
lämmöt nousee......
Mulla taas meinaa kone käydä liian kylmänä
Iso 86-93 musseen tarkotettu alusyylari tekee tehtävänsä ja sopii just 67:n runkoaisojen väliin. matka-ajossa lämmöt suunilleen 170F.

Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Puhutaankos tässä kokemuksen syvällä rintaäänelläMussemaan kirjoitti:Jos uuden kunnostetun moottorisi uusi nostaja alkaa naputtaa jostain käsittämättömästä syystä moottorin lämmettyä ja haet kaveriltasi lainaan virallisen kumiletku-metallipuikko stetoskoopin naputuksen tarkkaa paikannusta varten niin:
Älä jätä laitetta akun päälle odottamaan esimerkiksi jäähdyttimen irroituksen valmistumista. Puikko voi aiheuttaa oikosulun akun napojen välille, sulattaa tuliterän akun kanteen 10cm pitkän lähespuhki -kolon ja sytyttää samalla (stetoskoopin kumiletkun lisäksi) konehuoneessa olevan puhdistuspaperitupon ilmiliekkeihin.
Kokeneimmilla asentajilla onkin kaiken varalta sammutusta varten vieressä piripinnassa oleva glygoli-vesiseos jäähdytysnesteämpäri.
Tämä vaan tiedoksi tumpeloimmille palstanlukijoille...

Mustang GT -88 "Mustikki"
Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt"
Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt"
Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
ei auttanut kierron muuttaminen, eikä alavesiletkunkaan kuristaminen.
Nyt kai on vaan todettava että jäähdytin ei ole tarpeeksi tehokas, moottorilla kun on kuitenkin ajettu jo useampi sata kilometriä.
Tuossa katselinkin jo NPD:n ja California Mustangin katalookia jossa olikin kätevästi syylarit jaoteltu moottoreiden mukaan ja vielä kategorioihin STD, HD ja SHD.
Kai se joku 429Boss tms syylari on laitettava...
Voi että kun löytyis suomesta hyllystä jostain... ei taida olla toivoakaan...
Nyt kai on vaan todettava että jäähdytin ei ole tarpeeksi tehokas, moottorilla kun on kuitenkin ajettu jo useampi sata kilometriä.
Tuossa katselinkin jo NPD:n ja California Mustangin katalookia jossa olikin kätevästi syylarit jaoteltu moottoreiden mukaan ja vielä kategorioihin STD, HD ja SHD.
Kai se joku 429Boss tms syylari on laitettava...
Voi että kun löytyis suomesta hyllystä jostain... ei taida olla toivoakaan...

Mä tilasin ton oman alusyylarin OsaKulmasta, tuli parin viikon toimitusajalla ja hyvä on ollunna.
Se ei ollut mikään "merkkituote", joten sen hintakin oli muistaakseni kohtuullinen.
Tuossa juuri joku aika sitten nesteitä täyttelin ja meinas usko loppua kun menekki oli lähemmäs kymmenen litraa, onpahan mitä jäähdyttää.
Se ei ollut mikään "merkkituote", joten sen hintakin oli muistaakseni kohtuullinen.
Tuossa juuri joku aika sitten nesteitä täyttelin ja meinas usko loppua kun menekki oli lähemmäs kymmenen litraa, onpahan mitä jäähdyttää.
- Kimi
Resto-Mod 1968 GT Convertible
Resto-Mod 1968 GT Convertible
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
Noniin 390-428 HD -syylari on tulossa johanssonilta. Eli 3-rivinen 24" leveä saddle mount -malli.
Tiivisteistä senverran että kansipaffit ovat fel-prot ja niissä kyllä luki selvällä lontoolla että "front".
Muistaakseni vielä kokeilin siirrellä niitä puolelta toiselle "ristiin" ihan varuilta että ovat varmasti peilikuvat eri puolilla lohkoa.
Ei liene erehtymisen vaaraa...tai sitten...hmm.
Muistaakseni kyllä ne lohkon isoimmat vesireiät kansiin päin ovat edessä, kansissahan tämä reikä on kummassakin päässä jotta käyvät ristiin.
Päätin sitten tilata sen syylarin kun paikoillaan oleva on kerran todella POPPA samoin kuin konekin ajon jälkeen niin kai se ei sitten yksinkertaisesti riittänyt.
Alavesiletkun kuristuskaan virtauksen hidastamiseksi ei tuonut toivottua tulosta.
Pienestä sen täytyy olla kiinni kun alumiininen paikoillaan oleva on kooltaan niin iso, itse kanavien toimintaperiaatteen sitten kai täytyy olla pielessä ajatellen vedenjäähdytystä. Kennohan on välijäähdytinkennoksi tarkoitettu.
Arrgh/prkl Beach Pony Partyssä auto kyllä liikkuu, vaikka sitten metanoolilla jos ei muu auta
Tiivisteistä senverran että kansipaffit ovat fel-prot ja niissä kyllä luki selvällä lontoolla että "front".
Muistaakseni vielä kokeilin siirrellä niitä puolelta toiselle "ristiin" ihan varuilta että ovat varmasti peilikuvat eri puolilla lohkoa.
Ei liene erehtymisen vaaraa...tai sitten...hmm.
Muistaakseni kyllä ne lohkon isoimmat vesireiät kansiin päin ovat edessä, kansissahan tämä reikä on kummassakin päässä jotta käyvät ristiin.
Päätin sitten tilata sen syylarin kun paikoillaan oleva on kerran todella POPPA samoin kuin konekin ajon jälkeen niin kai se ei sitten yksinkertaisesti riittänyt.
Alavesiletkun kuristuskaan virtauksen hidastamiseksi ei tuonut toivottua tulosta.
Pienestä sen täytyy olla kiinni kun alumiininen paikoillaan oleva on kooltaan niin iso, itse kanavien toimintaperiaatteen sitten kai täytyy olla pielessä ajatellen vedenjäähdytystä. Kennohan on välijäähdytinkennoksi tarkoitettu.
Arrgh/prkl Beach Pony Partyssä auto kyllä liikkuu, vaikka sitten metanoolilla jos ei muu auta
Viimeksi muokannut Mussemaan, 21 Kesä 2004, 14:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ja eikun turbon tekoon, kun intercooleri on jo hankittuna....Mussemaan kirjoitti:
Kennohan on välijäähdytinkennoksi tarkoitettu.
Oiskos muuten beachin aikana mahdollisuutta päästä kokeileen (yksityisesti) sitä sun toisenlaista harrastuskalustoa?
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
Kyllä varmasti löytyy muitakin kiinnostuneita ja siinähän voitas sitten tän vuoden jäsentenvälinen ratkoaMussemaan kirjoitti:Kalajoki Beach Pony Partyissähän KAIKKI on mahdollista!
Tuumaillaan josko muillakin olisi innostusta kokeilla kuin sinulla niin saatais ehkä mielenkiintoista (helposti ja nopeasti toteutettavaa) uutta ohjelmaa.

Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Juu eri termari on kuin W:ssä ainakin koodien mukaan, en vaan tiedä mkä on erona kun näyttää ihan normaalilta.Arto65FB kirjoitti:Onko termari Clevelandiin tarkoitettu, onko se ole erilainen kuin Windsoreissa?
Siinäkin piti olla huonoa tuuria kun ensimmäinen jenkeistä tuomani oli rikki, toinen uusi epäselvä ja kolmas on nyt paikoillaan lisäreijillä varustettuina.
Arvatkaa haetuttiko rikkinäinen termari kun jäähdytysjärjestelmässä oli muutettu niin paljon muutakin...
Tästä opin että termostaatti tarkistetaan AINA kattilassa ennen asennusta.
Kivaa jos tulee halkaistua uudet alukannet 1€ osan takia...
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
Noniin:
Kun tätä on kerran täällä tullut julkisesti pähkäiltyä niin pannaan sitten loppuhuipennuskin näkösälle.
Uusi syylari on paikoillaan ja ainakin nyt näyttäisi siltä että ongelma ratkesi. Lämpö nousee edelleen kuormitettaessa pikkasen yli 190F, mutta kuorman keventyessä jäähtyy takaisin matka-ajossa 188F lukemiin. kestää käyttää tyhjäkäyntiäkin flekti päällä. Ai tätä onnea ja autuutta!
Huomasin jäähdyttäjiä vertaillessani että vanha alumiininen on kovin "harva" eli kanavia on (jotka koostuvat pienemmistä kanavista)poikkisuunnassa vain 24kpl, uudessa 42.
Ja ensimmäisen sisäänajon jälkeisen testiajon saldo, rankaisin konetta yli 5000rpm ensimmäisen kerran:
-Imusarjan takapäätytiiviste on pullahtanut hieman ulos ja voimakkaassa kiihdytyksessä tulee öljyä lohkon päälle... Ei paljon, mutta tarpeeksi käryämistä varten.
-Joku nostaja naputtaa edelleen vaikka vaimeni selvästi kendall GT1 20-50W vaihdon jälkeen.
Tää on tällainen neverending story...huoh...
Kun tätä on kerran täällä tullut julkisesti pähkäiltyä niin pannaan sitten loppuhuipennuskin näkösälle.
Uusi syylari on paikoillaan ja ainakin nyt näyttäisi siltä että ongelma ratkesi. Lämpö nousee edelleen kuormitettaessa pikkasen yli 190F, mutta kuorman keventyessä jäähtyy takaisin matka-ajossa 188F lukemiin. kestää käyttää tyhjäkäyntiäkin flekti päällä. Ai tätä onnea ja autuutta!
Huomasin jäähdyttäjiä vertaillessani että vanha alumiininen on kovin "harva" eli kanavia on (jotka koostuvat pienemmistä kanavista)poikkisuunnassa vain 24kpl, uudessa 42.
Ja ensimmäisen sisäänajon jälkeisen testiajon saldo, rankaisin konetta yli 5000rpm ensimmäisen kerran:
-Imusarjan takapäätytiiviste on pullahtanut hieman ulos ja voimakkaassa kiihdytyksessä tulee öljyä lohkon päälle... Ei paljon, mutta tarpeeksi käryämistä varten.
-Joku nostaja naputtaa edelleen vaikka vaimeni selvästi kendall GT1 20-50W vaihdon jälkeen.
Tää on tällainen neverending story...huoh...
