T-45 korjaus

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
TPN
Aktiivi
Viestit: 139
Liittynyt: 21 Loka 2009, 20:43
Auto: 1998 GT T-45
Paikkakunta: Turenki

T-45 korjaus

Viesti Kirjoittaja TPN »

Terveppäterve!

Onkos kukaan korjannu kyseistä looraa, mä hommasin korjaussarjan mutta siinähän ei ollutkaan shimmejä mukana, mahtaakohan niitä kuinka todennäköisesti tarviimaan?
Kai ne päittäisvälykset ois hyvä olla arvoissaan.

Aikalailla tuo rallattaa tyhjäkäynnillä niin vois kuvitella että jollain akselilla välystä on liikaa, tosin voihan se korjaantua ihan uusilla laakereillakin, mutta ei viittis montaa kertaa sitä irrottaa ja purkaa..

Mahtaiskohan jostain löytyä niitä shimmejä suht nopeella aikataululla?
1998 GT
Avatar
4.6 Snake
Aktiivi
Viestit: 33
Liittynyt: 04 Marras 2007, 23:45
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: T-45 korjaus

Viesti Kirjoittaja 4.6 Snake »

Nuo on aika äänekkäitä vaihteistoja eikä ihan heti kannata alkaa remonttiin,tietysti vaikee täältäkäsin sitä kuunnella. Itse kuuntelin parivuotta rallatusta ja vaihdoin T 56:n tilalle,ei sekään täysin äänetön ole. Moutine lainasi viellä T45:n yhdeksi kesäksi ja ajoi sillä ilman ongelmia.
TPN
Aktiivi
Viestit: 139
Liittynyt: 21 Loka 2009, 20:43
Auto: 1998 GT T-45
Paikkakunta: Turenki

Re: T-45 korjaus

Viesti Kirjoittaja TPN »

Mä olen kuunnellu neljä vuotta sitä, nyt se alkaa olemaan sellanen että ilmastointi päällä tyhjäkäynnillä hävettää olla mustangin omistaja :). jotenkin se loora alkaa louskuttamaan oikein toden teolla kun kompura kykeytyy päälle.

Ja kyllä se vedättäessä 1 - 2 - 3 vaihteilla rohiseekin, eli sivuakselin laakereissa jotain pientä varmaan olis..

Samoin pakki pomppii toisinaan pois päältä niin saa samalla sen tsekattua. Tiedä sitten saako sille mitään tehtyä, uusi haarukka ainakin olis.

Niin ja synkroissakin on jo sanomista, kylmänä kakkonen ei meinaa menna aina kunnolla päälle.
1998 GT
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Re: T-45 korjaus

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Normi settiä! Niinku Mika tuossa ylämpänä sanoi, niin ovat äänekkäitä vaihteistoja. Ja kyllä mullakin toi vuosi sitten rempattu (laakerit ja synkrot) vaihteisto satunaisesti rohahtelee. Ja ykkönen sekä kakkonen vou'vaa moottorijarrutuksessa. On kuulemma normaalia, koska ovat isohampaisia vaihteita. Emt... En ole jaksanut murehtia, koska äänet ei ole voimistuneet, normi ajossa ei mitään kuulu, vaihteet menevät kauniisti sisään ja öljyt pysyy sisällä. Ja lenkkaria on varmasti saanut ja kytkinpommeja ja ties mitä olenkaan höyrypäissäni saanut päähäni!

Mika... Toi sun aski toimi hienosti ongelmitta. Ihan samanmoista rohahtelua sekin piti mitä toi mun omanikin. Tosin kakkonen oli synkroiltaan kulunut. Tuuttasi varattua melko herkästi jos koitti vaihtaa nopeesti kierrosten yläpäässä.

TPN... paljon sulla on kilometrejä laatikossa? Entäs voimaa autossa?
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
TPN
Aktiivi
Viestit: 139
Liittynyt: 21 Loka 2009, 20:43
Auto: 1998 GT T-45
Paikkakunta: Turenki

Re: T-45 korjaus

Viesti Kirjoittaja TPN »

Kilometrejä on noin 115000 ja voimaa n. 300hp
1998 GT
96PurpleStang1
Addikti
Viestit: 334
Liittynyt: 06 Huhti 2009, 16:24
Paikkakunta: Alavus

Re: T-45 korjaus

Viesti Kirjoittaja 96PurpleStang1 »

Otin tuossa nyt sen painelaakerijutun takia omastakin lootikon pois ja voi prkle että oli lujasti kiinni,
tais siinä kytkinkoppakin murtua kun nappasin irrotuksen päätteeksi vielä parit kuvat äkkiä ja
alkasin niitä tuossa tutkailemaan..Ohjurit oli ruostunut niin lujasti kiinni että usko meinas
loppua ennenkö loota vihdoin antoi periksi..huomenna pääsen tarkemmin tutkimaan vaurioita
vaiko sitten kuva hämää ja koppa on okei..pahaa kyllä pelkään..Toverit paasas pitkällä lankulla
ja lekalla...höhö, aina se on syyllinen löydettävä mutta oli se sitten hieman kiinnittynyt...
Obd-vikakoodiluku Fordeihin ja muihin Usa-autoihin.Bmw täysi diagnostiikka, livedata ja koodaukset.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
96PurpleStang1
Addikti
Viestit: 334
Liittynyt: 06 Huhti 2009, 16:24
Paikkakunta: Alavus

Re: T-45 korjaus

Viesti Kirjoittaja 96PurpleStang1 »

Jees, taas on loota kasas ja auto liikentees.Kytkinkoppa oli murtunut jopa 3:sta kohdasta,
tosin nuo 2 pienempää murtumaa näytti olleen jo ennemmin.Eipä siinä mitään, asiantunteva
ammattilainen hitsasi nuo kuntoon.Kaikki muut osat oli jo valmiina mutta kytkimen tappi
ja kammen takastefa vielä puuttuivat, no stefa tuli kyllä mutta tappi katosi finnairin kuormasta
johonkin..joten vanha tappi vaan kiilloitettiin sorvissa ja hyvä tuli.

Nyt on siis uusi kytkin sisäänajossa, ja kylläpä auto hiljeni kun on uusi painelaakerikin, toki tuo
kammen tukilaakerikin uusittiin samalla.Ei ihan keveimmästä päästä ole tuo King Cobra mutta
onpahan jalalle jumppaa..vaijeriksi tuli Bbk:n tekele ja samoin se muovinen autom.säätö
härpäke sai lähdöt ja korvattiin samaisen valmistajan alumiini-quadrantilla, tulipellin säätö-
ruuvi on Steedan valmiste.Ps miksiköhän joe oli kirjoittanut kahteenkin kertaan T-45:een
"Dana Mustang"??Ei kait tuolla Borg-Warnerilla ole mitään tekemistä Danan kanssa?
Obd-vikakoodiluku Fordeihin ja muihin Usa-autoihin.Bmw täysi diagnostiikka, livedata ja koodaukset.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
Vastaa Viestiin