Uusia Clevelandeja, sekä alu että rauta

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Drummer
Mega-addikti
Viestit: 632
Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
Paikkakunta: Ristiina

Uusia Clevelandeja, sekä alu että rauta

Viesti Kirjoittaja Drummer »

New Buttermore aluminum shortblock by MME

Näistä Todd Buttermoren lohkoista on voinut olla jotain höpinää jossain vaiheessa, mutta nyt vasta alkaa ilmaantua kokonaisia moottoreitakin MME:n pajalta.
Olishan se tuollainen alumiini-Cleve ihan kiva... 8)

Yks foto ja linkki Cleveland foorumille missä lisää tästä koneesta. Foorumilta löytyy enemmänkin tarinaa Buttermoren ihmeellisistä seikkailuista lohkonvalmistuksen parissa :)
Kuva

http://www.network54.com/Forum/119419/t ... ock+by+MME
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Uusia Clevelandeja, sekä alu että rauta

Viesti Kirjoittaja Fastback »

jo silloin allekirjoittaneen clevelandi aikaan tuli luettua toddin touhuista. Hienoa että joku on valmiina kehittämään moisia. Mulle ei vaan ikinä auennut, että miksi on pakko olla cleveland alulohko? Eikö pienellä vaivalla hankkisi windsor alsalohkon, johon duunaisi cleveland hatut jos niin on pakko menetellä. E-bayllä on edelleen street boss ja track boss imusarjoja käytettäväksi ko. kombinaatioon.

Enpä haluaisi ostaa lohkoa ensimmäisestä erästä, ei ennenkuin on nähnyt miten toimii muilla.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Drummer
Mega-addikti
Viestit: 632
Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
Paikkakunta: Ristiina

Re: Uusia Clevelandeja, sekä alu että rauta

Viesti Kirjoittaja Drummer »

Kohta on oletettavasti tietoa lohkojen käyttäytymisestä, kun noita kerran alkaa olla käytössä. Toddille tuli vissiin sen verran tilauksia alsalohkoista että rupes niihinkin. Mut on sillä ollu noitten valimojen kanssa hirveesti onkelmia. Kaverithan ovat oottaneet uskollisesti jo useamman vuoden omia lohkojaan saapuviksi, ovat ennakkotilauksilla ja -maksuilla rahoittaneetkin projektia...
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
jeppe
Aktiivi
Viestit: 44
Liittynyt: 19 Syys 2005, 10:12
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Re: Uusia Clevelandeja, sekä alu että rauta

Viesti Kirjoittaja jeppe »

hyvä homma kun noitakin rupee saamaan. myös trick floulta kaksi imaria efi ja ykstaso- koskahan noita imusarjoja tulee myyntiin? onkohan tuumamiehellä tietoa.kiinnostais kokeilla tuo ykstaso http://www.trickflow.com/pressreleases/intakeford351/
kno1
Aktiivi
Viestit: 106
Liittynyt: 16 Kesä 2004, 11:52
Auto: KNO-1
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusia Clevelandeja, sekä alu että rauta

Viesti Kirjoittaja kno1 »

MUISTAKAA!!!! Kyseiset lohkot ovat aftermarket tavaraa, joten KAIKKI KONEISTUKSET ON TARKASTETTAVA!!!! Tämä asia on pätenyt lähes kaikkiin jälkituotantolohkoihin, jopa niihin, joiden takana on iso firma (lue rahaa ja mahdollisuuksia). Jos haluaa ostaa kyseisen lohkon, niin suosittelen todella lämpimästi sen koneistamista/tarkastamista mahdollisimman pitkälle emämaassa todellisessa ammattilaiskoneistamossa. Alla lyhyt lista virheistä, joita on löytynyt jälkituotantolohkoista. HUOM!! Tarkoitus ei ole pelotella ketään, vaan informoida niitä jäseniä jotka eivät ole olleet tekemisissä kyseisten osien kanssa. Uudet lohkot ovat yleisesti ottaen hyviä, mutta niiden tarkastus/koneistus on ehdottomasti suoritettava sellaisten henkilöiden toimesta, jotka todella tietävät mitä tekevät. Listalla on niitä useimmin ilmeneviä ongelmia ja tieto on peräisin henkilöltä, joka omistaa Coloradossa (Ford)performance moottoreita rakentavan pajan ja myös työskentelee moottorien parissa päivittäin. Alla olevien virheiden korjaus on yleensä mahdollista, mutta se maksaa ja on siis varsin iso lisä uuden lohkon hinnan lisäksi. Virheiden korjaamattomuus tai uuden "romulohkon" ostaminen johtaa lähes varmasti taloudelliseen menetykseen sekä aika pahaan v???tukseen.


Runkolinja sekä pesät aivan poskellaan. Ei siis vain pientä virhettä valun elämisen takia. ( yleensä korjattavissa).

Nokkalaakeripesät väärän kokoiset sekä linjaus poskellaan (korjattavissa)

Lohkon dekkitasot poskellaan. Liian matalat tai vinossa (ei aina korjattavissa)

Sylinterit porattu jo alkuvaiheessa niin vinoon, että lohkon dekkaus oikein aivan mahdoton (romua..)

Nostajien pesät vinossa linjauksesta ja jopa valmiiksi liian isot ( korjattavissa, mutta kallista).

Öljykanavia puuttuu tai valu liian paksu, jolloin esim öljypumpun käyttöakseli ei mahdu paikoilleen (mahdollisesti korjattavissa)

Valurautalohkoissa sylinterien seinämät täynnä valuhuokosia tai voimakasta core shiftiä ( täyttä romua).

Kierteitä puuttuu ( korjattavissa)

Vesivuotoja eli valussa valuhuokosia, jotka menevät valusta läpi ( yleisesti hyvin vaikeasti korjattavissa). Tämä pätee myös kansiin ja imusarjoihin.
Avatar
1969
Aktiivi
Viestit: 106
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Re: Uusia Clevelandeja, sekä alu että rauta

Viesti Kirjoittaja 1969 »

Fastback kirjoitti:jo silloin allekirjoittaneen clevelandi aikaan tuli luettua toddin touhuista. Hienoa että joku on valmiina kehittämään moisia. Mulle ei vaan ikinä auennut, että miksi on pakko olla cleveland alulohko? Eikö pienellä vaivalla hankkisi windsor alsalohkon, johon duunaisi cleveland hatut jos niin on pakko menetellä. E-bayllä on edelleen street boss ja track boss imusarjoja käytettäväksi ko. kombinaatioon.

Enpä haluaisi ostaa lohkoa ensimmäisestä erästä, ei ennenkuin on nähnyt miten toimii muilla.
Kyllä klevussa on alunperin ollut ihan hyvin ideaa, mutta toteutuksessa hiukan sukkasi öljynkierron ja ohkaisen valun osalta. Noistakin öljynkierto on paljolti turhaan kavahdettu ja samanlainen kuin 385 isolohkossa. Alkuperäisiä hyviä juttuja oli nelipulttiset runkolaakerit, ohkaisemmat kampuran kaulat, öljyruisku-urat kiertokangissa mäntien jäähdyttämiseksi, integroitu jakopäävalu ja siihen yhdistettynä kuiva imusarja. Tuossa alsassa lienee W-tyylin öljynkierto.

Windsoreiden ja klevujen yhdisteleminen onnistuu kyllä, mutta pukkaa aina menemään hieman säätämiseksi ja kikkailuksi milloin minkäkin jutun takia. Ihan tervetullut lohko kyllä kaikkien näiden vuosien jälkeen. Ymmärrettävää kyllä pieni kyseenalaistaminenkin, koska harva laittaa vanhoja rautakansia tuohon päälle, mikä tarkoittaa helposti myös uutta imusarjaakin, ja kukas enää vakioiskulla sitten tekee... Rautalohko voisi olla enemmän tarpeellinen.

EDIT: jaa taisi otsikossa olla uudesta rautalohkosta mainintakin.
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Uusia Clevelandeja, sekä alu että rauta

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

jeppe kirjoitti:hyvä homma kun noitakin rupee saamaan. myös trick floulta kaksi imaria efi ja ykstaso- koskahan noita imusarjoja tulee myyntiin? onkohan tuumamiehellä tietoa.kiinnostais kokeilla tuo ykstaso http://www.trickflow.com/pressreleases/intakeford351/
Joulukuun alkupuolella TF:n edustajat sanoivat imareiden olevan tulossa ulos helmi-maaliskuussa. Totuus voi olla toinen. Proto tuosta kaasari-imarista oli kyllä jo varsin valmiin näköinen, ja olivat toiveikkaita, että ehkä jo aiemminkin...veikkaisin että homma on työn alla valimossa, ja heidän aikataulustaan riippuu milloin ensimmäinen erä on olemassa.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
fastsfords
Hiljaisempi
Viestit: 6
Liittynyt: 16 Maalis 2011, 20:19

Re: Uusia Clevelandeja, sekä alu että rauta

Viesti Kirjoittaja fastsfords »

Alulohkoja oli kyllä jo myynnissäv.90 kun ostin sellaisen .
Valmistaja tais olla Montana Autotive,clevu dekki ,kampura,nokka ,ö-pohja ja winsorin jakopää,öljynkierto.
Siihen aikaan mainosti että mailman vahvin/paras :D .
Vastaa Viestiin