Bensalinjat

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
1223
Addikti
Viestit: 443
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Bensalinjat

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Moro

Mitä matskua olette käyttäneet?

Täytys laittaa earlyyn meno ja paluu linja.
Reititykseen otetaan kans vinkkejä.

Juha
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Bensalinjat

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Pääosa on metallista polttoaineputkea, pumpulle ja kaasarille polttoaineletkua. Reitti kulkee, mulla, oikean helman alla. Käytössä, siis, sähköpumppu. Konehuoneeseen linja tulee tulipellin reunasta, yläkulmasta. Oli mielestäni lyhin reitti, tankilta kaasarille.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Bensalinjat

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Käyttötarkoitus ennen kaikkea. Huvin päiten, ruisku, sähköpumppu vai FHRA sääntöjen mukainen. Jos vain perusajelua, niin vaihtoehto on Homerin kuvailema tapa toteuttaa. FHRA taasen vaatii kaikki liitokset liittimillä ryhmästä riippuen. Minä tein autooni linjat alusta loppuun teräspunosletkuilla ja kaikki liittimillä ei ensimmäistäkään klemmaria polttoainelinjassa.

Mistä aiot paluulinjat ottaa, regulaattorilta?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
paltant.ponitalli
Addikti
Viestit: 300
Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert.
Paikkakunta: Karjakoski bank of a river

Re: Bensalinjat

Viesti Kirjoittaja paltant.ponitalli »

siis vaan paine puolelle ei klemmarit kelpaa ! mulla kans helman alla teräsputkella ja teräspunoksella siitä tankkiin ja konehuoneeseen.
BIG BLOCK DIAMONDS ARE FOREVER 476 CJ
1223
Addikti
Viestit: 443
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Re: Bensalinjat

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Moro

Juu ei klemmareita kiitos.

Ruiskun paluu lähti fuelrailin päästä regulta.

Tohon tarkoitukseen löytyy nylon putkeakin onko niistä kokemuksia kellään?

Fastback kirjoitti:Käyttötarkoitus ennen kaikkea. Huvin päiten, ruisku, sähköpumppu vai FHRA sääntöjen mukainen. Jos vain perusajelua, niin vaihtoehto on Homerin kuvailema tapa toteuttaa. FHRA taasen vaatii kaikki liitokset liittimillä ryhmästä riippuen. Minä tein autooni linjat alusta loppuun teräspunosletkuilla ja kaikki liittimillä ei ensimmäistäkään klemmaria polttoainelinjassa.

Mistä aiot paluulinjat ottaa, regulaattorilta?
Jarski01
Hiljaisempi
Viestit: 6
Liittynyt: 09 Maalis 2011, 21:34
Auto: Ford Mustang GT, HT, vm. 1966
Paikkakunta: Kokkola

Re: Bensalinjat

Viesti Kirjoittaja Jarski01 »

Minä entisööin vanhan teräsputken uuteen, 8mm sinkittyä teräsputkea 4,7m ja taivutin ETRA:lta. Helvetin helppo homma yksin 24kpl taivutuksia saada laakista oikeaan suuntaan...jostain käsittämättömästä syystä onnistuin. :uuh:
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: Bensalinjat

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Minä tein 10mm kuparista, kestää paineet ja ei ruostu. Erittäin helppo taivutella mutkat ja saa pitävät kartioliitokset oikeilla liittimillä. Eipä ole vuotanut 10 vuoteen mistään. Putki kulkee alkuperäistä reittiä paras vaihtoehto mielestäni, tietenkin toiset tykkää anopista minä taas emännästä :wink:
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Vastaa Viestiin