221 cid kysymyksiä?
221 cid kysymyksiä?
Moi!
Seuraavat asiat askarruttaa:
1. Kannattaako alkaa rakentamaan 221 cid konetta, koska 289 ei onnistu muutoskatsastuksessa, kun se on liian iso tilavuudeltaan.
2. Löytyykö 221cid koneeseen varaosia Suomesta, kun se kone on kuulemani mukaan melko harvinainen?
3. Jos osia ei löydy Suomesta niin löytyykö enää mistään? USA?
4. Entä viriosien saatavuus kyseiseen koneeseen? Lähinnä paremmat kannet kiinnostaa, joilla voisi sitten ajaa huoletta 98:lla.
5. Onnistuuko T5-laatikon liittäminen 221cid koneen perään ja jos niin millä muutoksilla?
Kiitoksia jo etukäteen kaikille vastauksista.
Mikko
Seuraavat asiat askarruttaa:
1. Kannattaako alkaa rakentamaan 221 cid konetta, koska 289 ei onnistu muutoskatsastuksessa, kun se on liian iso tilavuudeltaan.
2. Löytyykö 221cid koneeseen varaosia Suomesta, kun se kone on kuulemani mukaan melko harvinainen?
3. Jos osia ei löydy Suomesta niin löytyykö enää mistään? USA?
4. Entä viriosien saatavuus kyseiseen koneeseen? Lähinnä paremmat kannet kiinnostaa, joilla voisi sitten ajaa huoletta 98:lla.
5. Onnistuuko T5-laatikon liittäminen 221cid koneen perään ja jos niin millä muutoksilla?
Kiitoksia jo etukäteen kaikille vastauksista.
Mikko
Viimeksi muokannut taksu, 12 Maalis 2005, 22:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1. 221 cid koneen tai edes lohkon löytäminen taitaa olla hankalaa, onistuuko 260 cid kone kyseiseen muutokseen? Saatavuus huomattavasti helpompi.
2. Männät ehkä ongelmallisimmat, muutoin 260, 289 ja 302 varaosat pääosin käypäsiä.
3. Ei tietoa, edelleen viittaus 260 cid
4. Viritykseen soveltuu lähes samat osat kuin 260, 289 ja 302. Jo kansien vaihto 289 tai 302 kansiin parantaa tilannetta. Uudemmat 302/5.0 kansissa voi käyttää 95 ja 98 lyijytöntä bensaa.
5. Onnistuu, tarvitset 5 pullttisen kytkinkopan ja T5 adapterin kytkinkopan ja laatikon väliin.
2. Männät ehkä ongelmallisimmat, muutoin 260, 289 ja 302 varaosat pääosin käypäsiä.
3. Ei tietoa, edelleen viittaus 260 cid
4. Viritykseen soveltuu lähes samat osat kuin 260, 289 ja 302. Jo kansien vaihto 289 tai 302 kansiin parantaa tilannetta. Uudemmat 302/5.0 kansissa voi käyttää 95 ja 98 lyijytöntä bensaa.
5. Onnistuu, tarvitset 5 pullttisen kytkinkopan ja T5 adapterin kytkinkopan ja laatikon väliin.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
http://www.suomencaprit.com foorumissa höpinää asiasta myös. ..ja kiihdytystä capri Mustangia vastaan.
Vaikka put a Ford in your Ford on hyvä ohje noille rodimiehille, niin tässä tapauksessa Rover on kova kilpailija.
221 ei ole kovin yleinen, koska sitä valmistetiin vain 62-63. Muutaman olen nähnyt myynnissä muutaman vuoden sisään. Saatavuuden lisäksi tehot ovat Fordin kansista johtuen ongelma. En tiedä, mikä on suurin venttiiliyhdistelmä, mikä mahtuu 221:sen kapeaan 3.5" poraukseen muuta kuin, että ilmeisesti 1.94" imu ja 1.60" eivät mahdu. Menisikö edes 289-302 Fordin vakiovenat 1.78" ja 1.45"? Toisaalta noille 221-koneilla ei ole paljon hintaa, koska eihän niillä ole käyttöä kuin juuri Capri/Sierra tms. swapissa tai 62-63 Fordin entisöinnissä. Jos sinulla on jo tai tiedät, mistä saisit 221:n, niin sitten tulee edullisemmaksi ja helpommaksi sovitella pikkulohko-Fordiin kuuluvia palikoita kuin Roverin vastaavia.
