Uudet iskarit Machiin?
- Drummer
- Mega-addikti
- Viestit: 632
- Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
- Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
- Paikkakunta: Ristiina
Re: Uudet iskarit Machiin?
Pyörittelemällä
Iskari penkkiin kiinni ja sitten painellaan ja pyöritellään, taitaa se siinä ohjelappusessa olla selvitettynä, jotenkin... Katoppa johan sen nimikin sanoo, siinähän lukee että Classic, ei Hi-Tech 
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
-
jeje
- Aktiivi
- Viestit: 133
- Liittynyt: 20 Marras 2007, 23:35
- Auto: Mustang Mach 1 -73, 351 C (Q code), C6,9" perä.
- Paikkakunta: Ruokolahti
Re: Uudet iskarit Machiin?
No just joo, löyty käyttöohjelappunen paketin pohjalta. Kyllä on tosi classic! Missäs asetuksissa porukoilla on, vai pitäskö vaa kokeilla..?? On vaa pikkusen työläs homma toi säätö! 
- Drummer
- Mega-addikti
- Viestit: 632
- Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
- Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
- Paikkakunta: Ristiina
Re: Uudet iskarit Machiin?
Mulla on siinä keskitiukalla, ei liikoja notku eli hiekkatiellä on vähän kivireki mut isommalla baanalla tosi jees.
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
-
jeje
- Aktiivi
- Viestit: 133
- Liittynyt: 20 Marras 2007, 23:35
- Auto: Mustang Mach 1 -73, 351 C (Q code), C6,9" perä.
- Paikkakunta: Ruokolahti
Re: Uudet iskarit Machiin?
Okkei, kokeillaan samalla tavalla...
-
jeje
- Aktiivi
- Viestit: 133
- Liittynyt: 20 Marras 2007, 23:35
- Auto: Mustang Mach 1 -73, 351 C (Q code), C6,9" perä.
- Paikkakunta: Ruokolahti
Re: Uudet iskarit Machiin?
No joskohan nääkin sais laitettua... Ei vaa jymmärrä tosta ohjelapusta tota säätöä vieläkään!!
Pitääkö sielt ottaa ekaks jotai pois, ennen säätöä tms. ?Kuvasta vois näinkin päätellä..? Apuva!! 
- Drummer
- Mega-addikti
- Viestit: 632
- Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
- Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
- Paikkakunta: Ristiina
Re: Uudet iskarit Machiin?
Kopsasinpa tuolta toiselta saitilta ohjeen kun en ihan varmaksi muistanut: "Säätö tapahtuu painamalla iskari pohjaan ja kiertämällä vartta, kokonais-säätöalue on 720 astetta eli 2 kierrosta."
Oikeemmin se on 2½ kierrosta, ja ääriasennossa vastapäivään päin iskari on löysimmässä asetuksessaan ja vastaavasti myötäpäivään ääriasennossa tiukimalla. Suoraan laatikosta asetus on löysimmällä, ja se vois olla normiajoon ihan passeli, koska on kuitenkin vakiota hieman tiukempi löysimmilläänkin.
Eli iskarit vaan alle tai sitten kevyesti pumppailemaan iskaria pohjaan ja pyörittelemään myötäpäivään puoli kierrosta tai kierros maksimissaan ja sitten vasta alle
Oikeemmin se on 2½ kierrosta, ja ääriasennossa vastapäivään päin iskari on löysimmässä asetuksessaan ja vastaavasti myötäpäivään ääriasennossa tiukimalla. Suoraan laatikosta asetus on löysimmällä, ja se vois olla normiajoon ihan passeli, koska on kuitenkin vakiota hieman tiukempi löysimmilläänkin.
Eli iskarit vaan alle tai sitten kevyesti pumppailemaan iskaria pohjaan ja pyörittelemään myötäpäivään puoli kierrosta tai kierros maksimissaan ja sitten vasta alle
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
-
jeje
- Aktiivi
- Viestit: 133
- Liittynyt: 20 Marras 2007, 23:35
- Auto: Mustang Mach 1 -73, 351 C (Q code), C6,9" perä.
- Paikkakunta: Ruokolahti
Re: Uudet iskarit Machiin?
Kiitos! Äkkiseltään noista ohjeen kuvista se ei ihan noin helposti käy...
