Vinkkejä varttimailille Natikoihin
Valvoja: Ville K
Alueen säännöt
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
Vinkkejä varttimailille Natikoihin
Kerätääs tähän pikku vinkkejä joilla ajasta lähtee kymppejä ja loppunopeutta saadaan lisää.
Laitan ekan vinkin: tarkasta että kaasuläpät aukeaa täysin kun oikaiset oikean jalkasi. Useissa early Mustangeissa joiden kanssa olen ollut tekemisissä eivät läpät ole auenneet kokonaan.
Laitan ekan vinkin: tarkasta että kaasuläpät aukeaa täysin kun oikaiset oikean jalkasi. Useissa early Mustangeissa joiden kanssa olen ollut tekemisissä eivät läpät ole auenneet kokonaan.
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Vinkkejä varttimailille Natikoihin
a) vaihda isompi ja tehokkaampi moottori
b) tihennä perävälitystä
c) heitä vararengas pois takakontista
d) katso ettei pakoputkessa ole perunoita
e) jos ei aika parane - laita joku muu rattiin
Ei kai sitä nyt ihan kaikkia jippoja parane paljastaa, menettää kilpailuetua...
Oikea käytännön vinkki, on että älä turhaan kastele renkaita vesimontussa jos renkaasi eivät tarvitse lämmitystä (vain slicksit tarvitsevat lämmityksen).
Sen verran katukumia kannattaa pyöräyttää että isommat epäpuhtaudet renkaan pinnasta lentää pois. Ei lämmitystä, pito vain heikkenee normaali renkaan kuumentuessa. Eli nopea renkaiden pyöräytys ja ei vesimontussa, vaan vasta sieltä noustaessa. Vesimonttuburniksessa vettä roiskuu pyöräkoteloon ja tiputtaa vettä sieltä auton valuessa stageen eli lähtöviivalle. Vesi tai muukaan neste ei paranna kitkaa vaan luisto paranee - kuten kaikki ehkä ovat huomanneet
b) tihennä perävälitystä
c) heitä vararengas pois takakontista
d) katso ettei pakoputkessa ole perunoita
e) jos ei aika parane - laita joku muu rattiin
Ei kai sitä nyt ihan kaikkia jippoja parane paljastaa, menettää kilpailuetua...

Oikea käytännön vinkki, on että älä turhaan kastele renkaita vesimontussa jos renkaasi eivät tarvitse lämmitystä (vain slicksit tarvitsevat lämmityksen).
Sen verran katukumia kannattaa pyöräyttää että isommat epäpuhtaudet renkaan pinnasta lentää pois. Ei lämmitystä, pito vain heikkenee normaali renkaan kuumentuessa. Eli nopea renkaiden pyöräytys ja ei vesimontussa, vaan vasta sieltä noustaessa. Vesimonttuburniksessa vettä roiskuu pyöräkoteloon ja tiputtaa vettä sieltä auton valuessa stageen eli lähtöviivalle. Vesi tai muukaan neste ei paranna kitkaa vaan luisto paranee - kuten kaikki ehkä ovat huomanneet

