Manuaalivaihteisto

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Thewildchild
Aktiivi
Viestit: 129
Liittynyt: 29 Elo 2010, 22:03
Auto: Ford Mustang Cobra -94
Ford Mustang Sportsroof -69 ex
Ford Mustang Gt -95 ex

Manuaalivaihteisto

Viesti Kirjoittaja Thewildchild »

Mulla on Mustangissa 351C:een jatkeena 4-vaihteinen manuaalivaihteisto. Tarvitsisi saada selvile mikä laatikko se on? Onko noissa ollut muita kuin toploadereita?
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Manuaalivaihteisto

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

kuvas selvittäis tilanteen äkkiä. tai laatikon kyljessä mahdollisesti tallessaoleva peltilätkä missä olis tunnisteet..
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2113
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Manuaalivaihteisto

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Katsoppas tuolta näyttääkö tutulta?

http://www.davidkeetoploaders.com/imposters.htm

T-10, aukeaa sivulta, kun toploaderin päällä on iso pelti kansi. Tuosta vielä voi katsoa ettei o 3+1 ylivaihde laatikko.

Wide ratio / Close ratio on paha sanoa ulkoa, muta close ratio on niin harvinainen että voisi melkein veikata wide ratiota.

A
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Manuaalivaihteisto

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

Antti66HT kirjoitti:Katsoppas tuolta näyttääkö tutulta?

http://www.davidkeetoploaders.com/imposters.htm

T-10, aukeaa sivulta, kun toploaderin päällä on iso pelti kansi. Tuosta vielä voi katsoa ettei o 3+1 ylivaihde laatikko.

Wide ratio / Close ratio on paha sanoa ulkoa, muta close ratio on niin harvinainen että voisi melkein veikata wide ratiota.

A

oliskin :LMAO: . mutta onhan se mukavaa ajaa 0-100km/h pelkällä ykkösellä. siihen ne hyvät puolet jääkin.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Thewildchild
Aktiivi
Viestit: 129
Liittynyt: 29 Elo 2010, 22:03
Auto: Ford Mustang Cobra -94
Ford Mustang Sportsroof -69 ex
Ford Mustang Gt -95 ex

Re: Manuaalivaihteisto

Viesti Kirjoittaja Thewildchild »

Kun tuossa toploaderissa on toi kaaveli 8 pultilla kiinni, niin milai on T 10:ssä?
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Manuaalivaihteisto

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Thewildchild kirjoitti:Kun tuossa toploaderissa on toi kaaveli 8 pultilla kiinni, niin milai on T 10:ssä?
Sama kaaveli (kytkin koppa, bellhousing) käy molempiin, mutta molemmat on kyllä 6 pultilla kiinni, ne kaksi muuta pulttia pitää vain startti moottorin paikoillaan.

HUOM!
On sitten olemassa kuitenkin kahdenlaisia kaaveleita riippuen vauhtipyörän koosta 10" ja 11" (164 hampainen ja 157 hampainen). Molemmat noista kaaveleista käy Toploderiin ja T-10:iin mutta vauhtipyörä ja kytkin muuttuu.
Tässä on moni mennyt vipuun.
Liitteet
block.jpg
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Thewildchild
Aktiivi
Viestit: 129
Liittynyt: 29 Elo 2010, 22:03
Auto: Ford Mustang Cobra -94
Ford Mustang Sportsroof -69 ex
Ford Mustang Gt -95 ex

Re: Manuaalivaihteisto

Viesti Kirjoittaja Thewildchild »

Tarkoitin pulttien lukumäärällä kaavelin kiinnitystä laatikkoon.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Manuaalivaihteisto

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Thewildchild kirjoitti:Tarkoitin pulttien lukumäärällä kaavelin kiinnitystä laatikkoon.
Toploader ja T-10 kiinittyy samalla tavalla kaaveliin 4 pultilla! Molempien laatikoiden kiinitys samalla pulttijaolla.
Liitteet
164 theet bellhousing 1.jpg
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2632
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Manuaalivaihteisto

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Thewildchild kirjoitti:Tarkoitin pulttien lukumäärällä kaavelin kiinnitystä laatikkoon.
Vanhemmissa Toploadereissa oli vain kapea jako ja uudemmissa kahdeksan pultinreikää, jotta käy vanhempaan kytkinkoppaan. Mutta kiinnitys on neljällä pultilla.
Thewildchild
Aktiivi
Viestit: 129
Liittynyt: 29 Elo 2010, 22:03
Auto: Ford Mustang Cobra -94
Ford Mustang Sportsroof -69 ex
Ford Mustang Gt -95 ex

Re: Manuaalivaihteisto

Viesti Kirjoittaja Thewildchild »

No niin. Laatikko on selvitetty ja Toploaderihan siellä on. Eli sitten varsinaiseen kysymykseen. Eli missä onpi vika kun 2 ja 3 ei pysy päällä. Eli kun veto loppuu niin vaihde hyppää pois päältä. Onko kallis remontti?
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2113
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Manuaalivaihteisto

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

2 ja 3 ei pysy päällä, siis kumpikaan? Meneekö päälle vai hyppääkö heti pois?

2 ja 3 ovat eri siirtäjällä, eli veikkaisin shifterin säätöjä, jos ei mene perille asti? Siirtääkö sifteri perille asti. kaveri vaihtamaan ja itse auton alle, tai asiantuntemus tasosta ja omasta mukavuuden halusta riippuen mahdollisesti toisin päin. ;)

IIRC 1-2 ja 3-4 siirtäjät kuuluu olla lyhyellä vivulla vaihteiston kyljessä ja pakille pitkä. Onko sekaisin?

Toploaderi on aika helppo laatikko purkaa ja kasata ihan Haynesin manuaalin avulla, eikä vaadi oikein mitään erikois työkaluja, paitsi dummy akselin sivuakselille, joka pitää neulat oikeassa paikassa, kun sivu akselin pudottaa alas. Lisäksi purkamiseen tarvii hyvät tuumaiset kuusiokolo avaimet ja jokunlaiset kiinto avaimet. Sivu akseli pitää laskea ennen kuin sisään tuloakselia saa irti. Toploaderiin saa uusia osia esim. tuolta david keeltä, vaikka koko laatikon, ja Suomen maassa auttaa ainakin Niemensivu ja tuumacid. Muitakin varmasti on?

Itse tein omaani pienen remontin -95, jolloin vaihdoin ainoastaan isot laakerit (2) syncrorenkaat ja laakeri neulat. 2005 vaihdoin katkenneen ulos akselin, muita toimenpiteitä ei ole vaatinut.

A
Vastaa Viestiin