Tulpat
Tulpat
Tämä nyt on aivan naurettavaa, mutta... Ootteko huomannu, että autojenne koneet toimis paremmin Autolite/Motorcraft-tulpilla, ku esim. NGK yms.?
Siksi kysyn, kun jostain ihmeen syystä noi ihmiset noilla ameriikan keskustelu foorumeilla todella usein kehottelee käyttämään ainoastaan noita alkup. tulppia... Kuulemma joidenkin koneet ei ees lähe käyntiin esim. Bosch-tulpilla.
M.K.
Siksi kysyn, kun jostain ihmeen syystä noi ihmiset noilla ameriikan keskustelu foorumeilla todella usein kehottelee käyttämään ainoastaan noita alkup. tulppia... Kuulemma joidenkin koneet ei ees lähe käyntiin esim. Bosch-tulpilla.
M.K.
Tulpat
Joo en tiijä minä olen kokeillut BOSCIT,SAMPPIONIT,NGK,MOTORGAFTIT kaikki pelaa, kunhan lämpöarvo on suurin piirtein sinne päin, ei sillä ole merkitystä näissä katu killereissä. Jos on pari pykälää kylmempi tai kuumempi, noissa tiukka viritteisissä on asia erikseen, sama öljyn putsareissa motorgraftin putsarin hinnalla saa, 2 M- filtterin putsaria ja taatusti yhtä hyvä ellei parempi onhan se ( suomalainen )
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Olisko noi tuoreemmat moottorit krantumpia tulpille kuin wanhat? Jossain oli keskustelua eri kohteiden virittamisesta moottorissa ja uudemmissa matalapaastoisissa oli sen threadin mukaan sen verran hyva sytytyssysteemi paastorajoista johtuen, etta se oli parannettavaa -listan loppupaassa. Toisaalta luulisi nykyisten tarviketulppienkin olevan samalla perustelulla parempia, joten paha sanoa. Itse laitan kylla mieluummin Riisto-osia kuin xyz osia moottoriin (tulpat, suodatin jne). Ainakin sopii eika tartte ihmetella, josko jossain olisi oikeasti vikaa vai temppuileeko tarvikeosa. Viriosat on tietty sitten ihan oma juttunsa, mutta silloin ollaankin jo ns. kaivamassa verta nenasta jos puhutaan luotettavuudesta ja osien sopivuudesta...


