Olen jo kysellyt ahdetun mussen katsastuksesta AKE:n inssiltä ja saanut lisätietoja Trafista. Vastausten perusteella alkaa vaikuttaa siltä, että ko. mallin kohdalla homma ei onnistu johtuen siitä, että teho/painosuhde on jo vakiona alle laissa vaaditun minimin 7kg/kw eli 1625kg/303kw= 5.36.
Onko todella niin, että jos auto jo vakiona alittaa 7kg/kw niin sen kilpiin saaminen Suomessa ahtimen kanssa on käytännössä mahdotonta? Kysyn koska oletan, että jokin ratkaisu "tiskin alta" tähänkin löytyy!
- Tämä vanhempi 4.6l malli ylitti ymmärtääkseni 7kg/kw vakiona ja arvelen, että tämän takia näitä on saatu katsastettua ahtimen kanssa kun konttorilla on näytetty dynolappua jossa tehot ovat max 20% yli vakion? Todelliset tehot sitten tietty jotain muuta, jonka varaan itsekin tämän projektin lasken

- Entä vahtoehto b) eli poikkeuslupa, onko tämä edes realistinen vaihtoehto?
- Onko mahdollista käyttää verrokkiautona GT500:sta ja saada tämä auto jotenkin läpi sitä kautta?
Kaikki vinkit ovat erittäin tervetulleita! Olen mielestäni kahlannut Suomalaiset jenkkiauto foorumit läpi eikä tietoa tähän liittyen ole löytynyt.
T:Tero U
merirules@hotmail.com