Akulle tulee vain 12,8v tyhjäkäynnillä

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Hemi77
Aktiivi
Viestit: 81
Liittynyt: 30 Joulu 2008, 09:30
Auto: -Mustang HT -69 302
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Akulle tulee vain 12,8v tyhjäkäynnillä

Viesti Kirjoittaja Hemi77 »

Eli ongelmana on tuo virran tulo akulle. Maadoituskaapeli, akun kaapelit ja akku on vaihdettu. Kierroksia pitää olla reippaasti ennenkuin antaa 13,5 sekin on alakanttiin. Laturi näyttää uudehkolta, onko helpoin tapa alkaa selvittämään vikaa irroittamalla laturi ja kiikuttaa se paikalliseen autosähköliikkeeseen testiajoon? Vai tuleeko mitään muuta mieleen mistä voisi lähteä tutkailemaan?

Laturilta solenoidille ja tasaussäätimelle tuleva johtohässäkkä on kohtuu vanhan näköinen paletti, se varmaankin saattaisi olla yksi syy?
-Mustang -69 HT 302
jyge
Webmaster
Viestit: 595
Liittynyt: 18 Helmi 2005, 16:33
Auto: HT '65
Paikkakunta: Haukipudas
Viesti:

Re: Akulle tulee vain 12,8v tyhjäkäynnillä

Viesti Kirjoittaja jyge »

Vaikka laturi on uuden näköinen, voi siitä silti olla hiilet loppu tai irti.
Onhan hihna sopivan kiereällä?
Jos epäilet vikaa kaapeleissa, mittaa jännite laturin päästä ja jännitteensäätimeltä.

Suuri tehonkulutus aiheuttaa vastaavaa, joku (esmes akku) ottaa virtaa niin paljon kuin laturi vaan pystyy työntämään -> jännite laskee tyhjäkäynnillä.
Voi silti lähteä käyntiin..

Pihtivirtamittari kertoo helposti että paljonko kaapelissa menee virtasta.
CYG-6
Aktiivi
Viestit: 43
Liittynyt: 16 Kesä 2009, 17:00
Auto: Mustang 1966. 289 coupe

Re: Akulle tulee vain 12,8v tyhjäkäynnillä

Viesti Kirjoittaja CYG-6 »

Tuo voi johtua halkasijaltaan suuresta hihnapyörastä.
Avatar
Hemi77
Aktiivi
Viestit: 81
Liittynyt: 30 Joulu 2008, 09:30
Auto: -Mustang HT -69 302
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Akulle tulee vain 12,8v tyhjäkäynnillä

Viesti Kirjoittaja Hemi77 »

jyge kirjoitti:Vaikka laturi on uuden näköinen, voi siitä silti olla hiilet loppu tai irti.
Onhan hihna sopivan kiereällä?
Jos epäilet vikaa kaapeleissa, mittaa jännite laturin päästä ja jännitteensäätimeltä.

Suuri tehonkulutus aiheuttaa vastaavaa, joku (esmes akku) ottaa virtaa niin paljon kuin laturi vaan pystyy työntämään -> jännite laskee tyhjäkäynnillä.
Voi silti lähteä käyntiin..

Pihtivirtamittari kertoo helposti että paljonko kaapelissa menee virtasta.

Hihna on sopivan kireällä, sen hihnapyörän koko onkin sitten mysteeri, mikä pitäisi olla oikea.. Pitää koittaa mitata laturin päästä jännite, jos sinne nyt saa mitään väliin.
-Mustang -69 HT 302
Vastaa Viestiin