Mistä kestävä C4?
Mistä kestävä C4?
Tarvis tohon 408W perään riittävän kestävän, manuaaliventtiilikoneistolla varustetun C4- vaihteiston.
Yksi projektiloota on tallissa, pitäiskö viedä se laitettavaksi (johonkin) vai ostaa valmis?
Turbiineja saa myös ehdotella, stallia lienee jotain 3500.
Yksi projektiloota on tallissa, pitäiskö viedä se laitettavaksi (johonkin) vai ostaa valmis?
Turbiineja saa myös ehdotella, stallia lienee jotain 3500.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
-
mave
- Aktiivi
- Viestit: 99
- Liittynyt: 28 Syys 2004, 14:59
- Auto: Mustang 1993 Turbo, 1967 F100 pikkulohko, Maverick 5.0 Coyote
- Viesti:
Re: Mistä kestävä C4?
C4 laatikon teettäisin Suojasen Timpalla, harkitse glideen siirtymistä. Halvemmalla
Vahvemman saat glidestä ja pärjäät 2 vaihteella käytännössä hyvin.
Jos haluut maximaalista suorituskykyä niin laita turbaaniksi stallia joku 4500rpm, 3500rpm
stall speed on ok. Ei kannata pelkää korkiita stallia sillä että verottaa jotenki normi ajon mukavuudesta, itse ajoin yli 5t rpm stallilla monia tuhansia kilometrejä ja mukavaa oli.
Vahvemman saat glidestä ja pärjäät 2 vaihteella käytännössä hyvin.
Jos haluut maximaalista suorituskykyä niin laita turbaaniksi stallia joku 4500rpm, 3500rpm
stall speed on ok. Ei kannata pelkää korkiita stallia sillä että verottaa jotenki normi ajon mukavuudesta, itse ajoin yli 5t rpm stallilla monia tuhansia kilometrejä ja mukavaa oli.
Re: Mistä kestävä C4?
Mulla on 4.11 välitys eli 80km/h nopeudessa on n. 3000rpm normikaturenkailla. Sit jos on joku korkeempi stall niin eikös silloin tule koko ajan luistoa ja lootaöljyt kuumenee turhaan? Edellinen turbiini oli TCI Super(?) Street Fighter, jossa oli 3000 stalli kun käytössä oli 347 kone. 408 koneella stalli olis samalla turbiinilla ehkä hieman isompi?
Just kattelin Summitin kirjasta PA:n Super Competition mallia jolle luvataan 1000hp tehonkestoa, ja jossa ois käänteinen mauaaliventtiilikoneisto, hinta 1900$. Sit jos haluaa transbraken niin maksaa 2129$. Mut toi breikki vaatis varmaan paljon paremman/kalliimman turbiinin ku tollasen 450$ mallin?
Emmä oikein ole syttynyt glideen, se on mun mielestä sitten jos ajetaan vaan kilpaa.
Just kattelin Summitin kirjasta PA:n Super Competition mallia jolle luvataan 1000hp tehonkestoa, ja jossa ois käänteinen mauaaliventtiilikoneisto, hinta 1900$. Sit jos haluaa transbraken niin maksaa 2129$. Mut toi breikki vaatis varmaan paljon paremman/kalliimman turbiinin ku tollasen 450$ mallin?
Emmä oikein ole syttynyt glideen, se on mun mielestä sitten jos ajetaan vaan kilpaa.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
-
mave
- Aktiivi
- Viestit: 99
- Liittynyt: 28 Syys 2004, 14:59
- Auto: Mustang 1993 Turbo, 1967 F100 pikkulohko, Maverick 5.0 Coyote
- Viesti:
Re: Mistä kestävä C4?
mulla saattais olla Timpan tekemä c4 laatikko ihan uudella pa performace breikki koneistolla yms herkuilla kaupan, laita yyveetä jos kiinnostaa..