Roverin puolesta keveys ja saatavuus. Uskoisin, että Suomesta löytyy tallien periltä Rangejen dieselöintien myötä useampi 3.5L Rover kuin 221 Ford.
Practical Performance Carin pt:llä on Capri 302:lla ja T5-laatikolla. T5 saattoi olla Cossun T5. Kytkin oli sekoitus ties mistä.
221 ei ole kovin yleinen, koska sitä valmistetiin vain 62-63. Muutaman olen nähnyt myynnissä muutaman vuoden sisään. Saatavuuden lisäksi tehot ovat Fordin kansista johtuen ongelma. En tiedä, mikä on suurin venttiiliyhdistelmä, mikä mahtuu 221:sen kapeaan 3.5" poraukseen muuta kuin, että ilmeisesti 1.94" imu ja 1.60" eivät mahdu. Menisikö edes 289-302 Fordin vakiovenat 1.78" ja 1.45"? Toisaalta noille 221-koneilla ei ole paljon hintaa, koska eihän niillä ole käyttöä kuin juuri Capri/Sierra tms. swapissa tai 62-63 Fordin entisöinnissä. Jos sinulla on jo tai tiedät, mistä saisit 221:n, niin sitten tulee edullisemmaksi ja helpommaksi sovitella pikkulohko-Fordiin kuuluvia palikoita kuin Roverin vastaavia.
Roverin puolesta keveys ja saatavuus. Uskoisin, että Suomesta löytyy tallien periltä Rangejen dieselöintien myötä useampi 3.5L Rover kuin 221 Ford.
Practical Performance Carin pt:llä on Capri 302:lla ja T5-laatikolla. T5 saattoi olla Cossun T5. Kytkin oli sekoitus ties mistä.
- FaikkuFB
- Aktiivi
- Viestit: 88
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Valepukuinen Fairlane, Mustang FB 1969
- Paikkakunta: Jkl
Kaikki korvaamaton taitaa olla tallessa. Apulaitteet, öljypohja, kaasari ja
pari tönäriä puuttuu. Viimeksi kokeillessa vielä pyörikin, mutta purkanut en
ole laakereita esiin. Tallissa se on ollut sisällä kuivassa. Manuaalilootalle
vauhtipyörä onpi siihen, "dampperi" ja alahihnapyöräkin kiinni siinä. Toinen
kansi on hepissä, joten voisin virkistää muistia kuluman osalta tarvittaessa.
pari tönäriä puuttuu. Viimeksi kokeillessa vielä pyörikin, mutta purkanut en
ole laakereita esiin. Tallissa se on ollut sisällä kuivassa. Manuaalilootalle
vauhtipyörä onpi siihen, "dampperi" ja alahihnapyöräkin kiinni siinä. Toinen
kansi on hepissä, joten voisin virkistää muistia kuluman osalta tarvittaessa.
221 koneita kyllä suomesta löytyy,itse kävin Jyväskylästä jussilta tuon koneen.
Toinen lähes täydellinen kone ois Vaasassa.
Kaiken viisainta on käydä kysymässä koneenvaihdosta sieltä kats.konttorilta jossa meinaa katsastaa.Riippuu ihan inssistä minkälaisen kannan ottaa,tulkintavaraa saattaa olla.
Nykysäännöksillä ERI MERKIN moottori ei saa olla suurempi eikä tehokkaampi,joten roverin myllyn voi unohtaa.
Joten Fordia Fordin pellin alle.
Ja tuossa tutkiskelin,kyllä osia jenkkilästä saa ihan 221:eenkin.
Itte meinasin leimata caprini 221:llä.
Toinen lähes täydellinen kone ois Vaasassa.
Kaiken viisainta on käydä kysymässä koneenvaihdosta sieltä kats.konttorilta jossa meinaa katsastaa.Riippuu ihan inssistä minkälaisen kannan ottaa,tulkintavaraa saattaa olla.
