Yritysvierailu Softatech OY Pirkkala

Alueyhteyshenkilöt: Dyna Veijo Matikka 0500-628870, Heidi Hirvonen 040-5932583 Alueen yhteyshenkilön(t) tavoitat myös sähköpostilla osoitteesta alue.pirkanmaa@mustangclub.fi

Valvoja: Ville K

Alueen säännöt
Pirkanmaan alueen tapahtumat ja toiminnat
kimmoli
Aktiivi
Viestit: 41
Liittynyt: 24 Kesä 2010, 19:40
Auto: Mustang GT / CS avo 2005
Paikkakunta: Hausjärvi
Viesti:

Re: Yritysvierailu Softatech OY Pirkkala

Viesti Kirjoittaja kimmoli »

Ville K kirjoitti:Olis kiva kuulla minkälaisia tehoja laitteista irtos?
Vitosella piti lukeman alkaa, mutta neljään ja puoleen jäätiin. Vääntöä kuitenkin reippaasti yli 600 Nm.

Kimmo
Mustang GT/CS -05 avo, Audi A6 quattro, Massey Ferguson 590
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Yritysvierailu Softatech OY Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Fastback »

kimmoli kirjoitti:
Ville K kirjoitti:Olis kiva kuulla minkälaisia tehoja laitteista irtos?
Vitosella piti lukeman alkaa, mutta neljään ja puoleen jäätiin. Vääntöä kuitenkin reippaasti yli 600 Nm.

Kimmo
Älä murehdi Kimmo, se on kumminkin lähes 300 hv enempi mitä stanu vanhasta mussesta ja lähes 250 hv enempi stanu 5.0 foxeista. Kai siitäkin saa ahtopainetta nostettua?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Yritysvierailu Softatech OY Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Oliko paikalla yhtään pikkulohkon kaatajaa?

PS. 2009 noilla samoilla rullilla 550 / 600, 334cid vapari.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Re: Yritysvierailu Softatech OY Pirkkala

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Oli ainakin ZZR-x -68 ht 390, mutta yllytyksistä huolimatta ei kaveria rullille saatu. Himolla odotan keltä löytyy se ensimmäinen nelos koneinen Mustang, joka kyykyttää pikkulohkot.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Yritysvierailu Softatech OY Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Fastback »

JXA-26 kirjoitti:Oli ainakin ZZR-x -68 ht 390, mutta yllytyksistä huolimatta ei kaveria rullille saatu. Himolla odotan keltä löytyy se ensimmäinen nelos koneinen Mustang, joka kyykyttää pikkulohkot.
Vähän off-topic, mutta Fordilla on nelipyttyinen venemoottori 3,7 litraa, alumiinilohko ja siihen käy 385-sarjan sylinterikannet, olisi oikein oivallinen iso nelonen ja varmasti herättäisi kummastusta jonkun Caprin tai Taunuksen peltien välissä. Yritin kaveria yllyttää tollaiseen kombinaatioon, meni kumminkin 221 cid kasin kanssa perhana soikoon. Olis ollut asiallinen vetää tollainen esim. motorsportin SCJ kansi paikoilleen ja 2 1/4" primäärit konehuoneeseen vaakaan ja siitä alas!! Vois vaikka Bossin kannen laittaa, niin vois hämätä DOHC miehiä :shock: Olis se normaali nelarin voittanut ulkonäössä, taisi Futuragella olla vielä Carillon veivejä tollaiseen 4 kpl.... Tuota ZZR:ää vastaan taisin ajaa natikoissa 2009, veikkaisin noin 400 kaakkeroista loppunopeuden perusteella - en meinannut karkuun päästä ennenkuin tajusin painaa pedalin pohjaan. Harmi kun ei ajanut rullille, on hieno ht - ilo katsella ja kuunnella.

On vielä tuo sporttiauton kanssa vastaavan tapahtuman sopiminen vaiheessa tai suorastaan sanottuna alkutekijöissä. Heti kun aika antaa periksi niin täytyy suunnitella "koiruuksia".
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
kimmoli
Aktiivi
Viestit: 41
Liittynyt: 24 Kesä 2010, 19:40
Auto: Mustang GT / CS avo 2005
Paikkakunta: Hausjärvi
Viesti:

Re: Yritysvierailu Softatech OY Pirkkala

Viesti Kirjoittaja kimmoli »

Fastback kirjoitti:
kimmoli kirjoitti:
Ville K kirjoitti:Olis kiva kuulla minkälaisia tehoja laitteista irtos?
Vitosella piti lukeman alkaa, mutta neljään ja puoleen jäätiin. Vääntöä kuitenkin reippaasti yli 600 Nm.

Kimmo
Älä murehdi Kimmo, se on kumminkin lähes 300 hv enempi mitä stanu vanhasta mussesta ja lähes 250 hv enempi stanu 5.0 foxeista. Kai siitäkin saa ahtopainetta nostettua?
Ahtoja ei enää voi nostaa. Nyt on 0,7 bar ja se on aika reilusti vakiokoneelle. Imuventtiileitä pitäisi Softatechin gurun mukaan saada aiemmin auki.

Kimmo
Mustang GT/CS -05 avo, Audi A6 quattro, Massey Ferguson 590
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Yritysvierailu Softatech OY Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Fastback »

kimmoli kirjoitti:Ahtoja ei enää voi nostaa. Nyt on 0,7 bar ja se on aika reilusti vakiokoneelle. Imuventtiileitä pitäisi Softatechin gurun mukaan saada aiemmin auki.

