-66 289 lämpömittari ongelma

Sisustaan liittyvät detaljit löydät täältä
mustang68
Aktiivi
Viestit: 42
Liittynyt: 11 Joulu 2007, 14:35
Auto: mustang -68ht
mustang -66ht
Paikkakunta: Iisalmi

-66 289 lämpömittari ongelma

Viesti Kirjoittaja mustang68 »

Elikkäs paikoillaan on uusi lämpöanturi.
Lämmöt ei nouse kun eka viivaan ajossa ja paikoillaan, mutta kun auton sammuttaa ja käyttää virrat poissa , odottaa että mittari laskee pohjaan, laittaa virrat päälle niin mittari nousee puoleen valiin ja laskee aikasta nopeasti takas eka viivaan.
Jäähdyttimessä havaittavissa pietä ilmakuplan tuloa kun pyörittää korkki auki...
Mikähän mahtaisi olla vialla?
Korvakuulolta kone ei ole minulla ollessa päässy keittämään....
Onko tässä nyt sitten juminu termari auki? Mutta kone tuntus kuitenkin aikasta lämpimältä ja lämppäri puhaltaa aikasta kuumaa!
Viimeksi muokannut mustang68, 18 Heinä 2010, 09:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mustang -68
mustang -66 "suomiauto"
mustang -66
Avatar
Poro
Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1966 289 GT HT
Paikkakunta: Vihti

Re: -66 lämpömittari ongelma

Viesti Kirjoittaja Poro »

Enpä muista oman 289 66 viivoja lämpömittarissa mutta normilämpö on ollut noin 1/3 mittaristosta ja joskus on käynyt kyllä kuumanakin siellä toisessa päässä. Vesipumpun ja tiivisteet kun aikoinaan vaihdoin ni nyt en saa tyhjäkäynnilläkään helteessä puoleen väliin asti.

Taitaa olla vanhoissa toi lämpömittari sellanen suuntaa-antava... Onko joku huoli jos kyselet vai voiko olla vain että mittari näyttää vähän eri tavalla kun näissä nykyautoissa joissa mittari pysyy samassa vaikka lämpötila muuttuu +/- 20 C ? =)

Timo
"If life were fair, Elvis would be alive and all the impersonators would be dead."
-Johnny Carson
mustang68
Aktiivi
Viestit: 42
Liittynyt: 11 Joulu 2007, 14:35
Auto: mustang -68ht
mustang -66ht
Paikkakunta: Iisalmi

Re: -66 lämpömittari ongelma

Viesti Kirjoittaja mustang68 »

Ei nyt hirveetä huolta ole, mutta saisi tuo lämpömittari nyt kuitenkin pelata oikein tällä helteellä..
Vai laittasko vaan erillisen lämpömittarin niin pääsis helpommalla, mutta kun ei kehtais alkuperäiseen vehkeeseen sellastakaan laittaa.....
mustang -68
mustang -66 "suomiauto"
mustang -66
Avatar
zeizei
Aktiivi
Viestit: 73
Liittynyt: 19 Maalis 2007, 15:22
Auto: 1966 k-code Fastback

Re: -66 lämpömittari ongelma

Viesti Kirjoittaja zeizei »

Poro kirjoitti:Enpä muista oman 289 66 viivoja lämpömittarissa mutta normilämpö on ollut noin 1/3 mittaristosta ja joskus on käynyt kyllä kuumanakin siellä toisessa päässä. Vesipumpun ja tiivisteet kun aikoinaan vaihdoin ni nyt en saa tyhjäkäynnilläkään helteessä puoleen väliin asti.

Taitaa olla vanhoissa toi lämpömittari sellanen suuntaa-antava... Onko joku huoli jos kyselet vai voiko olla vain että mittari näyttää vähän eri tavalla kun näissä nykyautoissa joissa mittari pysyy samassa vaikka lämpötila muuttuu +/- 20 C ? =)

Timo

Saatko Timo mitattua lämpöanturinpäästä mihin johto tulee niin siitä akun miinus napaan että kuinkapaljon on ohmeja kun kone on kylmä ja kuumana.Itsellä oli kylmänä joku 240 ohmia ja sadassa asteessa reilut 90 ohmia.Näillä arvoilla ei mittari nouse mihinkään.koitin laittaa 20 ohmin vastuksen anturin johdon ja rungon väliin niin viisari nousi melkein puoleen väliin elikkäs normaali lämpöisenä jos anturi antais 20 ohmia niin mittari näyttäisi oikein mutta kun ei näytä niin ei näytä.En tiedä oliskos minulla väärä anturi.

Mun mittaristossa on on temppuillu bensa ja lämpömittarit ja oon niitä koittanut saada kuntoon.Vaaihdoin elektronisen 5v virtalähteen mikä ei auttanut.Tankki on nyt melkein täynnä ja anturi antoi 56 oohmia joten anturin vaihdolla saan bensamittarin kuntoon mutta lämpömittarilla en tiedä mitä tekisin...
Avatar
zeizei
Aktiivi
Viestit: 73
Liittynyt: 19 Maalis 2007, 15:22
Auto: 1966 k-code Fastback

Re: -66 lämpömittari ongelma

Viesti Kirjoittaja zeizei »

zeizei kirjoitti:
Poro kirjoitti:Enpä muista oman 289 66 viivoja lämpömittarissa mutta normilämpö on ollut noin 1/3 mittaristosta ja joskus on käynyt kyllä kuumanakin siellä toisessa päässä. Vesipumpun ja tiivisteet kun aikoinaan vaihdoin ni nyt en saa tyhjäkäynnilläkään helteessä puoleen väliin asti.