"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: Vinkkejä varttimailille Natikoihin
Havainne video kaasuläpän aukeamisesta ja sulkeutumisesta.Futurage kirjoitti:Laitan ekan vinkin: tarkasta että kaasuläpät aukeaa täysin kun oikaiset oikean jalkasi. Useissa early Mustangeissa joiden kanssa olen ollut tekemisissä eivät läpät ole auenneet kokonaan.
Tässä tapauksessa kaasuläppää on hieman suurennettu, että sen voi hyvin havainnoida. Kaasuläppä on tuo messingin värinen noin 90 mm halkaisijaltaan oleva pyöreä lätkä. Monissa koneissa kaasuläpät ovat hassusti ylöspäin ja niiden lukumäärä V8 koneissa on jostain syystä kuitenkin suurempi kuin 1 kpl. Sen vuoksi olkaa tarkkoja, että kaikki läpät aukeaa oli niitä siten vaikka 8 kpl.
http://s58.photobucket.com/albums/g271/ ... ure141.mp4
Ajakaa ensisijaisesti itseänne vastaan ja verratkaa saatuja tuloksia vain omien ajosuorituksen osalta. Myöhemmin kun tuo pika pano alkaa olla niin sanotusti omassa hanskassa, voitte valita sopivan haaste kumppanin jonka suoritukset ovat suunnilleen samaa tasoa. Näin tuohon hommaan saa hieman kilpailu henkeä.
Tätä parin muodostusta line upin hoitaja sitten hyvin myös ymmärtää. (Tämä koskee vain Natikoiden osalta tapahtuvaa toimintaa.)
Tarkasta, että autosi on kunnossa ts. että se kestää täyskaasu ajoa ainakin 20 sekuntia. Mutta jos tähtää 10 sekuntiin niin aika tietenkin puolittuu. Huomioi, että suorituksia saattaa olla sumeampia.
Varmista kotiin pääsy etukäteen.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Vinkkejä varttimailille Natikoihin
Eikö niitä monttumiehiä voisi ohjeistaa, etteivät heitä sitä vettä kuin slickseillä ajaville. Sitä vettä menee renkaan kuviossa lähtöviivalle.Fastback kirjoitti: Oikea käytännön vinkki, on että älä turhaan kastele renkaita vesimontussa jos renkaasi eivät tarvitse lämmitystä (vain slicksit tarvitsevat lämmityksen).
Sen verran katukumia kannattaa pyöräyttää että isommat epäpuhtaudet renkaan pinnasta lentää pois. Ei lämmitystä, pito vain heikkenee normaali renkaan kuumentuessa. Eli nopea renkaiden pyöräytys ja ei vesimontussa, vaan vasta sieltä noustaessa. Vesimonttuburniksessa vettä roiskuu pyöräkoteloon ja tiputtaa vettä sieltä auton valuessa stageen eli lähtöviivalle. Vesi tai muukaan neste ei paranna kitkaa vaan luisto paranee - kuten kaikki ehkä ovat huomanneet
Re: Vinkkejä varttimailille Natikoihin
Monttu miehille tosiaan pitää ohjestaa milloin vettä ja milloin ei- niillä on myös silloin hieman enemmän puuhaa.
Eli monttu harjattava KUIVAKSI AINA ennen kuin siihen ajetaan. vettä sitten lisätään tarpeen mukaan.
Mahdolliset öljy vuodot/kohdat tutkittava ja korjattava/pyyhittävä ENNEN RADALLE menoa-
Ilo on aika ennen aikasta jos stageen ja ensimäiselle 10metrille jo tiputellaan öljy plotteja.
Lähtö kierrokset kannattaa sovittaa moottorin väännön ja kelin mukaan, Kylmä ja kostea keli tekee liukkaaman lähtötilanteesta .
EI kannata heti vetää alkuu täysillä kierroksilla varsinkaan katurenkailla.
Sopivaan pidon hakemiseen tarvitaan kyllä muutama lähtö. varsinkin jos ei ole harjoitellut sitä kadulla tms paikassa.
silloin treenatusta ajamisesta tulee ajallisesti tarkempi.
Mutta jos tykkää renkaiden jollaamisesta ja valittaa että ei ole pitoa silloin autossa on väärät renkaat käytettyyn voimaan nähden tai on liian raskas kaasujalka lähdössä.
Asia on tietysti kaksijakoinen jos kärryssä on puhtia 10sec menoon ja sutii sen 100m lähdössä silloin se kulkee hyvin joka tapauksessa .
Turhia Sutimatta se menisi 9sec puolellekin.
Renkaiden Ilmanpaine kannattaa tarkastaa -säätää (katurenkaat) taakse vähentää 0.3 bar ja eteen lisätä 0,3 bar aluksi.
ei kannata Ratapaineilla aja äkkilähtö ajoja. silloin renkaissa on käytettävä pienempää painetta vetävillä pyörillä.
