syvistä metsistä tuli viesti että juttu onkin Tepon tekemä ja edelleen tosi hyvä. Me siis Janne260 cid kanssa töristiin tässä joskus jossain, ehkä jyväskylän kk-miitissä. Jännä yhteensattuma oli muuten, että viimeisellä Jyväskylän viikolla kun piti käydä kaverien kanssa vielä läksiäis "riennoilla" niin sattui Janne takseineen paikalle kun mittarin tilasin... siinä riittikin harvinaisen paljon juttua taksinkuljettajan kanssa...
Early toiminnan kehittäminen FMOC:ssa
Valvoja: Ville K
Alueen säännöt
Keskustelua museoajoneuvoista ja entisöinnistä yleensä. Race, tuning yms. jutut älköön tänne eksykö.
Keskustelua museoajoneuvoista ja entisöinnistä yleensä. Race, tuning yms. jutut älköön tänne eksykö.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Early toiminnan kehittäminen FMOC:ssa
[quote="Fastback"] Janne260:n juttu corralissa '64 1/2-'66 mustangien eroista oli tosi hyvä. Jotain tommoista kehään ja yksilöt oikeasti rinnakkain sinne radan ympärysalueelle ja kiinnostuneiden kesken tutkimaan. [/quoe]
syvistä metsistä tuli viesti että juttu onkin Tepon tekemä ja edelleen tosi hyvä. Me siis Janne260 cid kanssa töristiin tässä joskus jossain, ehkä jyväskylän kk-miitissä. Jännä yhteensattuma oli muuten, että viimeisellä Jyväskylän viikolla kun piti käydä kaverien kanssa vielä läksiäis "riennoilla" niin sattui Janne takseineen paikalle kun mittarin tilasin... siinä riittikin harvinaisen paljon juttua taksinkuljettajan kanssa...
Tämä oli siis vasta baariin menomatkalla, eli puhe ei sammaltanut normaalia enempää... 
syvistä metsistä tuli viesti että juttu onkin Tepon tekemä ja edelleen tosi hyvä. Me siis Janne260 cid kanssa töristiin tässä joskus jossain, ehkä jyväskylän kk-miitissä. Jännä yhteensattuma oli muuten, että viimeisellä Jyväskylän viikolla kun piti käydä kaverien kanssa vielä läksiäis "riennoilla" niin sattui Janne takseineen paikalle kun mittarin tilasin... siinä riittikin harvinaisen paljon juttua taksinkuljettajan kanssa...
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
96PurpleStang1
- Addikti
- Viestit: 334
- Liittynyt: 06 Huhti 2009, 16:24
- Paikkakunta: Alavus
Re: Early toiminnan kehittäminen FMOC:ssa
Joo totta tämäkin, olen nähnyt lentävän ihan livenäkin: OT.
Obd-vikakoodiluku Fordeihin ja muihin Usa-autoihin.Bmw täysi diagnostiikka, livedata ja koodaukset.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
Re: Early toiminnan kehittäminen FMOC:ssa
Onkohan muissa merkkikerhoissa tällaista pulinaa. Corvetet kokoontuu sadan auton joukolla enkä ole kuullut kinaa, että onko C1 oikeampi kuin C6.
Jos joku haluaa perustaa early mustang -kerhon, niin siitä vaan. Mulle kelpaa hienosti tää alkuperäinen kerho, eli onk tää sit se early ja tää uus kerho olis sitten joku late model noin niinkuin kerhona.
Earlylla ajamisesta pitkälle ja kauas, mitäs tosta, autohan se vaan on. Tänä vuonna ei kovin pitkää yhtenäistä tullut, kun BPP on no show ja FR oli noin lähellä. Rallia kävin katsomassa ja sieltä Hirsilän kautta Forssaan sunnuntaiksi taisi olla pisin reissu, jotain 600km. Mutta onhan sitä ajeltu Kalajoelle ja sieltä Jyväskylän kautta Joensuuhun ja Kuopioon eikä GFR:kään paha rasti ollut.
Jos joku haluaa perustaa early mustang -kerhon, niin siitä vaan. Mulle kelpaa hienosti tää alkuperäinen kerho, eli onk tää sit se early ja tää uus kerho olis sitten joku late model noin niinkuin kerhona.
Earlylla ajamisesta pitkälle ja kauas, mitäs tosta, autohan se vaan on. Tänä vuonna ei kovin pitkää yhtenäistä tullut, kun BPP on no show ja FR oli noin lähellä. Rallia kävin katsomassa ja sieltä Hirsilän kautta Forssaan sunnuntaiksi taisi olla pisin reissu, jotain 600km. Mutta onhan sitä ajeltu Kalajoelle ja sieltä Jyväskylän kautta Joensuuhun ja Kuopioon eikä GFR:kään paha rasti ollut.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2113
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Early toiminnan kehittäminen FMOC:ssa
Mites kun itellä on tollanen ei niin alkuperäinen early, nin saako vielä jäädä tähän kerhoon, miten on?
OT:
Eipä tullut kun 1500km tänä, kesänä, 1200km enempi kun viime kesänä.. Laukaassa asti tuli tampereelta käytyä. Pari vaihdetta sais olla lisää.. Omasta näkökulmasta early toiminta on nimenomaan lyhyen matkan toimintaa, tosin originaalilla kyllä ajelis pidempääkin matkaa.
En ymmärrä koko early kehitys hömpötystä. Samanlaisia vanhoja fordeja nää on kaikki. Mitä nyt muutama tämän vuosituhannen puolella valmistettu mukana piristämässä. Hyviä ajatuksia on heitelty, mutta miksi entisöinti toiminta pitäisi olla kohdistettu "early" musseen? Pikku kakkosen entisöinti on varmasti monelle vieraampi homma kuin 64 1/2-66, joista on saatavilla kymmeniä kirjoja, ja tekniikkä muutenkin yksinkertaista. Oma "pelastettu museoinnilta kapistus" eroaa maallikon silmin museoidusta vain vanteiltaan ja etupenkeiltään, kun "väliaikaisratkaisu" kuitu pelti vielä saadaan vaihdettua.
Mikähän siinä on niin ärsyttävää ettei museoidulla voi tulla samaan tapaamiseen?
OT:
Eipä tullut kun 1500km tänä, kesänä, 1200km enempi kun viime kesänä.. Laukaassa asti tuli tampereelta käytyä. Pari vaihdetta sais olla lisää.. Omasta näkökulmasta early toiminta on nimenomaan lyhyen matkan toimintaa, tosin originaalilla kyllä ajelis pidempääkin matkaa.
En ymmärrä koko early kehitys hömpötystä. Samanlaisia vanhoja fordeja nää on kaikki. Mitä nyt muutama tämän vuosituhannen puolella valmistettu mukana piristämässä. Hyviä ajatuksia on heitelty, mutta miksi entisöinti toiminta pitäisi olla kohdistettu "early" musseen? Pikku kakkosen entisöinti on varmasti monelle vieraampi homma kuin 64 1/2-66, joista on saatavilla kymmeniä kirjoja, ja tekniikkä muutenkin yksinkertaista. Oma "pelastettu museoinnilta kapistus" eroaa maallikon silmin museoidusta vain vanteiltaan ja etupenkeiltään, kun "väliaikaisratkaisu" kuitu pelti vielä saadaan vaihdettua.
Mikähän siinä on niin ärsyttävää ettei museoidulla voi tulla samaan tapaamiseen?
Re: Early toiminnan kehittäminen FMOC:ssa
Vähän koen "vieraalla maalla" kirjoittelevani, kun tänne jotain sepustan... Tämä siis siksi, että en omista Mustangia, vaan Mercuryn Cougarin...
Jännä juttu, että FMOC:in pitäisi olla kerho, jonne ovat kaikki USA-fordit tervetulleita, niin aina ei siltä tunnu. Täällä Pirkanmaan tapahtumissa ei niinkään asiaa ihmetellä, vaikka touhuihin osallistuukin non-Mustangilla, kiitos Laten monen vuoden pöllöilyn & montegoinnin.
Muissa tapahtumissa tätä sanallista/sanatonta ihmettylyä onkin esiintynyt enemmän.
Mutta anyway, asiaan...
Aiheeseen vaan halusin sanoa oman mielipiteeni, eli eiköhän yksi kerho riitä. Tärkeämpää on saada aktivoitua early -ihmiset tapahtumiin, olivat ne sitten lähellä tai kaukana. Toisaalta, kaikki eivät halua lähteä vanhuksellaan kovinkaan kauas, mikä asettaa varsinkin pohjoisen väelle "haastetta" lähteä reilusti pidemmälle tapahtumiin, jotka pääsääntöisesti ovat etelässä, poislukien muutamat yksittäiset kinkerit.
