen lopuksi antoisa :wink:
-96 SVT SC
CFR-759
Aina äänessä
Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66

Viesti Kirjoittaja CFR-759 »

Mulla myös Procharger omassa -98 Cobrassa. Muuten ollut OK mutta hihna ei tykännyt kestää viimekesän Natikoissa Alastarolla.
Joskus tänäkesänä saa siihen parannuksen 8-uraisesta hihnapyöräsarjasta. Toki keli oli tosi kuuma eikä armoa tunnettu (+7000 rpm).
Vaan kuten edellä todettiin kannattaa ekana selvittää mahdollisuus ahtimen asennukseen täällä. Omani kun on tullut aikanaan
muuto-autona joka on ollut helppo katsastaa ahdettunakin. Ja ensin kuntoon jarrut ja alusta! Ilman niitä tehosta ei hyötyä.
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
Lauri
Addikti

Viesti Kirjoittaja Lauri »

Distro kirjoitti: Itse olen katsellut hieman tuota Eatonin M90 mallista, mutta mikä on porukan mielipide?
Mun mielestä M90 on turhan pieni. Kyllä silläkin toki ahtoja saa aikaiseksi mutta saa pyörittää jo melko kovaa ja lämpöä syntyy. M122 voisi olisi fiksumpi lähtökohta.
Vastaa Viestiin