Taitaa olla vanhoissa toi lämpömittari sellanen suuntaa-antava... Onko joku huoli jos kyselet vai voiko olla vain että mittari näyttää vähän eri tavalla kun näissä nykyautoissa joissa mittari pysyy samassa vaikka lämpötila muuttuu +/- 20 C ? =)

Timo

Saatko Timo mitattua lämpöanturinpäästä mihin johto tulee niin siitä akun miinus napaan että kuinkapaljon on ohmeja kun kone on kylmä ja kuumana.Itsellä oli kylmänä joku 240 ohmia ja sadassa asteessa reilut 90 ohmia.Näillä arvoilla ei mittari nouse mihinkään.koitin laittaa 20 ohmin vastuksen anturin johdon ja rungon väliin niin viisari nousi melkein puoleen väliin elikkäs normaali lämpöisenä jos anturi antais 20 ohmia niin mittari näyttäisi oikein mutta kun ei näytä niin ei näytä.En tiedä oliskos minulla väärä anturi.

Mun mittaristossa on on temppuillu bensa ja lämpömittarit ja oon niitä koittanut saada kuntoon.Vaaihdoin elektronisen 5v virtalähteen mikä ei auttanut.Tankki on nyt melkein täynnä ja anturi antoi 56 oohmia joten anturin vaihdolla saan bensamittarin kuntoon mutta lämpömittarilla en tiedä mitä tekisin...

Asennettu uudentyyppinen anturi imusarjaan.Mittailin ohmeja kiehuvassa vedessä ja uudesta anturista tuli n.24 ohm.Elikkäs nyt kun kone on sata asteinen niin mittari on tasan puolessa välissä.homma toimii :)
Kromi
Aktiivi
Viestit: 34
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 15:54
Auto: Ford Mustang Conv.1967

Re: -66 289 lämpömittari ongelma

Viesti Kirjoittaja Kromi »

Omassa -67 samanlaista vaivaa,lämpömittari nousee n. 4 mm ja kone kyllä lämpiää kunnolla,vaihdoin termostaatinkin uuteen mutta saman verran se nousee tuo mittari kuin vanhallakin termarilla.Auto keitti kunnolla kun oli syyläri tukossa ja silloin nousi mittari tappiin.Elikkäs mistä ostit tuon anturin ja kenen valmistajan se on? Jos sinulla olisi vielä pakkauksen tuotenumero talella niin pistäppä tähän jutun jatkoksi se näkyville :)
Avatar
zeizei
Aktiivi
Viestit: 73
Liittynyt: 19 Maalis 2007, 15:22
Auto: 1966 k-code Fastback

Re: -66 289 lämpömittari ongelma

Viesti Kirjoittaja zeizei »

Standard motor product TS17,http://www.summitracing.com/parts/SMP-TS17/

Anturi tuli hommattua viime sunnuntaina tradepartsilta ja tähän anturiin piti hommata 1/8"x3/8" supistusnippa että sai kiinni imusarjaan.
Luetteloiden mukaan tämä anturi kuuluu ennen syyskuuta 1965 valmistettuihin mitareihin.Itsellä vuoden 66 auto joka on valmistettu 1965 loppupuolella.Mutta tämä nyt ainakin toimii minulla.

Ennen kuin tilaa anturia niin kannattaa laittaa 24 ohmin vastus anturilta lähtevän johdon päähän ja rungon väliin.Sitten virrat päälle ja katsoo jääkö viisari puoleenväliin, jos jää niin tämä anturi on oikea..

Itse hommasin virginiasta tällaisen, http://www.virginiaclassicmustang.com/6 ... P8420.aspx

Nyt tulee tasan +5v mittareille ja enää ei tarvitse pelätä koska vanha regulaattori hajoaa ja rikkoo mittarit.
mustang68
Aktiivi
Viestit: 42
Liittynyt: 11 Joulu 2007, 14:35
Auto: mustang -68ht
mustang -66ht
Paikkakunta: Iisalmi

Re: -66 289 lämpömittari ongelma

Viesti Kirjoittaja mustang68 »

Muistaakseni täältä ostin...
http://www.partimport.com/j%e4%e4hdytys ... 4-a:nro565
Oli jonkun aikaa hyllyssä niin en varmaksi muista. Pitää illasta ettiä paketti ja siitä numero se on vielä tallissa tallessa :D
mustang -68
mustang -66 "suomiauto"
mustang -66
mustang68
Aktiivi
Viestit: 42
Liittynyt: 11 Joulu 2007, 14:35
Auto: mustang -68ht
mustang -66ht
Paikkakunta: Iisalmi

Re: -66 289 lämpömittari ongelma

Viesti Kirjoittaja mustang68 »

Löysin paketin ja siinä oli merkinnät.
C3AZ-10884A
64-66 170-289 wtr send unit
mustang -68
mustang -66 "suomiauto"
mustang -66
Vastaa Viestiin