- Vee8
- Aina äänessä
- Viestit: 1138
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
- Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT - Paikkakunta: Kangasala
Kyllä on ihan tosijuttu ruiskumoottoreissa, on paljon kokemusta kymmenistä US-Fordeista, jotka ei vaan toimi kunnolla muilla kuin Moottorialuksen tulpilla. Syytä en tiedä.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
Vaimokkeeni 406 peugeottiin ostin tulpat, ja oikein orkkis ranskalaiset.
Kone on 16V suorasytytyshimmeleillä.
Kertoili vastusarvojen bosch -ym tulpissa olevan niin erilaiset että omat asentajat eivät suostu kuulemma huollettaviin muita tulppia laittamaan.
Ei siis mylly pelaa oikein, tyhjäkäynti levoton ymv.
Vanhempi 405 on kuulemma vielä arempi tulpista, vaikka sysytyspuoli on muuten moottorissa "perinteisempi"
Lisäksi kuulemma lämpöarvoltaan ihan samaa (juuri tähän 2l DOHC myllyyn) ei ole saatavana.
Ja kone varmasti toimii jotenkin vaikka arvot olisivat kuinka metsässä, mutta eihän SILTI ole mitään järkeä ajaa väärillä tulpilla...eihän?
Liian kuumilla arvoilla nakutuskynnys alenee, ja kylmillä tulppa karstoittuu hetkessä ja kipinä heikentyy.
Usko suomessa valmistettuihin öljyn -ja ilmanpuhdistajiin meni kyllä muinaista TM:n testiä lukiessa. Juuri pienimmät laakerivälyksiin mahtuvat hiukkaset menivät kaikista tarvikeöljyputsareista läpi "että heilahtaa"
Öljyihin liittyen muuten opin taannoin hydrauliikan huoltokursseilla että uusikin öljy pitäisi aina suodattaa ennen järjestelmään lisäämistä. Likapartikkeleiden määrä on myyntiöljyissä aivan uskomaton ja ihan merkistä riippumatta. Öljyistä otettuja mikroskooppikuvia katsellessa aivan sydäntä kouraisi kun muistelin ylöstehdyn mussenmoottorin sisäänajoa muka priimaöljyillä...huoh.
Tieto todellakin lisää tuskaa!
Voisiko muuten joku kertoa että mikä olisi 351 clevelandiin kuuluvaa autolite 25 -tulppaa vastaava esim monikärkitulppa?
En ole mistään sopivaa vertailutaulukkoa tullut vastaan.
Pitäiskö toivoa joulupukilta sopivat tulpat...
P.S.
Sorry, vieras, lainaan vähän luvatta sun topiccia
Kone on 16V suorasytytyshimmeleillä.
Kertoili vastusarvojen bosch -ym tulpissa olevan niin erilaiset että omat asentajat eivät suostu kuulemma huollettaviin muita tulppia laittamaan.
Ei siis mylly pelaa oikein, tyhjäkäynti levoton ymv.
Vanhempi 405 on kuulemma vielä arempi tulpista, vaikka sysytyspuoli on muuten moottorissa "perinteisempi"
Lisäksi kuulemma lämpöarvoltaan ihan samaa (juuri tähän 2l DOHC myllyyn) ei ole saatavana.
Ja kone varmasti toimii jotenkin vaikka arvot olisivat kuinka metsässä, mutta eihän SILTI ole mitään järkeä ajaa väärillä tulpilla...eihän?
Liian kuumilla arvoilla nakutuskynnys alenee, ja kylmillä tulppa karstoittuu hetkessä ja kipinä heikentyy.
Usko suomessa valmistettuihin öljyn -ja ilmanpuhdistajiin meni kyllä muinaista TM:n testiä lukiessa. Juuri pienimmät laakerivälyksiin mahtuvat hiukkaset menivät kaikista tarvikeöljyputsareista läpi "että heilahtaa"
Öljyihin liittyen muuten opin taannoin hydrauliikan huoltokursseilla että uusikin öljy pitäisi aina suodattaa ennen järjestelmään lisäämistä. Likapartikkeleiden määrä on myyntiöljyissä aivan uskomaton ja ihan merkistä riippumatta. Öljyistä otettuja mikroskooppikuvia katsellessa aivan sydäntä kouraisi kun muistelin ylöstehdyn mussenmoottorin sisäänajoa muka priimaöljyillä...huoh.
Tieto todellakin lisää tuskaa!
Voisiko muuten joku kertoa että mikä olisi 351 clevelandiin kuuluvaa autolite 25 -tulppaa vastaava esim monikärkitulppa?
En ole mistään sopivaa vertailutaulukkoa tullut vastaan.
Pitäiskö toivoa joulupukilta sopivat tulpat...
P.S.
Sorry, vieras, lainaan vähän luvatta sun topiccia

- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
Re: Testit
Onko ikinä käynyt mielessä sellainen asia että halvat tarvikeosat (esim putsarit) eivät ihan sattumalta ole paljon halvempia kuin alkuperäiset?ROKI kirjoitti:Juu minä ainaskin noteeran nuo TM/Tuulilasin testit vessapaperin arvoiseksi, on liioteltua panettelua. Noilla jutuilla just saadaan ihmiset aivo pestyä käyttämään vain alk peräisiä kamoja.

Poikkeuksiakin tosin on, mutta bilteman osat eivät kuulu näihin...

Orkkis Osat yleensä toimivat siihen comboon mihin ovat suuniteltu
öljynsuodattamia on std,tarvike,race hinnat heittelee... mutta tätä päivää on
että monella osa toimittajalla löytyy vaihtoehtoisia tarvike osia esim tulppia resistorilla tai ilman
ja erillaisia sytkä kaapeleita std hiili tai
tai kupari-silikoni tai jopa teräskaapelia ! lämpörvot määräytyvät
minkälaiset puristukset , p-a seos, sytkäennakko/sytkäkamat
käyttö kierrosalue /käyttötavat ovat
moottorikohtaiset mutta osviittaa saat varmasti kun tutkit
tulppiasi käytön välissä miltä ne näyttävät!
öljynsuodattamia on std,tarvike,race hinnat heittelee... mutta tätä päivää on
että monella osa toimittajalla löytyy vaihtoehtoisia tarvike osia esim tulppia resistorilla tai ilman
ja erillaisia sytkä kaapeleita std hiili tai
tai kupari-silikoni tai jopa teräskaapelia ! lämpörvot määräytyvät
minkälaiset puristukset , p-a seos, sytkäennakko/sytkäkamat
käyttö kierrosalue /käyttötavat ovat
moottorikohtaiset mutta osviittaa saat varmasti kun tutkit
tulppiasi käytön välissä miltä ne näyttävät!
