Mä luin sellasesta joskus jonkun käyttötestin, ei sellasta kannata ostaa, se kuluttaa bensaa...
-98 Gt moottorinohjaus
Re: -98 Gt moottorinohjaus
Joo mä joskus yhden eläinlääkärin samanmoiseen uusin niitä ilmapusseja ja pumppuja ja solenoideja ym... Meleko kallista..
Mä luin sellasesta joskus jonkun käyttötestin, ei sellasta kannata ostaa, se kuluttaa bensaa...
1998 GT
-
96PurpleStang1
- Addikti
Missä tuo ko.auto siis oli ja minkävärinen?Oliko siis varmasti Continental eikä Town Car?JousitusjärjestelmäTPN kirjoitti:Joo mä joskus yhden eläinlääkärin samanmoiseen uusin niitä ilmapusseja ja pumppuja ja solenoideja ym... Meleko kallista..
on pääpiirteittäin sama.Ja mitä, bensaahan on vielä reilusti jäljellä ja hyvin varustetuilta huoltoasemilta saa
sitä lisää
Kuvassa Continentalin VIC eli Virtual image cluster, mittaristo on täysin musta auton ollessa
sammutettuna, vain viisarit ovat todellista näytössä ja muu heijastetaan näyttöön yläpuolelta..huvittaa kun
nyt tuota mainostetaan tavallaan "uutena" keksintönä esim.Jaguareissa...On se nyt varmaan vähän kehittyneenpi
versio kuitenkin..
Ps.liittyen alkuperäiseen topikin aiheeseen, mistä tietää onko autossa obd 2-järjestelmä?Ko.plugi löytyy mutta
sehän ei asiaa välttämättä kerro.Onko jossain taulukoita fomocoista, mistä asia selviää?Tämä on tehty 3/95,
eli alkupuolen tuotantoa.Täytyisi saada koodiluku onnistumaan..entä onko näihin netistä saatavana ohjelmia
eli siis pwm 1850-standardille olevia ja minkälainen piuha ja purkki täytyy olla?Onko kukaan rakennellut itse tms?
Tuohon saksanseisojaan kyllä löytyy värkit mutta eihän se käy foordeihin.
Obd-vikakoodiluku Fordeihin ja muihin Usa-autoihin.Bmw täysi diagnostiikka, livedata ja koodaukset.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
Hämeenlinnassa oli auto ja joku punertava.. joku melkein vaaleanpunaninen..
Eikös Towncarissa ole rautaa jousina edessä?
Sehän pitäis lukea siellä konehuoneen saastetarrassa että "OBDII compliant" tai jotain..
Mutta, jos se on J1850PWM niin siinä liittimessä pitää olla pinnit, 2,4,5,10 ja 16 täytettynä, joista 2 ja 10 on OBD signaali piuhat.
No okei, en oo ihan varma mutta luulisin...
Noita koodinlukijoita saa esim e-villestä: 45€ kpl.
Sehän pitäis lukea siellä konehuoneen saastetarrassa että "OBDII compliant" tai jotain..
Mutta, jos se on J1850PWM niin siinä liittimessä pitää olla pinnit, 2,4,5,10 ja 16 täytettynä, joista 2 ja 10 on OBD signaali piuhat.
1998 GT
-
96PurpleStang1
- Addikti
TPN kirjoitti:Hämeenlinnassa oli auto ja joku punertava.. joku melkein vaaleanpunaninen..
Town Carin systeemeistä vuosimalleittain en ole varma mutta Contissa on -95-96 "Full Air RIde" mutta -97 alkaen rautaa
tuli etupäähän eli vain takana on ilmajousitus.Onko sulla jokin koodinlukija musseen ja jos kuinka se toimii?
Olen katsellut tuota xenonkaupan lukijaa mutta kuinkahan se mahtaa näissä toimia?Lupaukset on ainakin kovat..
Täytyypä tutkailla tuota liitintä.Eipä Mustangissakaan ole tuollaista tarraa, eikös kaikki -96 mallit ole jo obd2
kun se tuli jenkeissä pakolliseksi ko.vuonna uusiin autoihin.