Hyvä ideoita uusien "early -tapahtumien" suhteen on esitetty tässäkin topicissa jo useita, MUTTA, jos niitä halutaan lähteä toteuttamaan, niin niitä AKTIIVISIA huudellaan jälleen kerran. Ja tiedän, että niitä löytyy, siksi en ole huolissani.
Puhalletaan kaikki yhteen hiileen, harrastajihan tässä kaikki ollaan, autosta riippumatta.
Ja muutama tarkennus Laten kirjoitukseen...
T-bird & Cougar -miitissä on ollut parhaimmillaan yli 30 autokuntaa ympäri Suomea. Ja joka vuosi melkein sen 30 vähintään. Tuossa tapahtumassa se on iso ero. Tämän vuoden idea järjestää tapahtuma natikoiden yhteydessä ei ehkä loppupeleissä ollut niin suosittu, kuin olin ajatellut. "Osallistujoita" en ehtinyt laskea, mutta näppituntuma oli, että aivan niin montaa autoa ei nähty. Tosin vanhempia oli, mutta uudemmat olivat kaikonneet! Mutta mielestäni ympäristö sopii ko. tapahtumalle mitä mainioimmin. Myös ensi vuonna miitti pidetään siellä 99% varmuudella.
Jännä juttu, että FMOC:in pitäisi olla kerho, jonne ovat kaikki USA-fordit tervetulleita, niin aina ei siltä tunnu. Täällä Pirkanmaan tapahtumissa ei niinkään asiaa ihmetellä, vaikka touhuihin osallistuukin non-Mustangilla, kiitos Laten monen vuoden pöllöilyn & montegoinnin.
Mutta anyway, asiaan...
Aiheeseen vaan halusin sanoa oman mielipiteeni, eli eiköhän yksi kerho riitä. Tärkeämpää on saada aktivoitua early -ihmiset tapahtumiin, olivat ne sitten lähellä tai kaukana. Toisaalta, kaikki eivät halua lähteä vanhuksellaan kovinkaan kauas, mikä asettaa varsinkin pohjoisen väelle "haastetta" lähteä reilusti pidemmälle tapahtumiin, jotka pääsääntöisesti ovat etelässä, poislukien muutamat yksittäiset kinkerit.
Hyvä ideoita uusien "early -tapahtumien" suhteen on esitetty tässäkin topicissa jo useita, MUTTA, jos niitä halutaan lähteä toteuttamaan, niin niitä AKTIIVISIA huudellaan jälleen kerran. Ja tiedän, että niitä löytyy, siksi en ole huolissani.
Puhalletaan kaikki yhteen hiileen, harrastajihan tässä kaikki ollaan, autosta riippumatta.
Ja muutama tarkennus Laten kirjoitukseen...
- Saleen S 281 S/C '03 HH Special Edition
- Ford Mustang GT 1988
- Ford Orion 1990 MR
- Volvo Amazon 1967
- Fiat 850 Special 1969
- Bmw M3 2005
- Lexus GS300 2008
- Saab 9-5 2.3t 2004
- Ford Mustang GT 1988
- Ford Orion 1990 MR
- Volvo Amazon 1967
- Fiat 850 Special 1969
- Bmw M3 2005
- Lexus GS300 2008
- Saab 9-5 2.3t 2004
- jls
- Addikti
- Viestit: 382
- Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
- Auto: 1965 Fastback 351
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Early toiminnan kehittäminen FMOC:ssa
Eikai ole mitään järkeä perustaa kaikille omaa kerhoa tyyliin: museo earlyt, modifioidut earlyt, orkkis foksit, modifioidut foksit jne...Eikö meidän pitäis samaan kerhoon sopia kaikki. Toki omia tapahtumia voi halutessaan järjestää vaikka vuosimallin mukaan jos joku haluaa. Mutta ensisijaisesti lähtisin kyllä siitä, että keräydytään samoihin tapahtumiin, mutta järjestäessä otettais huomioon myös pussihousujen tarpeet, ei pelkkää rasetouhua. Vaikka ite en haluais mitään museoautoja, musta on hienoa nähdä niitä tapahtumissa ja tienpäällä. Ja arvostan autojen entisöintiä, vaikka ei ihan oman maun mukaan mentäiskään.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
-Growing Up Is Overrated-