Meinaan sitä vaan että Redfire06 on haettu Ikaalisista talvitallistaan ja ajeltu kotipihaan Tampereelle

Kirjataanpa samantien mitä opin tänään S197 ikkunoista.
Akun kannat oli olleet irti koko talven ja ikkunat vähän rakosellaan, niinkuin aiemminkin.
Akku paikalleen ja kone käyntiin, liikkeelle lähtiessä huomasin että kuskin ikkuna oli edelleen rakosellaan.
Eipä mitään, meni normaalisti sähköllä kiinni napista.
Kotona avasin oven, hyppäsin ulos ja löin oven kiinni.
Panin merkille että se tavallinen muutaman sentin liike ylöspäin jonka kehyksetön ikkuna tekee jäi tapahtumatta. Ikkuna jäi siis hieman rakoselleen. Siihen muutaman sentin liikkumisääneen tottuu ja nyt sitä ei kuulunut. Edelleenkin meni napista nostamalla ylös asti mutta ei automaattisesti.
Totesin että kai se on sitten RTFM ja pian löysinkin manuaalista ohjeen sivuikkunoiden resetointiin.
Muistaakseni meni seuraavalla tavalla...
0. Sulje ovi (jos oikein ymmärsin niin muutoin ikkuna ei sulkeudu enää lainkaan!)
1. Aloita ikkuna suljettuna, taysin ylhaalla (näin ainakin itse tein, virratkin taisi olla poissa päältä)
2. Laske ikkuna napilla kokonaan alas ja pida nappia alhaalla vielä pari sekuntia sen jälkeen kun lasi pysahtynyt.
3. Välittomästi edellisen jälkeen, nosta nappi ylöspäin, ikkunan sulkemisasentoon, ja odota kunnes ikkuna pysähtyy ihan ylös ja pidä taas nappia nostoasennossa vielä pari sekuntia.
Ainakin mulla auttoi, enää ei jää lasit raolleen.
Kannatti RTFM vaikka varmaanhan tuo olisi netistäkin löytynyt.
Opuksen selailun innokkuteen saattoi vaikuttaa se että mulla soi taustalla, autossa asiaa tutkiessa, puolen vuoden tauon jälkeen V8 tyhjäkäynnilla...
Toivottavasti tästä rapsasta on jollekin apua.
Ajattelin jakaa vaikka vastasinkin tässä itse omaan kysymykseeni

Marko