Breikki käytös käytetään erikois turbiineja. Jos harvoin käytät breikkii ja jotain 3000rpm
Lähtökiekkoja niin saattaa kestää normi turbiinikin.
Noista jenkki pajojen c4 laatikoista on huonoja kokemuksia, yks tommonen 1000 heppaa kestävä
Lodju ei vissiin kestänny monta lähtöö edes 600heppasen 408 perässä.
Hommaat kunnon ison vaihelaatikon coolerin ja syvää öljypojaa yms niin ei probleemia.
Kovimmalla siinä kun vetää lapa lattiassa joka liikennevaloissa, öljyt kuumenee liikaa.
Mut jos käytät 10" turbiinia ei probleemia helposti, itellä 8" turbiini ja ainakin kertaalleen
On tullu tollain reviteltyä laatikko paskaksi..
Breikki käytös käytetään erikois turbiineja. Jos harvoin käytät breikkii ja jotain 3000rpm
Lähtökiekkoja niin saattaa kestää normi turbiinikin.
Noista jenkki pajojen c4 laatikoista on huonoja kokemuksia, yks tommonen 1000 heppaa kestävä
Lodju ei vissiin kestänny monta lähtöö edes 600heppasen 408 perässä.
Hommaat kunnon ison vaihelaatikon coolerin ja syvää öljypojaa yms niin ei probleemia.
Kovimmalla siinä kun vetää lapa lattiassa joka liikennevaloissa, öljyt kuumenee liikaa.
Mut jos käytät 10" turbiinia ei probleemia helposti, itellä 8" turbiini ja ainakin kertaalleen
On tullu tollain reviteltyä laatikko paskaksi..
Re: Mistä kestävä C4?
Joo ilmeisesti jos haluais että lähtis kunnolla viivalta niin pitäs olla breikki ja jotain 5500 stallia eli 8" limppu. Mites kun mulla ei ole koskaan ollut, enkä ole edes koskaan ajanut autolla jossa on yli 3000 stalli, niin minkälainen se on kadulla ajaa? Huomaako sitä luistoa miten paljon? Öljynlämmöt ilmeisesti tosiaan saa kuriin kunnon coolerilla mutta miltä se ajossa tuntuu?
Niin ja sitten jos on joku 5500 stalli ja breikki, niin saattaa Falconissa alkaa paikat napsahtelemaan (perä, kardaani, vetarit ym). Saattaa tosin muutenkin...
Niin ja sitten jos on joku 5500 stalli ja breikki, niin saattaa Falconissa alkaa paikat napsahtelemaan (perä, kardaani, vetarit ym). Saattaa tosin muutenkin...
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Re: Mistä kestävä C4?
Korkeamman stallin etu on... siinä korkeammassa stallissa ! Aina kun lyöt lapikasta lattiaan niin motti on herkkualueella.
Muistan kun vaihdoin 80-luvulla ( heh heh ) -66 460 Fairlane STW:heni 10" turbiinin vakioturbiinin tilalle. Autossa oli vääntöä niin että vakioturbiinillakin vanoja jäi noin 100 metriä jarruun koskematta,mutta pikkuturbiinilla se ilo vasta oikein alkoi. 50 vauhtia ja pakkokolmonen C6:ssa pesässä.Kaasu pohjaan ja laite pyrki poikittain ! Silti normi ajaminen sujui ihan hyvin.Turbiini oli kyllä joku aika kallis, nykyrahassa ehkä joku 600-700 usd mutta myös toimi.
Muistan kun vaihdoin 80-luvulla ( heh heh ) -66 460 Fairlane STW:heni 10" turbiinin vakioturbiinin tilalle. Autossa oli vääntöä niin että vakioturbiinillakin vanoja jäi noin 100 metriä jarruun koskematta,mutta pikkuturbiinilla se ilo vasta oikein alkoi. 50 vauhtia ja pakkokolmonen C6:ssa pesässä.Kaasu pohjaan ja laite pyrki poikittain ! Silti normi ajaminen sujui ihan hyvin.Turbiini oli kyllä joku aika kallis, nykyrahassa ehkä joku 600-700 usd mutta myös toimi.