Nykysäännöksillä ERI MERKIN moottori ei saa olla suurempi eikä tehokkaampi,joten roverin myllyn voi unohtaa.
Joten Fordia Fordin pellin alle.
Ja tuossa tutkiskelin,kyllä osia jenkkilästä saa ihan 221:eenkin.
Itte meinasin leimata caprini 221:llä.
Jotkut aivan suotta mollaavat tuon rover/buick pikkukasia ettei ole olevinaan edes kunnon kasi. Mutta kun rupeaa miettimään lupien helppoutta & keveyttä= ominaisuuksia, koneesta simmppelisti vääntää yli 4l, potentiaalia virittää. Ite tuli yksi kesä ajeltua semmosella roverin "perheautolla" & peli painoi reilusti enemmän kuin mk3 capri. Siihen oli vaihdettu jaguarin loota & välitykset oli muuten just. Piru kun oli hauska peli vaikkei heppoja paljoakaan
! Tuossa mk3 caprissa taitaa vertailu autona olla 3000, jotenkin epäilen etteivät ainakaan vanhemman vuosikerran konetta anna laittaa.

Käykö 221 koneeseen 289/302 kannet jos käy niin lohko putkitettavaksi sais ötyä lisää.jykä kirjoitti:221 koneita kyllä suomesta löytyy,itse kävin Jyväskylästä jussilta tuon koneen.
Toinen lähes täydellinen kone ois Vaasassa.
Kaiken viisainta on käydä kysymässä koneenvaihdosta sieltä kats.konttorilta jossa meinaa katsastaa.Riippuu ihan inssistä minkälaisen kannan ottaa,tulkintavaraa saattaa olla.
Nykysäännöksillä ERI MERKIN moottori ei saa olla suurempi eikä tehokkaampi,joten roverin myllyn voi unohtaa.
Joten Fordia Fordin pellin alle.
Ja tuossa tutkiskelin,kyllä osia jenkkilästä saa ihan 221:eenkin.
Itte meinasin leimata caprini 221:llä ja vaihtaa sitten 289:n tilalle.
Päällepäin samannnäköiset ja lohkon korkeus on sama,302:ssa korkeampi ja asiantunteva inssi huomaa kyllä.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Mitenkähän lie taas tuon tulkinnan laita jos sovelletaan taas sääntöjä, lakihan on kaikille sama, miten lie tulkinta? Mietin että jos vertailukoneena olisikin 2.8i ei tehojen suhteen tosiaankaan ongelmia esiinny & mitä tilavuuteen tulee taitaisi sekin mennä muutosrajoissa (olko se nyt 20% vai 25%). painosta nyt puhumattakaan. Eipä siinä tavallaan mallisarjaa ylitellä
.
Eikös se ollutkin että säännöillä ei pyritä estämään rakentamista, ENINTÄÄN rajoittaa käyttöä
!

Eikös se ollutkin että säännöillä ei pyritä estämään rakentamista, ENINTÄÄN rajoittaa käyttöä

just tarkoitin että kannattaa kysyä konttorilta moottorinvaihtoa.Ainakin Joensuussa tulkitaan niin että vain saman merkkiseen koneeseen pätee prossasäännöt ja muutoin ei ylitystä hyväksytä.
Jostain luin että 289 kannet ois käypäset mutta varmaa tietoa ei ole.
Ja turha on varmaan putkittaa tuota 221:stä,sama kun vaihtaa isomman tilalle.Tuskimpa kukaan jälkeenpäin noita lohkon merkintöjä tutkii.
Jostain luin että 289 kannet ois käypäset mutta varmaa tietoa ei ole.
Ja turha on varmaan putkittaa tuota 221:stä,sama kun vaihtaa isomman tilalle.Tuskimpa kukaan jälkeenpäin noita lohkon merkintöjä tutkii.
Niin no sais oikeesti laillisiin kuoriin ruutia reilummin, eikä olis pelkoa että pykäläpelle tönkäsi katastuksessa numerosarjoja. Tietenkin tuo putkitus maksaa aika tautisesti, oishan se vaihtoehto 2 isomman jälkeen.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302