pieni parannus

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
mika
Addikti
Viestit: 176
Liittynyt: 29 Syys 2004, 21:39
Paikkakunta: piippola

pieni parannus

Viesti Kirjoittaja mika »

mul tos mussesa 6 kone joka tuottaa huimat 120 kaakkia....ne jossain ja lähtee ku lehmä makuuksesta :shock: .joten kysymys et mistä kannattas alottaa ja mitä tehdä etsais tehoa lisää.tietty sentiedän et 8 vaihtas mut täsvaihees se iso operaatio alustan ynm suhteen ja sitku toi 6 kehrää ku kissa tyytyväisenä et alottas siitä.jase et mitä pitää tehdä jos 8 laittaa.passaako nykynen autom loota..perä ynm.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

On kyllä aikamoinen projekti muuttaa, omaani vaihdoin kaiken, perä laatikko, kone, jarrut, jouset, iskarit, aivan kaiken muutin vastaamaan 8 versioksi. Minusta kutonen ei ole mustangin imakolle sopiva pata, eihän siinä ole etes oikeaa moottorin saundia. Mulle riitti yksi kesä ja talvi kutosen pihinää kuunnellessa, mutta sehän on jokaisen oma asia, millä ajaa ja mistä tykkää.
Avatar
mika
Addikti
Viestit: 176
Liittynyt: 29 Syys 2004, 21:39
Paikkakunta: piippola

Viesti Kirjoittaja mika »

eihän kone ja saundi autoa tee vaanse millä ajaa jase mielipide elää meissä ihmisissä sil samas pajas neon tehty.oonkyl kuullu vittuilua siit et 6.....aivan tarpeeks ja pikkuhiljaa se muuttuu kyl 8 mut aikaa ja rahaa se vaatii.hommaan osan kerrallaan ja muutan paketin sit kerralla....kunvaan tietäs mitä se vaatii..
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Tarkastahan akselit myös, jos nelipulttiset niin menevät akselitkin vaihtoon viisipulttisiin. Jos auto pelittää hienosti, niin helpompi ja halvempikin tapa saattaisi olla myydä nykyinen kutosmusse ja ostaa kerrasta kasimalli.

Jos kasin soundilla ei olisi mitään merkitystä, niin kaikki ajaisivat turbotetuilla rivimoottoreilla. Vittuilu kutosesta loppuu, kun turbotat sen, hyvä esimerkki se mikälie mopari joka sutaisi varttimailin 11s turbotetulla kutosella.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Kyllä se Roki kuutonenkin kuulostaa ihan riittävästi kasilta, kun on edes vähän palikkaa kiinni (todistetusti porukka on Upoa kasiaiseksi luullut, tosin ei ehkä ihan automiehiä). Peltisarjat, vähän lisää ruttua ja nokkaa...tuleva pata olisi kiva kuulla joskus tuplalähtöisillä peltisarjoilla ja V8:n tuplaputkilla, mutta kun fox-koppaan ei dual out mahdu.

Alkuperäiseen kysymykseen; mistä aloittaa? Pelkkä nokka ei kauheasti tee, ei pelkät peltisarjat, ei puristukset, ei kaasari, vaan aina törmätään samaan ongelmaan nimeltään kansi. Integroitu imusarja, auts. Ehkä jopa helpoin tapa ruudittaa kuutonen on turbo, jolloin kannella ei niin paljon väliä kun laitetaan seokset väkisin läpi; toki paremmista virtauksista hyödytään yhtä lailla puhaltimen kanssa. Oisko vieläkin helpompi laittaa nitrot (joku heepo maailmalla ajaa bone-stock-200:lla n. 13,5s vartteja NOSsivehkeillä, tekniikka kestää kuulemma muutaman vedon).
Kanteen on ziljoona vaihtoehtoa, monet ovat leikelleet ja modifioineet sitä erilaisille kaasareille, ruiskulle jne. Monet kannet ovat enemmän tai vähemmän portatut.
Sitten on vaihtoehtona ns. Aussie-kansi (Australiassa 70-luvulla tehty) sekä Argie-kansi (Argentiinassa aikanaan), jotka molemmat sopivat USA-lohkon päälle, ovat irrotettavalla imusarjalla ja yleensä 2V-kaasarilla. Pelkkä kansiswapin vaikutus 20+ heppaa...eli samaa luokkaa kuin US-palikoilla ja porttaamattomalla kannella puristukset +1.0, 260-ast. Comp. nokka + peltisarjat.

Kts. Corralin juttusarja kuutosen remppaamisesta, sen osa 5 täältä "Vapaat jorinat" -osasta suomalaisella aksentilla ja tsekkaa webissä http://www.fordsix.com, kuutos-ukkojen mekka Sieltä tsekkaa Garage, missä on palstalaisten omia webbisivuja ja loads of infoa. Viripalikkaa http://www.fordsixparts.com, http://www.cliffordperformance.com, Comp Cams, Shneider Cams, Hooker ja joistakin muista paikoista, ja jos haluat tutustua kirjallisuuden muodossa niin Schejdahlin veljesten kirja Falcon Six Performance Handbook kannattaa hankkia.