Drag slicksit/Street slicksit/Roadrace slicksit on sitten toinen juttu niissäkin on sitten omat ilman painemääränsä.
Eli ilmanpaineet autoihin AJOSUORITUKSEN ja renkaiden mukaan.
Eli monttu harjattava KUIVAKSI AINA ennen kuin siihen ajetaan. vettä sitten lisätään tarpeen mukaan.
Mahdolliset öljy vuodot/kohdat tutkittava ja korjattava/pyyhittävä ENNEN RADALLE menoa-
Ilo on aika ennen aikasta jos stageen ja ensimäiselle 10metrille jo tiputellaan öljy plotteja.
Lähtö kierrokset kannattaa sovittaa moottorin väännön ja kelin mukaan, Kylmä ja kostea keli tekee liukkaaman lähtötilanteesta .
EI kannata heti vetää alkuu täysillä kierroksilla varsinkaan katurenkailla.
Sopivaan pidon hakemiseen tarvitaan kyllä muutama lähtö. varsinkin jos ei ole harjoitellut sitä kadulla tms paikassa.
silloin treenatusta ajamisesta tulee ajallisesti tarkempi.
Mutta jos tykkää renkaiden jollaamisesta ja valittaa että ei ole pitoa silloin autossa on väärät renkaat käytettyyn voimaan nähden tai on liian raskas kaasujalka lähdössä.
Asia on tietysti kaksijakoinen jos kärryssä on puhtia 10sec menoon ja sutii sen 100m lähdössä silloin se kulkee hyvin joka tapauksessa .
Turhia Sutimatta se menisi 9sec puolellekin.
Renkaiden Ilmanpaine kannattaa tarkastaa -säätää (katurenkaat) taakse vähentää 0.3 bar ja eteen lisätä 0,3 bar aluksi.
ei kannata Ratapaineilla aja äkkilähtö ajoja. silloin renkaissa on käytettävä pienempää painetta vetävillä pyörillä.
Drag slicksit/Street slicksit/Roadrace slicksit on sitten toinen juttu niissäkin on sitten omat ilman painemääränsä.
Eli ilmanpaineet autoihin AJOSUORITUKSEN ja renkaiden mukaan.
Re: Vinkkejä varttimailille Natikoihin
Etuvakaajan irrottaminen parantaa alustan reagointia.Ajasta putoaa 90 % varmuudella sadasosia tai kymppejä pois.
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Vinkkejä varttimailille Natikoihin
Vettä kulkeutuu aina hieman stage alueelle, sitä ollaan rättien kanssa kuivailtu joka vuosi. Montun kastelemisesta ollaan itseasiassa kolmena vuonna puhuttu erään mestarin kanssa, että ämpäri ja kuuppa letkun sijaan. Ei ole kuin kolmena vuonna ämpäri ja kuuppa jäänyt kotio. Kuupalla sitä vettä on helppo annostella ja ei kastu kerralla monen metrin matkalta kuten letkusta ampumalla. Tällöin vesikohta olisi myös helppo kiertää. Vesimontun kiertämistä olen ohjeistanut kaikille ajajakokoukseen osallistuneille, on turha kastella renkaita jos ei tarvitse burnista.
Onhan se rataryhmän työstä pois, jos kaikki autot olisivat 100 % iskussa eivätkä valuttelisi mitään. Pari autoa on burniksen jälkeen näytetty käsimerkein sammutettavaksi ja työnnetty pois lähtöalueelta. Radalla ei valuttavia autoja saa päästää.
Katurenkailla kaasu kannattaa avata hitaasti ja painaa se pikkuhiljaa pohjaan asti. Tämä auttaa asiaan monessa tapauksessa. Kiihdytystouhu on helposti hieman välineurheilua, eli slickseihin kyllä kannattaa satsata tai lainata mikäli haluaa selvittää autonsa todellisen kulkupuolen mikäli voimaa on yhtään enempi mitä 170 cid kutosessa.
Onhan se rataryhmän työstä pois, jos kaikki autot olisivat 100 % iskussa eivätkä valuttelisi mitään. Pari autoa on burniksen jälkeen näytetty käsimerkein sammutettavaksi ja työnnetty pois lähtöalueelta. Radalla ei valuttavia autoja saa päästää.
Katurenkailla kaasu kannattaa avata hitaasti ja painaa se pikkuhiljaa pohjaan asti. Tämä auttaa asiaan monessa tapauksessa. Kiihdytystouhu on helposti hieman välineurheilua, eli slickseihin kyllä kannattaa satsata tai lainata mikäli haluaa selvittää autonsa todellisen kulkupuolen mikäli voimaa on yhtään enempi mitä 170 cid kutosessa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Vinkkejä varttimailille Natikoihin
Yks, mielestäni tärkeä vinkki:"putket irti ja poljet sikana, mahdollisimman lähellä ratahenkilökuntaa=fastback"
mää mikään ilkee oo, tulipahan vaan mieleen
.



Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Vinkkejä varttimailille Natikoihin
tiedän jo nyt homer ettei hoppasi läpäise 2011 katsastusta, toiseksi kaiklta homer kutsumanimen omaavilta henkilöiltä edellytetään pilkkihaalareiden käyttöä radalla ajaessa oli pakkasta tai viime kesän kaltainen 32 asteen helle. Ratahymässä kun ollaan niin sun burnismonttuun tuleekin vaseliinia veden sijaanHomer65 kirjoitti:Yks, mielestäni tärkeä vinkki:"putket irti ja poljet sikana, mahdollisimman lähellä ratahenkilökuntaa=fastback"![]()
mää mikään ilkee oo, tulipahan vaan mieleen
.

juu ei, vakavalla asialla ei pidä naureskella, stripilläkin vaikka hurjana poljetaan niin turvallisuus ennenkaikkea. Siksi ota homer pilkkihaalarit mukaan (lisäksi alasin, 3tn tunkki, 200 litran tynnyri, lumiketjut, linko ja brandya).

olikohan topickin tarkoitus miten parannetaan aikaa vai vaan yleisiä vinkkejä? Paras vinkki on, että noudata rataryhmän ja lähettäjän merkkejä. Jos et ymmärrä, niin odota kiltisti paikoillasi, sinua opastetaan varmasti uudelleen. Armeija tyyliin mikäli huomaat vaarantavan virheen niin ilmoita asiasta parhaaksi katsomallasi tavalla kommunikoiden. Käsimerkit ovat käteviä kovassa metelissä.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: Vinkkejä varttimailille Natikoihin
pakko valittaa heti tuosta..Fastback kirjoitti:Vettä kulkeutuu aina hieman stage alueelle, sitä ollaan rättien kanssa kuivailtu joka vuosi. Montun kastelemisesta ollaan itseasiassa kolmena vuonna puhuttu erään mestarin kanssa, että ämpäri ja kuuppa letkun sijaan. Ei ole kuin kolmena vuonna ämpäri ja kuuppa jäänyt kotio. Kuupalla sitä vettä on helppo annostella ja ei kastu kerralla monen metrin matkalta kuten letkusta ampumalla. Tällöin vesikohta olisi myös helppo kiertää. Vesimontun kiertämistä olen ohjeistanut kaikille ajajakokoukseen osallistuneille, on turha kastella renkaita jos ei tarvitse burnista.
Onhan se rataryhmän työstä pois, jos kaikki autot olisivat 100 % iskussa eivätkä valuttelisi mitään. Pari autoa on burniksen jälkeen näytetty käsimerkein sammutettavaksi ja työnnetty pois lähtöalueelta. Radalla ei valuttavia autoja saa päästää.
Katurenkailla kaasu kannattaa avata hitaasti ja painaa se pikkuhiljaa pohjaan asti. Tämä auttaa asiaan monessa tapauksessa. Kiihdytystouhu on helposti hieman välineurheilua, eli slickseihin kyllä kannattaa satsata tai lainata mikäli haluaa selvittää autonsa todellisen kulkupuolen mikäli voimaa on yhtään enempi mitä 170 cid kutosessa.
todellinen kulkupuoli on mun mielestä se miten se menee niillä renkailla millä kadulla ajetaan ja mieluummin vielä tankki täynnä.
juopuneita kavereita ei sentään tarvii kyytiin ottaa

"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Vinkkejä varttimailille Natikoihin
Fastback kirjoitti:tiedän jo nyt homer ettei hoppasi läpäise 2011 katsastusta, toiseksi kaiklta homer kutsumanimen omaavilta henkilöiltä edellytetään pilkkihaalareiden käyttöä radalla ajaessa oli pakkasta tai viime kesän kaltainen 32 asteen helle. Ratahymässä kun ollaan niin sun burnismonttuun tuleekin vaseliinia veden sijaanHomer65 kirjoitti:Yks, mielestäni tärkeä vinkki:"putket irti ja poljet sikana, mahdollisimman lähellä ratahenkilökuntaa=fastback"![]()
mää mikään ilkee oo, tulipahan vaan mieleen
.
![]()
juu ei, vakavalla asialla ei pidä naureskella, stripilläkin vaikka hurjana poljetaan niin turvallisuus ennenkaikkea. Siksi ota homer pilkkihaalarit mukaan (lisäksi alasin, 3tn tunkki, 200 litran tynnyri, lumiketjut, linko ja brandya).
olikohan topickin tarkoitus miten parannetaan aikaa vai vaan yleisiä vinkkejä? Paras vinkki on, että noudata rataryhmän ja lähettäjän merkkejä. Jos et ymmärrä, niin odota kiltisti paikoillasi, sinua opastetaan varmasti uudelleen. Armeija tyyliin mikäli huomaat vaarantavan virheen niin ilmoita asiasta parhaaksi katsomallasi tavalla kommunikoiden. Käsimerkit ovat käteviä kovassa metelissä.



Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- mussekakkonen
- Addikti
- Viestit: 165
- Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:42
- Auto: mustang GT convertible -95
- Paikkakunta: pyhäjärvi
Re: Vinkkejä varttimailille Natikoihin
kyllä se on yks tärkeimpiä tekijöitä panostaa alustaan ,,jouset, iskarit, tukivarret kiinnityspisteineen. asianhan täytys ol niin et paino siirtyy takapyörien päälle sitä enemmmän mitä renkaat pyrkii eteenpäin (no ota tästäkin selvää
) tietty jotakin isokoppasta on aika vaikee saaha keulimaan .siis jos perä on "lankkujen päällä" ja keula on vedetty jäykäksi .ni vaikka ois metriset renkaat puolellaan ja 1500konia ni eip keula nouse , tietty jos akseli väli on "metrin"
. samoten tiuhalla perällä et tee mitään jos suttailee slikseillä stripillä . alusta proplem. 



Ford Mustang convertible 5,0 GT -95
Ford Bronco -81 3,3TDi, c-6 ,9"
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96
Ford Bronco -81 3,3TDi, c-6 ,9"
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Vinkkejä varttimailille Natikoihin
Drag racing & katuajoon ei ole helppo löytää täydellistä kombinaatiota. Jompikumpi kärsii aina. Puhtaissa kisa-autoista Niemensivun Sepon '71 mustangissa alusta toimi ihan hienosti, seisoi takapuskurilla keula melkein pystysuorassa ylöspäin. Saas nähdä palaakohan auto joskus radoille vielä.mussekakkonen kirjoitti:kyllä se on yks tärkeimpiä tekijöitä panostaa alustaan ,,jouset, iskarit, tukivarret kiinnityspisteineen. asianhan täytys ol niin et paino siirtyy takapyörien päälle sitä enemmmän mitä renkaat pyrkii eteenpäin (no ota tästäkin selvää) tietty jotakin isokoppasta on aika vaikee saaha keulimaan .siis jos perä on "lankkujen päällä" ja keula on vedetty jäykäksi .ni vaikka ois metriset renkaat puolellaan ja 1500konia ni eip keula nouse , tietty jos akseli väli on "metrin"
. samoten tiuhalla perällä et tee mitään jos suttailee slikseillä stripillä . alusta proplem.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: Vinkkejä varttimailille Natikoihin
tulee mieleen semmonen juttu kun olen siinä lähtöalueella monena vuonna ollut hommissa, niin kannattais kuskin vähän vetää henkeä ja koittaa rauhottua ettei ole jo lineupissa sähköjäniksenä siellä hytissä.
hermona oleva kuski pilaa yleensä lähtönsä jollain ihmeellisellä keinolla vaikka auto oliskin hyvässä kunnossa. koskee muitakin kun meitä "sunnuntaiajelijoita"...

hermona oleva kuski pilaa yleensä lähtönsä jollain ihmeellisellä keinolla vaikka auto oliskin hyvässä kunnossa. koskee muitakin kun meitä "sunnuntaiajelijoita"...

"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Vinkkejä varttimailille Natikoihin
Ekassa lähdössä ainakin minulla on aivan järjetön lataus kaikenlaista mahdollista energiaa. Muistan jokaisesta kiihdytystapahtumasta aina ensimmäisen lähdön vastustajan. '09 natikoissa '67-'68 ht mustang, joka jäi lopulta taakse kun älysin antaa kenkää yli 5000 rpm vasta kolmosella. '10 natikoissa Rajalan Taiston '65-'66 ht jota ajoin takaa lujaa sitä saavuttamatta. Muista myös melkoisesti yksityiskohtia näistä kaikista ekoista lähdöistä, samaa pätee aiempiin vanhalla fastbackillä otettuihin. Muut lähdöt sitten peittyy jonnekin usvaan.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3