Obd-vikakoodiluku Fordeihin ja muihin Usa-autoihin.Bmw täysi diagnostiikka, livedata ja koodaukset.
Joo ja loppuvuodesta -95 pitäis olla kans jo OBDII systeemillä.
Kyllä mun mielestä Towncarissa on aina rautajouset edessä.. tai ainakin ennen 2000.
Ei ole vielä koodinlukijaa mutta olen katellu tätä: http://www.e-ville.hk/fi/product/3224/m ... odinlukija
Tästä löyty oikein valmistajan sivut ja kaikki
Serkkupoikaosti jonkun halvan koodinlukijan jostain omaan vectraansa, siinä se ei toiminu mutta mustangista sai koodit luettua, tai siis sen että ei ollu koodeja. Siinä vaan ei ollu mitään dataloggausta, eikä freeze frame memorya, niin ei ollu paljon iloa.
Kyllä mun mielestä Towncarissa on aina rautajouset edessä.. tai ainakin ennen 2000.
Ei ole vielä koodinlukijaa mutta olen katellu tätä: http://www.e-ville.hk/fi/product/3224/m ... odinlukija
Serkkupoikaosti jonkun halvan koodinlukijan jostain omaan vectraansa, siinä se ei toiminu mutta mustangista sai koodit luettua, tai siis sen että ei ollu koodeja. Siinä vaan ei ollu mitään dataloggausta, eikä freeze frame memorya, niin ei ollu paljon iloa.
1998 GT
-
96PurpleStang1
- Addikti
TPN kirjoitti:Joo ja loppuvuodesta -95 pitäis olla kans jo OBDII systeemillä.
No eipä ole kallis??Kuka ostaa ja testaa miten toimii....
Mun varmaan pitää se tilaa tässä melko pian kun alan niitä palikoita vaihteleen.. Että saa short/long term fuel trimmit kohdilleen... Tietää että on suunnileen asetukset kohdillaan.
1998 GT
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Tietotekniikka + moottorinohjaus = ei jymmärrä, joutuu ulkoistaan !!
Apuvva ? Mulla tuossa pihassa seisoo -96GT jossa EEC-V moottorinohjaus. Lotan perssiissä on kiinni musta kalikka, jossa tiedot:
PART NO. 464021
SN. 642727
HYPERTECH (c) 1996
Mikä on tämä mystinen käikäle, ja mitä se tekee ?????? KVG ei nyt äkkiseltään auttanut, eikä muutama kanssa harrastajakaan osannut sanoa mitn.
Apuvva ? Mulla tuossa pihassa seisoo -96GT jossa EEC-V moottorinohjaus. Lotan perssiissä on kiinni musta kalikka, jossa tiedot:
PART NO. 464021
SN. 642727
HYPERTECH (c) 1996
Mikä on tämä mystinen käikäle, ja mitä se tekee ?????? KVG ei nyt äkkiseltään auttanut, eikä muutama kanssa harrastajakaan osannut sanoa mitn.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Eköhän tuo lie sellanen "teholastu".
Varmaankin aikastaa sytytystä ja ehkä muuttaa vähän seosta johonkin suuntaan?
Varmaankin aikastaa sytytystä ja ehkä muuttaa vähän seosta johonkin suuntaan?
1998 GT
-
96PurpleStang1
- Addikti
No niin..nyt tuli hommattua Autelin Maxiscan Ms509 ja hyvin pelaa Mustangissa, ja Lincolnissakin
ainakin moottorin osalta.Kokeilin "tehdä" vikoja, IAT:n johto irti ja pian valo tauluun, hethän se
sen kyllä löysi.Näkee tuolla myös nuo lambdan arvot ja jne. muu suppea livedata.
ainakin moottorin osalta.Kokeilin "tehdä" vikoja, IAT:n johto irti ja pian valo tauluun, hethän se
sen kyllä löysi.Näkee tuolla myös nuo lambdan arvot ja jne. muu suppea livedata.
Mulla on sama kone, hienosti pelaa.
Vähän petyin kun maf arvo on vaan grammoina, eli voltteja ei nää. Hankaloittaa vähän mafin kalibrointia..
Vähän petyin kun maf arvo on vaan grammoina, eli voltteja ei nää. Hankaloittaa vähän mafin kalibrointia..
1998 GT
-
96PurpleStang1
- Addikti
Juu, mietin kanssa tuos tätä MAf-hommelia, taitaa heittää laihalle mullakin täysvedossa, oliskohan tuo Bbk:n
Maf mitään tuohon lisäksi?Sehän pitäs olla kalibroitu tuolle kitille jo valmiiksi..vakiosuuttimet pitäs kai
riittää vielä kuten jo aiemmin taittiin todeta?Ps, joko se klyyvari on parantunu ja toiv, ei jääny traumoja....
Autohommissa sattuu välillä kaikenlaista..nimim.kokemusta on..
Maf mitään tuohon lisäksi?Sehän pitäs olla kalibroitu tuolle kitille jo valmiiksi..vakiosuuttimet pitäs kai
riittää vielä kuten jo aiemmin taittiin todeta?Ps, joko se klyyvari on parantunu ja toiv, ei jääny traumoja....
Autohommissa sattuu välillä kaikenlaista..nimim.kokemusta on..
Kiitos kysymästä, nokka on ihan ok ja pieni arpi komistaa naamaa
Myöhemmät remontit on sujunu ilman isompia sattumuksia, vaihtunu on mm. taka ylätukivarret, jouset, etu tukivarsien puslat. Nokka-akselitkin lähti torstaina suomea kohti
Kyllä sillä kalibroidulla mafillakin varmasti parempi tulee. On aikamoinen ero siinä että onko vähän laihalla vai kohdillaan se seos, persdyno ainakin kertoo näin.
Myöhemmät remontit on sujunu ilman isompia sattumuksia, vaihtunu on mm. taka ylätukivarret, jouset, etu tukivarsien puslat. Nokka-akselitkin lähti torstaina suomea kohti
Kyllä sillä kalibroidulla mafillakin varmasti parempi tulee. On aikamoinen ero siinä että onko vähän laihalla vai kohdillaan se seos, persdyno ainakin kertoo näin.
1998 GT
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Viesti:
Kalibroidut MAF:it on melko purkkapaikkoja koska ne valehtelee koneesen menevän ilmamäärän, ettei seos ei menisi liian rikkaalle. Tarkoitan juuri näitä jotka on kalibroitu esim. isommille suuttimille että saadaan suihkutusaikaa pienennettyä.
Koska ilmamäärä kerrotaan olevan boxille pienempi kuin se onkaan, kaikki kartat joita säädetään kuormituksen perusteella menevät pieleen. Sytytysennakko, täyskaasurikastus ym. Virhe on suurin autoissa joita on viritetty niin että moottorin hengitystä on parannettu (eiköhän ne ole kaikki näitä)
Asiaa englanniksi jos haluaa tarkempia tietoja löytyy http://eectuning.org/forums/viewtopic.php?f=5&t=16049
Tästäkin syystä hommasin itselle tuon ohjelmointilaitteen. Säädöt on nyt vähän jäissä kun säädettävä on vielä natikoiden jälkeen pajalla siliteltävänä.
Koska ilmamäärä kerrotaan olevan boxille pienempi kuin se onkaan, kaikki kartat joita säädetään kuormituksen perusteella menevät pieleen. Sytytysennakko, täyskaasurikastus ym. Virhe on suurin autoissa joita on viritetty niin että moottorin hengitystä on parannettu (eiköhän ne ole kaikki näitä)
Asiaa englanniksi jos haluaa tarkempia tietoja löytyy http://eectuning.org/forums/viewtopic.php?f=5&t=16049
Tästäkin syystä hommasin itselle tuon ohjelmointilaitteen. Säädöt on nyt vähän jäissä kun säädettävä on vielä natikoiden jälkeen pajalla siliteltävänä.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
Kyllä minäkin vahvasti olen sitä mieltä että tarkka ohjelmointi on paras vaihtoehto, mutta kyllähän ne rapakon takana saa noilla kalibroiduilla mafeillakin ajeltua, varsinkin kun on tällaisista aika matalaviritteisistä laitteista kyse.
Ite oon niin perfektionisti että ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ohjelmoida ite
Ite oon niin perfektionisti että ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ohjelmoida ite
1998 GT