Kimmo
Ottaisin sinunan UPR:ään koodia, että "please help, I need more power", sillä ne kaverit ovat autosi puuhastelleet kasaan - ennätysvedossa on voinut olla "säädöt" eri asennoissa. Ehkä kumminkin paras vaihtoehto on, että ajelet tämän kesän ja tunnustelet autoa. Sanoisin että syksyllä tiedät mitä auto kaipaa jos kaipaa.

Dynot ovat siitä vaarallisia, että eräs kaveri oli erittäin tyytyväinen kutiteltuun 302:een, maisema vaihtui ja kumi ulvoi. Sitten dynoon ja 225 hv takarenkaalta - naama norsun v"#¤¤lle, uusi sb stroukkeri työn alle, tuli 4xx hv ja rahaa paloi 16.000e - "kai se ny o tyytyväine". Dyno on vaarallinen paikka :)

Samantyylistä dynoasiaa puidaan overdrivellä, mä olen tuon Futuragen kanssa samaa mieltä, että varttimailin loppunopeus on paras indikaattori moottoriteholle kun auton paino tunnetaan. Täytyy vissiin nostaa ennakoita, sillä 2011 Natikoissa on sen verran järeää kalustoa tulossa, että voi tehdä tiukkaa selviytyä top 15 varttimaili listalle.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
kimmoli
Aktiivi
Viestit: 41
Liittynyt: 24 Kesä 2010, 19:40
Auto: Mustang GT / CS avo 2005
Paikkakunta: Hausjärvi
Viesti:

Re: Yritysvierailu Softatech OY Pirkkala

Viesti Kirjoittaja kimmoli »

Fastback kirjoitti:
kimmoli kirjoitti:Ahtoja ei enää voi nostaa. Nyt on 0,7 bar ja se on aika reilusti vakiokoneelle. Imuventtiileitä pitäisi Softatechin gurun mukaan saada aiemmin auki.

Kimmo
Ottaisin sinunan UPR:ään koodia, että "please help, I need more power", sillä ne kaverit ovat autosi puuhastelleet kasaan - ennätysvedossa on voinut olla "säädöt" eri asennoissa. Ehkä kumminkin paras vaihtoehto on, että ajelet tämän kesän ja tunnustelet autoa. Sanoisin että syksyllä tiedät mitä auto kaipaa jos kaipaa.

Dynot ovat siitä vaarallisia, että eräs kaveri oli erittäin tyytyväinen kutiteltuun 302:een, maisema vaihtui ja kumi ulvoi. Sitten dynoon ja 225 hv takarenkaalta - naama norsun v"#¤¤lle, uusi sb stroukkeri työn alle, tuli 4xx hv ja rahaa paloi 16.000e - "kai se ny o tyytyväine". Dyno on vaarallinen paikka :)

Samantyylistä dynoasiaa puidaan overdrivellä, mä olen tuon Futuragen kanssa samaa mieltä, että varttimailin loppunopeus on paras indikaattori moottoriteholle kun auton paino tunnetaan. Täytyy vissiin nostaa ennakoita, sillä 2011 Natikoissa on sen verran järeää kalustoa tulossa, että voi tehdä tiukkaa selviytyä top 15 varttimaili listalle.
Säädöt on tosiaan voineet olla hiukan erilaiset. Pitääkin katsoa mitä asetustiedostoja mukana tulleessa Diablon ohjelmointikapulassa olikaan mukana... Ihan hyvä idea kysyä myös UPR:n kommenttia Jeremy Martorellalta, että mites me täällä suomessa saimme tällaisia lukemia? Asiallisen tuntuinen kaveri ja on vastaillut tosi nopeasti kaikkiin kysymyksiini.

Mitään kummempaa en kuitenkaan aio autolle tehdä, koska se on oikein mukava tuollaisena. Takarenkaat huutaa hoosiannaa ja sitä voi käyttää jopa käyttiksenä, koska käy tasaisesti tyhjää, kuluttaa kympin satasella jne jne. Esim. dynopäivänä tuli matkaa edestakaisin 350 km ja keskikulutus 10,3

Tais muuten olla ilmastointi päällä, kun dynotettiin...siihenhän hukkui jo monta kaakkia ;)
Mustang GT/CS -05 avo, Audi A6 quattro, Massey Ferguson 590
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Yritysvierailu Softatech OY Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Joo, määkin vaihdan ehjän sifterin natikoihin... ;)
Avatar
Redfire06
Aktiivi
Viestit: 95
Liittynyt: 31 Touko 2007, 09:20
Auto: Mustang GT 2006
Paikkakunta: Tampere

Re: Yritysvierailu Softatech OY Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Redfire06 »

pokkinen kirjoitti:Sanoisin että henk.koht. oli enemmän kuin hyödyllinen kuukausimiitti tällä kertaa :idea:
Käydäänkö uudestaan hakemassa sulle baseline ennenkuin sulle tulee paineita, kirjaimellisesti :wink: , voisin meinaan tuoda omat lähesvakiokaakkini vertailukohdaksi nyt kun se on kunnossa. Mitäs sanot?

Laita viestiä tai soittele.

Marko
'06 Ford Mustang GT 280 cid
'07 Mazda MX-5 NC 110 cid ;)
Linkki Mussen talliin viewtopic.php?f=36&t=10988
Vastaa Viestiin