1966 kuutos-Musse automaatiksi
1966 kuutos-Musse automaatiksi
Onkos kukaan muuttanut automaatti kuutos-Mussea manuaaliksi? Nyt ois tarvetta osille, sillä sukulaismies haluaisi tehdä homman toisinpäin, eli vetolevy, turbiini, laatikko kardaani, sifteri, jarrupoljin yms hilppeet ois hakusessa.
Saako mahdollisesti jostain valmiita settejä? Entä kannattaako ostaa kunnostetut laatikko ja turbiini?
Saako mahdollisesti jostain valmiita settejä? Entä kannattaako ostaa kunnostetut laatikko ja turbiini?
Re: 1966 kuutos-Musse automaatiksi
Miksi vaihtaa ehjää vaihteistoa... onko 4speed? Tosiaan joutuu vaihtaa kaikki
komponentit , ei halpa toimenpide. tuskin tästä maasta löytyy kaikki komponentit
kerralla. USA:n markkinat on eri asia ,sieltä roudaaminenkin maksaa.
komponentit , ei halpa toimenpide. tuskin tästä maasta löytyy kaikki komponentit
kerralla. USA:n markkinat on eri asia ,sieltä roudaaminenkin maksaa.
Re: 1966 kuutos-Musse automaatiksi
Auto on alunperin ollut kolmivaihteisella askilla, joka on vaihtunut 70-luvun lopussa nelivaihteiseen.Tapsa kirjoitti:Miksi vaihtaa ehjää vaihteistoa... onko 4speed?
Sukulaismies on ajanut Mussellaan puolimiljoonaa kilsaa ja ravistava kytkin yhdistettynä sököön askiin ei ole enään mikään nautinto.
Jos sen aikois säilyttää manuaalina, niin löytyykö uusia vauhtipyöriä ja toimivia laatikoita? Kytkinremppa ei näet auta enään, kun vauhtipyörä on "palanut" piloille.
Re: 1966 kuutos-Musse automaatiksi
Pistäpä kyselyä http://www.tuumacid.com, siellä on ehkä paras kutosasiantuntemus.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle
)
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle

Re: 1966 kuutos-Musse automaatiksi
No arto ehdit ensin.. orkkis vauhtipyörä/kytkincombo pitäs olla 9,5" ja mcleodilta saa kilkkeet sihen paitsi samnlaista vauhtipyörää
niillä olis myös 0-punttinenn 10" vauhtipyörän jos se siihen sopii ..
TOP-LOADERIIN saa aika hyvin vara osia ja vaihdekeppeihinkin jonkinlaista
korjaus sarjaa .onko vauhtipyörä todella niin huonossa kunnossa että
siitä ei saa ehjää hiomallakaan..
T-10 on hieman hankalampi osien suhteen mutta purettuja pitäs pyörii
alueella ELI mikä laatikko sulla on autossasi? onhan tietysti yksi
vaihtoehto T5 tai vastaava 5-vaihteinen laatikko sovittaa..
NPD:tä voi löytyä myös varaosia vivustoihin yms
aika paljon rullattu tällä mustilla suomenteillä..
niillä olis myös 0-punttinenn 10" vauhtipyörän jos se siihen sopii ..
TOP-LOADERIIN saa aika hyvin vara osia ja vaihdekeppeihinkin jonkinlaista
korjaus sarjaa .onko vauhtipyörä todella niin huonossa kunnossa että
siitä ei saa ehjää hiomallakaan..
T-10 on hieman hankalampi osien suhteen mutta purettuja pitäs pyörii
alueella ELI mikä laatikko sulla on autossasi? onhan tietysti yksi
vaihtoehto T5 tai vastaava 5-vaihteinen laatikko sovittaa..
NPD:tä voi löytyä myös varaosia vivustoihin yms
aika paljon rullattu tällä mustilla suomenteillä..
Re: 1966 kuutos-Musse automaatiksi
Overdrive.fi:ssä oli myynnissä 200cid+c4 yhdistelmä http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=132625
Go tell Alice....
- harrastelija
- Aktiivi
- Viestit: 53
- Liittynyt: 06 Kesä 2004, 20:48
- Auto: 1966 6:cyl
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 1966 kuutos-Musse automaatiksi
Täältä löytyy ainakin pari kappaletta 200cid 66 moottorin perään sopivaa vauhtipyörää. Eli jos pyörää ei ole vaihdettu tuossa sinun autossa niin pitäisi käydä. Ilmoittele (yv varmaan tavoittaa parhaitten) jos tarvetta ilmenee niin katsotaan noiden kuntoa jne.Vilkuna kirjoitti: Jos sen aikois säilyttää manuaalina, niin löytyykö uusia vauhtipyöriä ja toimivia laatikoita? Kytkinremppa ei näet auta enään, kun vauhtipyörä on "palanut" piloille.
Vaihteistoja ei tosin löydy (muuta kuin yksi 3.03 projekti).
jaaha, että näin....
Re: 1966 kuutos-Musse automaatiksi
Kiitos vastauksista. Sukulaismies osti C4 lootan ja turbiinin,
eli nyt ois sitten hakusessa ainakin
-vetolevy
-sifteri
-jarrupoljin
-kardaani?
Mites on kuutosessa ollu toi kickdown?
eli nyt ois sitten hakusessa ainakin
-vetolevy
-sifteri
-jarrupoljin
-kardaani?
Mites on kuutosessa ollu toi kickdown?
Re: 1966 kuutos-Musse automaatiksi
Tähän topikkiin varmaan hyvä jatkaa juttua, kun vuosimalli ja kone täsmää.
minkälainen vetolevy on tommosen kutosen "vauhtipyöränä", saako niitä jostain uutena, minkälaisella tasapainotuksella ovat alunperin? käykö jonkun muun koneen perästä?
Allekirjoituksen autossa vetolevy halki turbiinin kiinnityspulttien kohdalta..
minkälainen vetolevy on tommosen kutosen "vauhtipyöränä", saako niitä jostain uutena, minkälaisella tasapainotuksella ovat alunperin? käykö jonkun muun koneen perästä?
Allekirjoituksen autossa vetolevy halki turbiinin kiinnityspulttien kohdalta..

Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma