65 HT:n lattiareijät
65 HT:n lattiareijät
Eli tässä kun nyt on korityöt menossa ja auto on melkein purettu
jäin miettimään mitä nuo 4 perunan mentävää aukkoa ovat pohjassa. Ruuvikiinnitteisillä peltilätkillähän ne siis tietenkin olivat kiinni. Onko kenties jotain korinkääntelyä tehtaalla harrastettu?
jäin miettimään mitä nuo 4 perunan mentävää aukkoa ovat pohjassa. Ruuvikiinnitteisillä peltilätkillähän ne siis tietenkin olivat kiinni. Onko kenties jotain korinkääntelyä tehtaalla harrastettu?
Reijät
Eiköhän ne ole tavallaan vesi reijiksi tehty, laitoin omastani hitsillä kiinni, tein sopivat palat jus reikiin käypäset. Hitsiliimaa ja hioin rälläkällä sileeksi ylä jaa alapuolelta, voishan niihin laittaa sopivat kumi tulpatkin. Tiukat sellaset ettei vuoda vettä sisälle päin.
Eipä ole tullut vastaan, eikä nota reikiä ole tarvinnut, ova oleet ummessa 21vuotta, on huonoja kokemuksia noista kumitulpista. Mulla oli joskus kauan sitten 99 saabi, ja ajellessa irtosi kuskin jalkotilasta tulppa. Renkaasta tulevasta vesisuihkun voimasta, siinä oli aikamoinen paine, kun tuli kangasmatosta läpi, ja kasteli minut pahan päiväisesti, sen takia en tee reikiä pohjaan, tuosta kaverin 66HT mussesta laitan umpeen reiät kanss, ei niitä tarvitse.
Re: 65 HT:n lattiareijät
Terve Jab
40 vee sitte hitsaamossa koria kootessa kori tuettiin jigiin näistä reiistä,ns.ohjurinreikiä. Ps. löytyy erikokoisia ympäri koria.[/url][/list][/list][/code][/quote][/u][/b]
40 vee sitte hitsaamossa koria kootessa kori tuettiin jigiin näistä reiistä,ns.ohjurinreikiä. Ps. löytyy erikokoisia ympäri koria.[/url][/list][/list][/code][/quote][/u][/b]
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Juu, vahan niinkun "vedenpitava" rannekello.Homer65 kirjoitti:Mul on niissä ne peltiläpykät, ja voin kokemuksesta sanoa, kaikki vesi mikä tulee sisälle, myös pysyy siellä.![]()
![]()
![]()

Tuli vaan sellainen visio, etta jos reika olisi sopivasti korin alimmassa pisteessa, niin laittaisi sellaisen alas/taaksepain aukeavan lapan siihen, vahan niinkun fastbackin ilmanvaihto takapenkilla. Ideana olisi, ettei kovin paljoa edes yritettaisi estaa veden kulkua muuten kuin silloin, kun se pukkaa paineella sisaan renkaiden suunnalta, eli systeemi olisi mahdollisimman valja. Varsinkin, kun sinne tunkee pikkukivia valiin, niin nekin paasisi tippumaan pois. Ainakin radio-ohjattavissa tuolla "turha edes yrittaa" lahestymistavalla, hyvalla tuuletuksella (= isot reiat) ja roiskeveden kestavilla (sahko) osilla on tullut paras lopputulos.
Lopputulos lienee kuitenkin taas yksi vedenpitava rannekello..

Tuota noin jos siltä tuntuu, että sitä vettä sinne lattioille tulee niin paljon, siinä tatauksessa porakone soimaan. Ja reiät pohjaan ja tulpat, imurit on kehitetty veden imentään, missähän katalookissa se lukee. Että ne ovat jigin kohdistus reiät, voihan ne kyllä ollakin. Liekö jossakin mustaa valkosella, tai kuvia työn touhusta missä ko homma näkyisi.