Paas kertoen missä toi yläkiinnitys on, pitääkö sisustaa purkaa, vai josssain kontin uumenissa? 
- Drummer
- Mega-addikti
- Viestit: 632
- Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
- Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
- Paikkakunta: Ristiina
Re: Uudet iskarit Machiin?
Takapenkin selkänoja pois ja sieltä kontin puolelta lattiasta heti selkänojan takaa löytyy kaksi ovaalinmallista kumitulppaa, tai sitten aukkoa mikäli tulpat ovat kadonneet. Sieltä löytyvät sitten iskareitten yläpäätjeje kirjoitti:Kiitos! Äkkiseltään noista ohjeen kuvista se ei ihan noin helposti käy...Paas kertoen missä toi yläkiinnitys on, pitääkö sisustaa purkaa, vai josssain kontin uumenissa?
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
-
jeje
- Aktiivi
- Viestit: 133
- Liittynyt: 20 Marras 2007, 23:35
- Auto: Mustang Mach 1 -73, 351 C (Q code), C6,9" perä.
- Paikkakunta: Ruokolahti
Re: Uudet iskarit Machiin?
Kiitos taas!! Löytynnee... 
Re: Uudet iskarit Machiin?
Palataan alkuperäiseen kysymykseen, löysä takajousi jousitus pohjaa liian helposti.
-> jouset kantaa autoa iskunvaimentajat estää / hillitsee ylös / alas liikettä, iskunvaimentaja ei yleensä kanna kuormaa.
-> perus Konit eivät juurikaan vaimenna sisään (bump) joustossa vaan toimivat normaalisti vain ulosjoustossa (rebound). näin ollen ongelman ratkaisu ei aivan löydy Konin iskunvaimentajilla ellei käytä apujousellista vaimentajaa.
HUOM! Nuo perus Classic Konit (82 1389 rear)ovat ihan hyvät vaimentimet, ne voidaan huoltaa ja säätää asiakkaan toivomusten mukaan (http://www.motoral.fi/). Niihin on myös mahdollisuus lisätä sisään vaimennusta (bump), mutta säädettävissä on ainoastaan ulosvaimennuksen (rebound) puoli. Huollon ja tai uudelleen säädön yhteydessä saat mukaan kivan käppyrän iskunvaimentajan toiminnasta eri säätöjen osalta.
http://www.koni-na.com/adjustment.cfm
-> jouset kantaa autoa iskunvaimentajat estää / hillitsee ylös / alas liikettä, iskunvaimentaja ei yleensä kanna kuormaa.
-> perus Konit eivät juurikaan vaimenna sisään (bump) joustossa vaan toimivat normaalisti vain ulosjoustossa (rebound). näin ollen ongelman ratkaisu ei aivan löydy Konin iskunvaimentajilla ellei käytä apujousellista vaimentajaa.
HUOM! Nuo perus Classic Konit (82 1389 rear)ovat ihan hyvät vaimentimet, ne voidaan huoltaa ja säätää asiakkaan toivomusten mukaan (http://www.motoral.fi/). Niihin on myös mahdollisuus lisätä sisään vaimennusta (bump), mutta säädettävissä on ainoastaan ulosvaimennuksen (rebound) puoli. Huollon ja tai uudelleen säädön yhteydessä saat mukaan kivan käppyrän iskunvaimentajan toiminnasta eri säätöjen osalta.
http://www.koni-na.com/adjustment.cfm
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
jeje
- Aktiivi
- Viestit: 133
- Liittynyt: 20 Marras 2007, 23:35
- Auto: Mustang Mach 1 -73, 351 C (Q code), C6,9" perä.
- Paikkakunta: Ruokolahti
Re: Uudet iskarit Machiin?
Elikkä jousipakat jäykemmäksi?? Kyllä toi perä on senverran "lulla", ett uskon noitten Konien ainakin vähän auttavan asiaa! Kiitos Mexico65 tiedoista ja linkeistä!
-
jeje
- Aktiivi
- Viestit: 133
- Liittynyt: 20 Marras 2007, 23:35
- Auto: Mustang Mach 1 -73, 351 C (Q code), C6,9" perä.
- Paikkakunta: Ruokolahti
Re: Uudet iskarit Machiin?
Kyllä! Jo vain on paljon parempi!!
Nyt voi hyvillä mielin suunnata kohti Västeråsia...! (tai siis 8.päivä) 