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
Re: Mistä kestävä C4?
Vähän tässä vielä arvon ton breikin kanssa että tarviikos sitä vai ei? Kadullahan tolla ei ole merkitystä mutta ajasta saattas saada hieman pois. Onko mavella ja kumppaneilla kokemuksia paljonko ajat paranee jos käyttää breikkiä?
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Re: Mistä kestävä C4?
Transbrake on enemmänkin lähtöä helpottava laite,yhdessä two step rajoittajan kanssa on helppo hallita lähtökierroksia ja reaktioajat paranee verrattuna siihen että kikkailee kaasun ja jarrun kanssa. Itse aika ei välttämättä parane vaan se suurin hyöty on siinä valoihin reakoinnissa. Suosittelen jos on tarkoitus ajaa kilpaa.
Re: Mistä kestävä C4?
En taida tarvita breikkiä..
Mitäs turbiinia voi suositella?
Mitäs turbiinia voi suositella?
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Re: Mistä kestävä C4?
Loota lähtee laitettavaksi tänään. Tehdään vastaavilla palikoilla kuin PA Super Comp, ilman breikkiä.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Mistä kestävä C4?
Transbrake on myös kätevä laatikkoölpän vaahdottaja & keittäjä. Cheetahin shifteriäkö oot ajatellut? Overdrivellä möi äsken kahteen tonniin jerico - olisi saanut vähän äijäotetta hommaan kumminkaan vaihtoajassa häviämättä V-gate tyylisellä shifterillä. Vähän vaan haasteellisempi ajaa
Stallspeedistä, että niin minäkin sen mitoittaisin ettei luistaisi maantienopeuksilla. Mikäli et paljoa maantietä aja, niin ei kai sen väliä vaikka olisi 4000 rpm, mikäli käytät kapeita takakumeja, niin tuskin pitävät edes 3500 rpm stallilla jos pohjaat pedalin. Hanki hyvä EARLS jäähy vaihteistoöljylle niin siinä se on ja sille vielä vaikka oma flekti jos epäilyttää. Jos alta 3000 rpm toiminnalla ei väliä, niin kyllä minä menisin tuolla korkeammalla stallilla. Köykäinen auto kuin falconikin niin todennäköisesti 408:n väännöllä lähtee matelemaan jo tyhjäkäynnillä vaihteen ollessa kytkettynä.
Stallspeedistä, että niin minäkin sen mitoittaisin ettei luistaisi maantienopeuksilla. Mikäli et paljoa maantietä aja, niin ei kai sen väliä vaikka olisi 4000 rpm, mikäli käytät kapeita takakumeja, niin tuskin pitävät edes 3500 rpm stallilla jos pohjaat pedalin. Hanki hyvä EARLS jäähy vaihteistoöljylle niin siinä se on ja sille vielä vaikka oma flekti jos epäilyttää. Jos alta 3000 rpm toiminnalla ei väliä, niin kyllä minä menisin tuolla korkeammalla stallilla. Köykäinen auto kuin falconikin niin todennäköisesti 408:n väännöllä lähtee matelemaan jo tyhjäkäynnillä vaihteen ollessa kytkettynä.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: Mistä kestävä C4?
Kai se Cheetah ois toimiva. Mulla ei ole paljon kokemuksia muusta kuin Promatic 2 ja mun mielestä se oli aika heppoinen esitys.
Joo turbiini vois olla 3500-4000stall, sillä ainakin lähtis aika makeesti viivalta, kun tohon koneeseen tulee kuitenkin väkisinkin ihan kivasti vääntöä (noin niinku pikkulohkoksi..)
Joo turbiini vois olla 3500-4000stall, sillä ainakin lähtis aika makeesti viivalta, kun tohon koneeseen tulee kuitenkin väkisinkin ihan kivasti vääntöä (noin niinku pikkulohkoksi..)
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.