120hv on samaa markkinointifuulaa kuin esim. V8:n 210hv siihen aikaan, kuutosessa oikeasti on 83-85hv ja takapyörissä ehkä +60...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Niin vielä Mikan kysymykseen; kuutosen laatikko ei käy kasin kaveriksi ja pikku peräkään ei sitä ruutia kestä.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Sori kun mollasin kutosta, pöriseehän se siinä kuin muutkin moottorit, niistä kutosen pelti sarjoista viellä vähän. Minä tein itse omaan mussen kutoseen, yhden auto teknikon laskelmien perusteella satsit kolme kahteen. Eli tupla putkille sillä systeemillä sai aika lähelle kasimaiset äänet, ja pelitti paremmin, satsi oli käytössä 86 kesän sitten kyllästyin kutoseen. Ja vaihdoi kaikki kutosen hileet mussesta, pois kutospata joutui zefyrin nokalle sinne se oli omiaan, samoin pelti satsit meni siinä mukana, olivat varmaankin ainoat peltisatsit. Kutos mussessa siihen aikaan, ainakin riitti ihmetteliöitä koskenpään musse meetingissä eivä olleet sellasia kärme läjiä nähneet.
Avatar
mika
Addikti
Viestit: 176
Liittynyt: 29 Syys 2004, 21:39
Paikkakunta: piippola

Viesti Kirjoittaja mika »

nojoo tietoo tuli jotain ainaki.tiedän et ne hepat on paperilla eikä autosa.autosta en luovu...6 tahi 8 se rakentamisen ilo siin mut nytpä joo nytkähti 8 puolelle.passaako fairlanen loota,kone,perä ja alusta musseen.
Avatar
mika
Addikti
Viestit: 176
Liittynyt: 29 Syys 2004, 21:39
Paikkakunta: piippola

Viesti Kirjoittaja mika »

seviel et ois tiedos 289 ja 302 kone ni onko niil eroa ku hepoissa vai.....?
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Joo perä muuten mutta on liian levea, kaikki muut pitäisi käydä ,etu olka akselit en ole sata varma, omassa musessa on faikun kavennettu perä. On vielä kapeampi mitä mussen oma, kavensin itse samoin vetarit, poorien kanssa meinas olla ongelma, mut sain nekin ite tehtyä. Etsi mieluummin oikean levyinen taka akseli, on huomattavasti helpompaa rassata.
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

mika kirjoitti:seviel et ois tiedos 289 ja 302 kone ni onko niil eroa ku hepoissa vai.....?
Tietysti se tekninen eri eli iskun pituus, mutta samoilla yläkerran osilla et eroa huomaa. Sitten on esim. alkupään foxien 302:t, jotka matalaviritteisiä eli tsekattava on 302:n kohdalla mitä vuosimallia eletään, lähinnä kansien/yläkerran osalta.

Kuutosesta vielä; riippuen tietysti käyttötarkoituksesta, mutta kevyempi kone oikaisee hiukkasen Mustangin perisyntiä eli painavaa keulaa ja voisin uskoa, että menee samantehoisen V8:n kanssa samanlaisessa autossa samanlaisella alustalla mutkaradalla kovempaa. Oli soundit sitten mitä tahansa niin onhan se "erilaista" puuhastella kuutosen kanssa ja toisaalta, ei tarvitse muutoskatsastaa kasille ja napata prosentteja otteeseen. Tsekkaappa http://www.fordsixparts.cominsta se Gallery, siellä aika makeita toteutuksia, myös +200hv.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Joo tämä touhu meni taas tääks puuron keitoksi, ensinnäkin se muutos katsastus on aika yksin kertainen toimitus. Kun hommat on tehty kunnolla, eikä otteeseen merkattu mitään prosentteja, vain tehdyt muutokset. Itse katsastus kesti saman kui normaali auton katsastus, ainut mikä vei hiukan aikaa, paperien kirjoitus ja läpän heitto puoli tuntia. Mulle kun ei tuo mutka ajo ole tärkeää ollenkaan, on parempaakin tekemistä.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

TUPLAT

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Viellä tuosta tupla putkista, ei ole sellasta autoa viellä keksitty, johon ei saisi tuplaputkia laitettuun, ei Foksin alusta ole sen vaikeampi kun vaan viitsii vähä touhuta, varmasti siinä joutuu painimaan käyrien kanssa, mutta olen varma että saa putket paikalleen.
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Onhan foxeissa (V8) tuplaputket, ei ole mikään ongelma. Tuo FSPP:n perus-dual out pakosarja kuutoseen ei käy modifioimatta kuin earlyyn, mutta FSPP:n Pacemaker tai Clifford saattavat käydä suoraan foxiinkin. Kuitenkin aina jonkun saa käymään kun reseptillä rälläkkä + mikkiliima + aika. Jos olisi early-kuutoskoneinen laittaisin ilman muuta dual out -sarjan ja V8:n tuplaputkistot, vähän käyrää ja pätkää että saa alkupäät sopimaan. Tuplaputkista ei juurikaan muuta hyötyä kuin saundipuolella ja coolness factoria jonnin verran.

Mutta alkuperäiseen takaisin Mikalle: duunaa kansi, laita peltisarjat ja 2,5" (tai 2x 2") putkisto, vaihda nokka, nosta ruttua, lisää kaasaria tai ruisku ja varmista, että sytkäpuoli ja jäähdytys on kunnossa. Alakertaa ei tarvitse ihmetellä, ehkä kiertokankia vois kiillottaa ja laittaa ARPin pultit ympäriinsä, muuten kyllä varmasti kestää melkoisen selkäsaunan.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
mika
Addikti
Viestit: 176
Liittynyt: 29 Syys 2004, 21:39
Paikkakunta: piippola

Viesti Kirjoittaja mika »

jostaki se oppi otettava ja olemassaolevasta tietty....eli siit 6 eka.konetta en sääli se heikkoutta jos ei kestä muuten autoa kylläki.
Vastaa Viestiin