Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
En tiedä paljoakaan Fordin matkalaukkumallista mutta siihen saa kyllä erittäin paljon viritysosia kunhan löytää ostopaikan USA:sta tai Austraaliasta.
Esim. toi kansiasia voi hoitaa vaikka näin:
eikä toi T5 svappikaan olisi hullumpi ajatus.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Niin toi on Aussie cross flow, harvinainen ja $$$$$$$:kas. Toisaalta, thäts ool ju niid, ei paljon muuta.
T5:n järjestyy helpoiten SROD-laatikon kytkinkopan perään (kunhan on sellaisen lohkon perässä, joka on ns. high-mount starter eli startti lohkon sivulla ylhäällä eikä V8:maisesti alhaalla, '62-'80 puoliväli suunnilleen); menee melkein heitämällä. Siis vain keskireikää vähän isommaksi, lootan kiinnityspulttien reiät umpeen ja uudet T5:lle sopivat...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
joo ei hullumpi idea ku ymmärtäs tostaki jotain mut ideoita on ollu paljon ja keskusteluaki niist mut kumminki kone pitää olla kone ja turbo ei sovi musseen.tietty klassisuus pitää säilyttää koneessaki sillä onhan kyseessä sentään mustang......autojen aatelia jota mekin palvomme.
Niinpä, eipä ole turbo-6:ia Suomessa näkynyt. Tästäkin voi lähteä:
Kärjetön Ford Duraspark -sytytys n. 100e (hyvä päivitys 60-luvun kuutosiin)
Kunnon peltisarjat 350e (+ pientä puuhastelua pakoputkiston kanssa)
Nokka jenkeistä 110USD + kulut
Nostajat n. 40USD + kulut
Kannen lasku n. 50e tarvittaessa
= n. +35% tehoa oikeasti vauhtipyörän kohdalla, riippuen tietysti minkälainen kokoonpano on (mikä kansi, mikä lohko jne.). Et tainnut kertoa vuosimallia, onko 170/200/250cid...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
nii autoni on 65 fb 200 cid...ollu museorekisterissä mut ei enää tuu olemaan.koneesta en tiedä ku olen vasta-alkaja niku näis hommis mut nyt niku kuulostaa pieneltä parannukselta.mikä on valuuttakurssi ja paljo yleensä rahtikulut ku usa.ta tilaa
Eilen laitoin taaloja menemään kurssilla 1.332700 iltapäivällä, aamupäivällä olisi ollut sentin edullisempaa prkl.
Jos Mika noita nokkaa ja nostajia ajattelet, niin ne tulevat kätevästi USPS Air -kuljetuksella vakuutettuna n. 50USD rahtihinnalla (pelkkä nokka oli juuri 43 taalaa). Jos ei ole kiire (=esim. luokkaa pääsiäiseksi kelpaa) niin voivat tulla esim. erään auton takakontissa...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
kurssi selvä ja eitoi kallista oo.......ku omaan sijottaa..asia selvä.pistetään korvantaka muistiin.ei kiirus ku kesäks ajoon vaan saada.tietääkö kukaan paljonko puristukset on sylinteris taisiis pitäs olla.hiito pitää muuten liittyä jäseneksikki muusse klubiin etsais noita osiakin ostetttua palstalta ja laittaa ilmotusta
Tsekkaa mikä kansi sulla on mutta ilmeisesti 200:n vuosilta '65-'72 (siksi ilmeisesti kun ei koskaan tiedä mitä hiluja on autoon vaihdettu (nimim. täällä kylällä makaa yksi '65 HT projekti missä on '68 170cid kone kiinni, jossa '69 200:n flat-top -kansi jne). 200/'65-'72 kannen palotilat ovat 51,5cc mutta käytä 52:ta kalkulaattorissa, kannen tiiviste kannattaa laittaa 0.045. Eli ruttu on 8.6. Jonkun manuaalin arvoihin ei välttämättä kannata luottaa, mutta yo. osoitteessa majailevat ne Schjeldahlin velipojat, jotka ovat kirjoittaneet sen virikirjan, ja siihen voinee luottaa kun palotilankin ovat oikein mitanneet.
Jaa ei kehtaa? No oma on kehtaamattomuutesi, ei sieltä kukaan ole minuakaan ainakaan vielä ajanut pois vaikka on "vaan kuutonen". Onhan siellä V6-kalustoakin ollut, ja Mustangihan voisi olla vaikka neloskoneella, pikkukakkonen tai foxi. Mustang on Mustang, ei tämä on FMOC, ei Ford V8 Owners' Club of Inflandia...sekaan vaan!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
joo poikkes aiheesta pikkasen mut liityn ja käyn kuvoin jaen häpee omaani sil musse on musse jasit mikä tärkeetä yhteishenki rules jokatapauksessa.joo pitää tsekata se kansijutska mut jos tota pikkasen muuttaa ni pitääkö ja kannattaako kaasaria muuttaa.
Kyllä se kaasarikin alkaa pian ahistaa, mutta kyllä noilla muilla jutuilla pääsee alkuun. Sitten voi miettiä miten soppaa saadaan lisää, siihen on vaihtoehtoja taas repullinen. Niistä ehkä yleisimmät on 3 x 1V (Offenhauser tai joko oma viritys), tai yksi 2-kurkkuinen sovitettuna joko suoraan imusarjan päälle tai ilman imusarjamuutoksia 2V -> 1V -adapterilla. Hurjempiakin muutoksia on porukka tehnyt.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
ajatuksena et sillai kalliiksi tulee toi pieni parannus.ja hukkaan heitettyä rahaa jos 8 muuttaa kaiken aikanaan.nälkä kasvaa syödessä kumminki.minkä hintaluokkaa 289.....302 käyntikuntoset koneet on ja automlaatikot.
mika kirjoitti:ajatuksena et sillai kalliiksi tulee toi pieni parannus.ja hukkaan heitettyä rahaa jos 8 muuttaa kaiken aikanaan.nälkä kasvaa syödessä kumminki.minkä hintaluokkaa 289.....302 käyntikuntoset koneet on ja automlaatikot.