351W kiertokangen pultit

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
SR 70
Aktiivi
Viestit: 108
Liittynyt: 20 Syys 2004, 15:05

351W kiertokangen pultit

Viesti Kirjoittaja SR 70 »

Onko tietoa tekeekö Ford HD/Marine moottoreissaan vahvempia kiertokangen pultteja. Kanta on jenkkifutiksen muotoinen ja siinä on merkintä C . Kestääkö yleensä vakiopultti max 6000 rpm vai olisiko syytä vaihtaa ARP:it ettei tule näitten takia romua.
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Muuta en tiedä,mutta hyvä vakuutus varmasti jos laitat ARP-pultit, ompa sitten yksi huoli vähemmän.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

351:n pultithan on kokoa isommat kuin, 289-302, ja olen kuullut että kestävät kait sen minkä alakertakin.

Itse toki ennen tuota tietoa miettimättä tilasin ARP:n pultit, kun ei ne nyt niin paljon maksa...

Eli Up to you (Suomeksi: päätä itse :wink: )
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

ARP:n pultit tulisi mullekin sen enempää ihmettelemästä. Saattaa 30 vuotta tehdä pulteillekin jotain varsinkin käytössä oleville. Käsittääkseni 351w koneissa on ollut aina samat veivit käytöstä huolimatta. Ihan näistä uudemmista en tiedä.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Janne
Hiljaisempi
Viestit: 18
Liittynyt: 30 Touko 2004, 22:14

Viesti Kirjoittaja Janne »

Pultit kannattaa vaihtaa uusiin joka tapauksessa. Mekaanisen komponentin ikä lasketaan hevosvoimatunneissa. Muutamassa kymmenessä vuodessa rauhallisestikin käytetty komponentti alkaa olemaan ehtoopuolella.

Trukkiveivi jossa on soikeakantaiset pultit (ja soikeat koneistukset pulteille) kestää kunnon ARP pulteilla kovaakin rääkkiä. Henkilöautomallin veivi suoralla koneistuksella ja neliöpäisellä pultilla kannattaa rajoittaa 6000rpm:ään, ettei tule romua.

-Janne
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Juu, mäkään en tarkoittanut ettei uusia vaihdettais. Janne on ehdottomasti oikeassa.
SR 70
Aktiivi
Viestit: 108
Liittynyt: 20 Syys 2004, 15:05

Viesti Kirjoittaja SR 70 »

Kone on uusi kuten pultitkin, ruttua tulee n. 9,5 ja max kierrokset liikkuu noin 5800 -6000 tienoilla. Pultin koko on 3/8 joten haikailen maksaako vaivan purkaa ja vaihtaa vai olisiko mr Ford satsannut vanhoja malleja enemmän. Kone on kasattu 96 ja kanget valua F4,viissin 94.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Ellei muuten niin yritä kysyä täältä Windsor forumilta;

http://www.network54.com/Forum/119417

3/8 pultti on vahvaa tekoa ja kyllä sen pitäisi sietää 6000 rpm. Kuinka paljon tehoa aiot koneelta hakea ja millä kierroalueella on maksimi hevosvoimat? Vanhemmissa 351w:ssa veivit ovat ns. "spot faced cut" veivit. Uusista en osaa sanoa. 429 cj koneissa on samantyyliset spot faced veivit ja ne käyttävät samanpaksuisia pultteja. Käytettyjen pulttien materiaali eroista iso ja pikkulohkon välillä en osaa sanoa. Luulisi kestävän 351w jos on kestänyt 429 cj:ssäkin - harvemmin olen kuullut että 429 cj antautuisi veivistä.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Vastaa Viestiin