C4-automaatti vuotanut talven aikana n.1 litran oljyä.
C4-automaatti vuotanut talven aikana n.1 litran oljyä.
Tervehdys kaikille.
Kävin kurkkaamassa autoa talvisäilytyspaikassa ja huomasin että vaihteisto oli vuotanut lammikosta päätellen n. 1 - 1.5 litraa öljyä alleen.
En päässyt paremmin tarkistamaan vuodon kohtaa mutta kun auton alle kurkkasin niin näytti että vuoto on laatikon öljypohjan kohdalla ja enempi apukuljettajan puolella.
Syksyllä tuli laatikon vaihdon yhteydessä uusittua turbiinin ja kardaanin stefat sekä öljynsuodatin ja öljypohjantiiviste joka varmistettiin vielä öljyn kestävällä moottoritiivistemassalla,tarkkailin syksyllä auton alle ja öljyvuotoja ei silloin havaittu.
Onko jokin tiiviste pettänyt kun autoa ei ole liikuteltu / käytetty moneen kuukauteen.
Laatikkohan on C4 -67 Mustangista.
Kävin kurkkaamassa autoa talvisäilytyspaikassa ja huomasin että vaihteisto oli vuotanut lammikosta päätellen n. 1 - 1.5 litraa öljyä alleen.
En päässyt paremmin tarkistamaan vuodon kohtaa mutta kun auton alle kurkkasin niin näytti että vuoto on laatikon öljypohjan kohdalla ja enempi apukuljettajan puolella.
Syksyllä tuli laatikon vaihdon yhteydessä uusittua turbiinin ja kardaanin stefat sekä öljynsuodatin ja öljypohjantiiviste joka varmistettiin vielä öljyn kestävällä moottoritiivistemassalla,tarkkailin syksyllä auton alle ja öljyvuotoja ei silloin havaittu.
Onko jokin tiiviste pettänyt kun autoa ei ole liikuteltu / käytetty moneen kuukauteen.
Laatikkohan on C4 -67 Mustangista.
Re: C4-automaatti vuotanut talven aikana n.1 litran oljyä.
Itse en laittaisi hyvän tiivisteen LISÄKSI mitään lisätiiviste-aineita...
- jls
- Addikti
- Viestit: 382
- Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
- Auto: 1965 Fastback 351
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: C4-automaatti vuotanut talven aikana n.1 litran oljyä.
Mulla oli vastaava vika, aluksi ei juuri ajossa tiputtanut, huomas talvisäilytyksen aikana kun oli lammiko alla. Sitten se alkoi vuotamaan enemmän ja enemmän. Syynä oli hännän stefa, yoke oli ruostunut karheaksi ja hangannut huulen rikki. Tuon stefan olit ilmeisesti vaihtanut.
Toinen potentiaalinen vika on just se ohut peltinen öljypohja. Menee helposti kieroon ja varsinkin ohuen tiivisteen kans voi vuotaa. Sen takia tiivistemassa tiivisteen lisäksi ei oo ollenkaan huono idea, itekkin laitoin tahnaa tiivisteen toiselle pinnalle. Ja sitten on kickdown vivuston ulostulot ym. mutta nehän on kyllä kuskin puolella. Ei varmaan auta kuin kurkkia alle. Nythän se ois helpoin paikantaa, kun auto ei oo ajossa eikä ajoviima sotke öljyä ympäriinsä.
Toinen potentiaalinen vika on just se ohut peltinen öljypohja. Menee helposti kieroon ja varsinkin ohuen tiivisteen kans voi vuotaa. Sen takia tiivistemassa tiivisteen lisäksi ei oo ollenkaan huono idea, itekkin laitoin tahnaa tiivisteen toiselle pinnalle. Ja sitten on kickdown vivuston ulostulot ym. mutta nehän on kyllä kuskin puolella. Ei varmaan auta kuin kurkkia alle. Nythän se ois helpoin paikantaa, kun auto ei oo ajossa eikä ajoviima sotke öljyä ympäriinsä.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
-Growing Up Is Overrated-
Re: C4-automaatti vuotanut talven aikana n.1 litran oljyä.
Kun tullee oikeelta puolen eli aapparin puolelta, tarkasta mittatikun putken alapään o rengas. Mulla oli sama juttu ja vihdoin uden rinkulan ja laitoin tiivistesilikoonin kanssa kiinni, eipä ole siitä vuotanut. Muuten kyllä hikoilee, käyttö on sen verran raakaa röykyttämistä.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- Wesuri.V8
- Addikti
- Viestit: 268
- Liittynyt: 12 Helmi 2010, 09:19
- Auto: ´65 HT, 347/TKO-500, pun/must, vinyylikatto. Odottaa korjausta....
- Paikkakunta: Virolahti
Re: C4-automaatti vuotanut talven aikana n.1 litran oljyä.
Kuuma atf-öljy on aika kova pala tiivistesilikoneille. Jos tiivistepinnat ja tiivisteet on kunnos niin automaatti ei tarvi lisätiivisteaineita.kuuma kirjoitti:Itse en laittaisi hyvän tiivisteen LISÄKSI mitään lisätiiviste-aineita...
Re: C4-automaatti vuotanut talven aikana n.1 litran oljyä.
Tuota Rokin ajatusta mietin itsekkin.Vaihdoin sen mittatikun juuressa olevan O-renkaan siinä samalla kun nuo muut stefatkin.
O-rengas tosin otettiin sellaisesta lajitelmasta,verrattiin vanhaan haurastuneeseen että on silmämääräisesti samankokoinen ja tikunputki paikoilleen,voihan olla että on sitten kuitenkin vääränkokoinen,oli hiukan hankalaa nimittäin verrata siihen kovettuneeseen kurppaan mikä siellä oli.
Ja tosiaan ei vuotanut syksyn viimeisissä ajoissa tippaakaan alleen,tuli seurattua todella tarkasti kun oli tuo laatikko vaihdettu.
Tuosta öljypohjasta vielä,sitä massaa laitettiin todella ohuesti sormella levittäen,öljypohjasta naputeltiin kiinnitysruuvien kohdat suoriksi ja pohja pestiin liuottimella sekä laatikon tiivistepinta pyyhittiin tinnerillä rasvattomaksi,eli en oikein usko tuosta tiivistemassasta sen vuodon johtuvan.
No asiahan selvinnee kun kömpii auton alle.
O-rengas tosin otettiin sellaisesta lajitelmasta,verrattiin vanhaan haurastuneeseen että on silmämääräisesti samankokoinen ja tikunputki paikoilleen,voihan olla että on sitten kuitenkin vääränkokoinen,oli hiukan hankalaa nimittäin verrata siihen kovettuneeseen kurppaan mikä siellä oli.
Ja tosiaan ei vuotanut syksyn viimeisissä ajoissa tippaakaan alleen,tuli seurattua todella tarkasti kun oli tuo laatikko vaihdettu.
Tuosta öljypohjasta vielä,sitä massaa laitettiin todella ohuesti sormella levittäen,öljypohjasta naputeltiin kiinnitysruuvien kohdat suoriksi ja pohja pestiin liuottimella sekä laatikon tiivistepinta pyyhittiin tinnerillä rasvattomaksi,eli en oikein usko tuosta tiivistemassasta sen vuodon johtuvan.
No asiahan selvinnee kun kömpii auton alle.