2006 GT:n liikkeellelähtö

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
leyland
Hiljaisempi
Viestit: 17
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 20:41

2006 GT:n liikkeellelähtö

Viesti Kirjoittaja leyland »

Moi

Vielä kilvetön mutta jo katsastettu GT. Siisti liikkeellelähtö ei oikein onnistu ja ruuhkassa ajo on aika epämiellyttävää. Jos yrittää siistiä liikkeellelähtöä, ei onnistu vaan aina kuopaisee ainakin soralla. Sitä vartenhan tuo on hankittu mutta pitää olla tarkkana ettei törmäile periin. Esimerkiksi autokatokseen lievään ylämäkeen on mahdoton ajaa tarkasti. Pysäköinti n. metrin tarkkuudella.

Jotenkin ajatus vie kaasuläpälle tai kaasuvivustolle. Vaijeria en äkkiseltään löytänyt, onko tuossa jo sähköinen kaasu? Mitään päivitysohjelmaa olemassa?

Vaihteisto tai turbiini??

Muilla kokemuksia??
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: 2006 GT:n liikkeellelähtö

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Tulkkasinko oikein, että kun pistää vaihteen päälle, ei ensin liiku mihinkään ja sitten "hyökkää" eteenpäin kun koskee kaasupolkimeen? :?
leyland
Hiljaisempi
Viestit: 17
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 20:41

Re: 2006 GT:n liikkeellelähtö

Viesti Kirjoittaja leyland »

Joo ja ei, noin kai sen pitäiskin toimia mutta kun kaasua painaa "normaalisti" kun aikoo lähteä liikkeelle niin saa odottaa kierrosten nousua ja sitten onkin yhtäkkiä "kaikki pelissä". Vaivan löytää myös ajossa alhaisella nopeudella mutta ei tietysti haittaa niin paljoa. Vähän kuin vivusto takertelisi mutta sen tyyppistä ei tunnu.
Avatar
pokkinen
Aina äänessä
Viestit: 1178
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 10:18
Auto: Ford Transit
Paikkakunta: Nokia

Re: 2006 GT:n liikkeellelähtö

Viesti Kirjoittaja pokkinen »

leyland kirjoitti:Moi

Vielä kilvetön mutta jo katsastettu GT. Siisti liikkeellelähtö ei oikein onnistu ja ruuhkassa ajo on aika epämiellyttävää. Jos yrittää siistiä liikkeellelähtöä, ei onnistu vaan aina kuopaisee ainakin soralla.

Muilla kokemuksia??
Vaikea sanoa, kun ei ole autoasi ajanut. Toki jossain määrin on myös ehkä ominaisuuskin, mutta ei pitäisi kyllä häiritsevästi olla. Ykkös-vaihde on niin lyhyt että kevytperäisellä +300hp autolla tahtoo ruopaista väkisinkin sorapihalla ylämäkeen lähdettäessä.
Vinkki: Kun on tarkka paikka ajaa ja liukas alusta (kuten sora) , niin laita pakkokolmonen tai kakkonen päälle, loppuu ryntäily. Myös kaupunkiruuhkassa pienissä nopeuksissa kakkonen- kolmonen on mukava vaihde pitää päällä.

EDIT: Onko auton moottorinohjausta joskus muutettu ? Onko siinä CAI tai onko siinä joskus ollut ?
Joissain softissa (tune) on hieman tällaistä ripeää lähtöä ohjelmoitu.
- Juha -
leyland
Hiljaisempi
Viestit: 17
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 20:41

Re: 2006 GT:n liikkeellelähtö

Viesti Kirjoittaja leyland »

Pitää kokeilla kolmosella. Oletin kyllä että auto käyttää tuossa asennossa vaihteita 1-3, eikä pelkästään kolmosta. Kun laittaa ykkösen päälle niin ei havaittavaa eroa käytöksessä.

Moottorinohjauksen muutoksista ei tietoa.
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: 2006 GT:n liikkeellelähtö

Viesti Kirjoittaja SamiM »

leyland kirjoitti:Joo ja ei, noin kai sen pitäiskin toimia mutta kun kaasua painaa "normaalisti" kun aikoo lähteä liikkeelle niin saa odottaa kierrosten nousua ja sitten onkin yhtäkkiä "kaikki pelissä". Vaivan löytää myös ajossa alhaisella nopeudella mutta ei tietysti haittaa niin paljoa. Vähän kuin vivusto takertelisi mutta sen tyyppistä ei tunnu.
Sillä aattelin, että liian alhainen öljymäärä voi aiheuttaa tuommosta. Eli laatikko ei kytke vaihdetta heti, kun öljypumpulla ei riitä öljy. Jos vaihde on päällä tyhjäkäynnillä, pitäisi auton alkaa liikkua. Jos ei liiku, niin kyseessä on vika tai jonkun siihen virittämisen kautta rakentama ominaisuus.
leyland
Hiljaisempi
Viestit: 17
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 20:41

Re: 2006 GT:n liikkeellelähtö

Viesti Kirjoittaja leyland »

Just. Yksinkertainen asia. Pitää tsekata tuokin. Kiitti vinkistä.
Avatar
CFR-759
Aina äänessä
Viestit: 1551
Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66
Paikkakunta: Tampere

Re: 2006 GT:n liikkeellelähtö

Viesti Kirjoittaja CFR-759 »

Itselläni on -05:n manuaalilla jonka ostin reilu 3 v. sitten. Silloin sillä oli ajettu n. 17000 km.
Jokin aika oston jälkeen löysin vararenkaan tilasta vanhan kaasuläpän asentotunnistimen joka
lienee vaihdettu joskus aiemmin. En saanut kysyttyä alkup. omistajalta kun lähti ulkomaille
uudelle komennukselle. Tuli vain ajatus että voisiko ko. vika viitata tuollaiseen? Luulisi kyllä
tuollaisen vian antavan jonkun vikakoodin. Oletko käynyt missään korjaamolla missä olisi
ko. testivälineitä? Eihän kellään ole tietoa mistään tällaisesta tyyppiviasta?
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
leyland
Hiljaisempi
Viestit: 17
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 20:41

Re: 2006 GT:n liikkeellelähtö

Viesti Kirjoittaja leyland »

Tuota tunnistinta tai sen säätöä itsekin epäilin mutta ensin kyllä huolehdin tuon vaihteiston öljymäärän tsekkauksen tai varmaankin tuo pitäisi vaihtaa kun tuo historia ei ole selvillä.

Sivuilta ei heti löytynyt keskustelua öljyn vaihdosta mutta ei kai tuo ole sen kummempi toimi kuin edellisenkään malliin. Pohja pois ja suodatin, lisäksi turbiinin pohjasta roppu pois. Miten täyttö kun ei ole tikkua eikä sen putkea? Kellään kokemusta?? Mercon vitosta...

Vai ammattiapua??
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: 2006 GT:n liikkeellelähtö

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Autossa on sähköinen kaasuläppä, saattaa olla ominaisuus. Voi korjaantua moottoriohjaimen päivityksellä. Se vaan että mahtaako kukaan tehdä suomessa. Kaasuläppää ohjaa moottori, läppää vastustaa vielä 2 eri vahvuista jousta joista vahvempi yrittää aukaista läppää jos sähköt katkeaa, että autolla voisi ajaa vian sattuessa max 48km/h. Eli jokin takertelu tai vikakin voisi sen aiheuttaa mutta todennäköisesti vikavalo palaisi. Joku soveltuva pesuaine ja puhdista läppäkotelo esim. Forte air intake cleaner.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Vastaa Viestiin