Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Twecerillä on aika laaja käyttäjäjoukko joka antaa neuvoja ja vinkkejä eri nettipalstoilla kun niitä tarvitsee. Jonkun verran on keskustelupalstoilla ollut rutinaa pikkubugeista ja käytön epävarmuudesta, mutta tweecerillä näyttäisi olevan myös paljon tyytyväisiä käyttäjiä. Säädettävää ja parametrejä näyttää olevan ähkyyn asti. Plussana saastelaitteiden on/off mahdollisuus ja tietty myös flektin ohjauksen mahdollisuus. andersson motorsportin PMS on toinen ihan mielenkiintoinen ruiskunohjauksen tuunaus järjestelmä.
Itselläni ei kokemusta. Dataloggausversiota tuntuvat suosittelevan yleisesti ja laajakaistalambdoja tweecerin tuunaamisen avuksi myös.
Mulla on 98:sissa PMS ja se on ainakin helppokayttoinen. Silla ja Innovativen laajakaistalla sain ainakin oman saadettya niin, etta meni heittamalla lapi Kalifornia paastotestista, joka on kohtuu vaativa... Tossa viela yksi, jota kannattaisi harkita http://www.wmsracing.com/wmsweb/sds.htm
niin paasee eroon MAFista ja sen tuomista ongelmista/rajoituksista. Itse olisin kanssa hommanu ton, mutta PMS loytyi ebaysta erittain halvalla. Just my $.02
Jep, just ton flektin ohjauksen takia aattelinkin ja aiheettoman "check enginen" palamisen, toinen topicci aiemmin. Ynnä lodjun vaihtokohtien säätö mahdollisuuden vuoksi. Ja tulisihan siinä tosiaan myös kaikki muut säädöt ja ehkä lisää tehoakin... Tosin riittää nykyinenkin cruisailuun
Samat murheet mullakin. Orkkis boxin ohjelmasta saisi leikellä saaste-laitteita pois, sekä muutenkin kiinnostaisi päästä itse räpeltämään.
Oon jotenkin ymmärtänyt että tuo Tweecer olisi EEC-IV:lle eikä V:lle. Olenko väärässä? Ilmeisemmmin.
Toinen juttu... Kokonaan EEC järjestelmän korvaavaa moottorinohjausta en mielelläni lähtisi asentelemaan useasta eri syystä. Hinta tietysti on korkeampi, orkkis boxissa on sädöt valmiiksi jollain lailla kohdallaan ja ainakin EEC-vitosessa on mukana flektien lisäksi, cruisea, ilmastointia, PATS:ia ja jne jne, joista en halua luopua. Osaako nuo kokonaan korvaavat järjesltemät näitä? Tuskin.
TwEECerin omilta sivuilta:"The TwEECer now supports more than 73% of the Ford passenger vehicles made between 1996 and 2004", ja Mustangit on mainittu erikseen vuodesta 1984-. Eli toiminee EEC-IV-V.
Dollarin kurssi kun olisi edullinen tällähetkellä, tietty kulut ja verot päälle.
Olisi vaan täällä koto Suomessa jollakin kokemuksia...
Tweeceriä dataloggaavana itsekin jo pitempään halunnut, tulee varmaankin kun muut paikat ensin kuosissa.
Hankkikaahan joku tuo testaukseen
-88gtT ROJEKTI, liikkuu sitten joskus..
-89gt whiteout ruosteenpoistossa
-77 M2 puolikas, eurokoneella
-68ht 351marine, pahvilaatikoissa...
-76 välikuori 2.0i rojektihan siitäkin tuli..
kun itte tekee niin tulee semmosta millaiseks sen jättää;)
Kaverilla on tuommonen Tweecer, jolla ronkkii BOA Cossun EEC-IV:n ecua. Misään vaan ei ole tukea tämän boxityypin prosessorille, jollon joutuu itse kääntämään kodit. Hidasta ja näemmä liiankin turhauttavaa toisinaan. Muuten on kyllä pelannut...
Kaivetaas vanha aihe taas esille.
Tarkoitus olisi nyt hankkia ko. vehje 302 ahdettuun korjaamaan karttoja.
Samassa tietysti saisi eri asetuksia kadulta stripille niin koneelle kuin askillekkin.
Kattelin noita manuaaleja läpi ja puolessa välissä putosi kärryiltä totaalisesti.
Onkos joku säätänyt tuollaista nyt oikeasti vai meneekö rahat hukkaan?
cossu2 kirjoitti:Kaivetaas vanha aihe taas esille.
Tarkoitus olisi nyt hankkia ko. vehje 302 ahdettuun korjaamaan karttoja.
Samassa tietysti saisi eri asetuksia kadulta stripille niin koneelle kuin askillekkin.
Kattelin noita manuaaleja läpi ja puolessa välissä putosi kärryiltä totaalisesti.
Onkos joku säätänyt tuollaista nyt oikeasti vai meneekö rahat hukkaan?
Ite hommasin sen tuossa viime vuoden puolella mutta kone ja koppa vielä vaiheessa joten ei ole päässyt säätämään/testaamaan vieläkään. Jos itse yrittää säätää niin menee varmasti aikaa lueskellessa ja opetellessa. Itse meinasin aloittaa varovasti ajamalla 90asteen mutka turbontilalla sisäänajoa suorittaen laajakaista lambdan kanssa sitten joskus. Tai sit jonkun kaverin autoa alkuun sillä kiusaten
ja 302 turboahdettuun olis menossa, tosin manuaali askilliseen. Käyttäjistä tiedän ainakin yhden mussen johon Tuumamies on perus säätöö ja askin asetuksia testannut/säätänyt.
-88gtT ROJEKTI, liikkuu sitten joskus..
-89gt whiteout ruosteenpoistossa
-77 M2 puolikas, eurokoneella
-68ht 351marine, pahvilaatikoissa...
-76 välikuori 2.0i rojektihan siitäkin tuli..
kun itte tekee niin tulee semmosta millaiseks sen jättää;)