Vaihtovalon kytkentä?
- TTS
- Hiljaisempi
- Auto: GT/CS 2008 Whipple Supercharged
Vaihtovalon kytkentä?
Heips!
Pitäis asentaa 2008 GT/CS autoon Auto Meterin vaihtovalo (RPM-module 5310 + Quick-Lite). Muut kytkennät ok, mutta tämä johto, joka vanhoissa kytketään puolan neg, pitäis kytkeä "Tach Terminal on electronic ignition". Eli mihin se kytketään? Vanhempiin malleihin olen kyllä löytänyt netistä hyvät ohjeet, mutta en 2005-2009 malliin. Jos jollekin on asia tuttu, niin kiitos ohjeista.
Pitäis asentaa 2008 GT/CS autoon Auto Meterin vaihtovalo (RPM-module 5310 + Quick-Lite). Muut kytkennät ok, mutta tämä johto, joka vanhoissa kytketään puolan neg, pitäis kytkeä "Tach Terminal on electronic ignition". Eli mihin se kytketään? Vanhempiin malleihin olen kyllä löytänyt netistä hyvät ohjeet, mutta en 2005-2009 malliin. Jos jollekin on asia tuttu, niin kiitos ohjeista.
-Teppo-
Re: Vaihtovalon kytkentä?
Miksi tarvii vaihtovaloja
eikös korva kerro koska on oikea aika runtata isompaa tai pienempää pesään. Tietty jos on huonokuulo sitten tietysti järkevä laite, ei millään pahalla kuoma.

Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Heh, elä lannistu. Kyllä tähänkin vastaus saadaan.TTS kirjoitti:Iso kiitos, tämähän selvitti kaiken.
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Auto: Autoton
Ootko koittanu google kuvahakuun laittaa ton Tach Terminal on electronic ignition ja siihe vielä mustang johonki kohtaa nii vois löytyä? ainaki mä löysin jotai mut en oo varma onko siitä sulle hyötyä 

-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
- TTS
- Hiljaisempi
Olen kyllä yrittänyt etsiä, mutta löytänyt ainoastaan ohjeita 2004 asti, en uudempiin.
-Teppo-
- Homer65
- Over The Top
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Viesti:
Minusta kanssa hyvä laite, toi vaihtovalo. Eihän sitä toki tarvitse kruisilukäytössä, mutta jos autolla ajaa "oikeasti", on hyvä apuväline.ROKI kirjoitti:Miksi tarvii vaihtovalojaeikös korva kerro koska on oikea aika runtata isompaa tai pienempää pesään. Tietty jos on huonokuulo sitten tietysti järkevä laite, ei millään pahalla kuoma.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
mulla kilpurissa 4000rpm/96db, kypärähuppu + kypärä = oikeitten kierrosten toteaminen lähes mahdotonta. Kyllä vaihtovalo on enemmän kuin perusteltua jos yhtään meinaa kurmoottaa vehkeitä hyvä potta päässä !!Homer65 kirjoitti:Minusta kanssa hyvä laite, toi vaihtovalo. Eihän sitä toki tarvitse kruisilukäytössä, mutta jos autolla ajaa "oikeasti", on hyvä apuväline.ROKI kirjoitti:Miksi tarvii vaihtovaloja...
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Tarkottaako tuo että jos autolla ajaa "epänormaalisti" niin tarvii vaihtovalon!Homer65 kirjoitti:Minusta kanssa hyvä laite, toi vaihtovalo. Eihän sitä toki tarvitse kruisilukäytössä, mutta jos autolla ajaa "oikeasti", on hyvä apuväline.ROKI kirjoitti:Miksi tarvii vaihtovalojaeikös korva kerro koska on oikea aika runtata isompaa tai pienempää pesään. Tietty jos on huonokuulo sitten tietysti järkevä laite, ei millään pahalla kuoma.

Mustang -67HT
- Fastback
- Over The Top
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Nämä kommentit eivät nyt auta alkuperäistä ongelmaa yhtään. Auton ajamiseen tarvitsee olla karmea rutiini jotta osaa ajaa korvakuulolta. Minulla kävi toissa vuonna alastarossa niin, että ajoin korvakuulolta ja kolmoselta neloselle vaihtaessa ehdin katsomaan jo jenkakelloa ja olihan siell juhlalliset 5000 rpm taulussa kun nypein jo isompaa tauluun. Jäi sellaiset 1200-1500 rpm käyttämättä siis. Tälläiselle amatöörille toi vaihtovalo on hieno keksintö. Vanhassa hopassa ei ollut edes kierroslukumittaria, joten sitä ajoin 15 sekunnin edestä kerrallaan Alastarossa pelkällä korvakuulolla.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Eipä täällä kaikien muidenkaan kommentit aina edistä tai edusta minkään asian etenemistä.
= Mitä suurempi viestimääräsaldo niin sitä enemmän on juteltu asian vierestä. 

Mustang -67HT
- Fastback
- Over The Top
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Ei. Pelkkää painavaa asiaa.IronHorse kirjoitti:Eipä täällä kaikien muidenkaan kommentit aina edistä tai edusta minkään asian etenemistä.= Mitä suurempi viestimääräsaldo niin sitä enemmän on juteltu asian vierestä.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
-
- Mega-addikti
- Auto: Galaxie -61
ajappas siinä vartilla sitten kun vieressä on auto ilman putkia, lähteminen on helevetin vaikeeta vaikka kuinka tuijottaa kierrosmittaria. korvakuulolta on turha yrittää yhtään mitään. eikä matkalla tee mieli paljoa vilkuilla mitään mittareita, valon näkee vaikka viime optikolla käynnistä olis jo aikaa.Fastback kirjoitti:Nämä kommentit eivät nyt auta alkuperäistä ongelmaa yhtään. Auton ajamiseen tarvitsee olla karmea rutiini jotta osaa ajaa korvakuulolta. Minulla kävi toissa vuonna alastarossa niin, että ajoin korvakuulolta ja kolmoselta neloselle vaihtaessa ehdin katsomaan jo jenkakelloa ja olihan siell juhlalliset 5000 rpm taulussa kun nypein jo isompaa tauluun. Jäi sellaiset 1200-1500 rpm käyttämättä siis. Tälläiselle amatöörille toi vaihtovalo on hieno keksintö. Vanhassa hopassa ei ollut edes kierroslukumittaria, joten sitä ajoin 15 sekunnin edestä kerrallaan Alastarossa pelkällä korvakuulolla.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
-
- Webmaster
- Auto: HT '65
- Viesti:
Alkuperäiseen kysymykseen voinee auttaa tämä googlettelun tulos: 2005+ Up Ford Mustang: Auto Meter DIS TACH ADAPTER (#9117) Installation
Tuosta voipi muun tiedon ohella päätellä sen että tarviip adapterin tuo vaihtovalo toimiakseen 2005+ Mustangissa.
Tuosta voipi muun tiedon ohella päätellä sen että tarviip adapterin tuo vaihtovalo toimiakseen 2005+ Mustangissa.
- TTS
- Hiljaisempi
Tuohon adapterin tarpeeseen olen itsekin päätymässä. Syksyllä, kun nuo ostin, oli Autometerin sivulla ilmaistuna, että tarvii vain tuon RPM-modulen. Enää ei löydy tuota tekstiä Sivuilta. Pitää varmaankin kysellä sieltä (jos ne vaikka ymmärtäis mun huonoa englantia).
-Teppo-