Kaasari ongelmako?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
tomimatikainen
Hiljaisempi
Viestit: 5
Liittynyt: 08 Kesä 2009, 20:00
Auto: CZX-95.. 66 HT. 289

Kaasari ongelmako?

Viesti Kirjoittaja tomimatikainen »

Auto Musse vm66 289 C4 vakio.

Lämpimänä vaihde päällä meinaa sammua ja sitten kun lyö kaasua lisää, niin "miettii"/pätkii kiihdyttäessä, kylmänä tai vähän ajettuna ei ongelmaa. Olen koittanut säätää seos ruuveja (kaasari Edelbrock 600), mutta huomattavaa eroa kierroksissa ei ole. Onko jollain mitään hajua mistä kiikastaa?

Thänks..
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Kaasari ongelmako?

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Paljonko sulla on tyhjäkäyntikierrokset, lämpimänä? Voisi ajatella, että liikaa, kun lämmetessä kiekat hiukan nousee, voi turbiini alkaa tarumaan. Vakio turbiini alkaa ottaan, melko alhaalta.
Mikä jakaja? Onko alipaine kytkettynä? Kiinteesti vai portattuna?
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
tomimatikainen
Hiljaisempi
Viestit: 5
Liittynyt: 08 Kesä 2009, 20:00
Auto: CZX-95.. 66 HT. 289

Re: Kaasari ongelmako?

Viesti Kirjoittaja tomimatikainen »

Kierroksista ei ole hajuakaan, mut sen verran että lämpimänä pysyy vaihde päällä käynnissä ihan ok. Mut voiko olla kiekoista kiinni, koska unohdin sanoa, että kun vaihtaa P tai N päälle ja kaasuttelee niin siinäkin pätkii/nykii..

Vakio jakaja ja alipaine on kytkettynä (ostin uuden alipainesäätimen viime vuonna) ja portattu alipaine....
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Kaasari ongelmako?

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Kuulostaa, mielestäni, jakajaongelmalta. Itelläni jumitti toi säätö, ja oli samantyyppistä onkelmaa. Jakajan purku ja huolto, että sai liikkuvat osat liikkumaan, rupesi käymään huomattavasti paremmin. Tyhjäkäynnin säätökin oli vaikeaa, kun välillä jäi jumiin eikä palauttanut kunnolla.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
tomimatikainen
Hiljaisempi
Viestit: 5
Liittynyt: 08 Kesä 2009, 20:00
Auto: CZX-95.. 66 HT. 289

Re: Kaasari ongelmako?

Viesti Kirjoittaja tomimatikainen »

Ok, kiitos vinkistä. Pitää ottaa kaveri käteen ja putsailla. Itelläni tuli yhtäkkiä mieleen, et voisko ryyppy olla jäänyt vähän päälle? Pitää sekin tsekata nappaamalla virta pois siitä hetkeks..
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Re: Kaasari ongelmako?

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Tutkippa kiihdytyspumppu kaasarista, mulla oli samanlaisen kaasarin kanssa pikkasen samantapasia oireita. Oli kiihdytyspumpun varsi poikki, seon muovia...
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
Petsku
Aktiivi
Viestit: 53
Liittynyt: 15 Kesä 2009, 13:03
Auto: Ford Mustang -67 HT, 289
Mercury Cougar -69 conv, 351C
Paikkakunta: Tampere

Re: Kaasari ongelmako?

Viesti Kirjoittaja Petsku »

Viime kesänä tappelin täsmälleen samanlaisen jutun kanssa (vakio 289 C4 -67). Viestiketju tuosta löytyy haulla.

Syyksi paljastui lopulta väärinpäin asennettu kiihdytyspumpun kalvo (eli JXA:n arvaus menee samoille alueille). Ensin tuli kyllä käytyä läpi kaasarin säädöt, alipaine jutskat ja sytytyksen kiemurat ilman tulosta. Kaasari mulla on 2100 autolite, joten edelbruukissa saattaa toki toiminta olla erilaista.
-Tommi
Mustang -67 HT
Mercury Cougar -69 conv
tomimatikainen
Hiljaisempi
Viestit: 5
Liittynyt: 08 Kesä 2009, 20:00
Auto: CZX-95.. 66 HT. 289

Re: Kaasari ongelmako?

Viesti Kirjoittaja tomimatikainen »

No niin, tänään se sit sammu kokonaan liikennevaloihin ja startannu enään. :oops: Hinauksen jälkeen ruvettiin tutkiin tarkemmin asiaa. Kaasari on puhdistettu yms tutkittu = OK.
Kärkien säätö oli aika pielessä, joten säädin ne uusiks 0,45mm joka oli ilmeisesti liikaa kun rupesi pintakaasulla yskimään. 0,3mm tuntui jo vähän paremmalta, muttei poistanut alkuperäistä ongelmaa muuten kuin vähän. Eli siis käy lämpimänä huonosti vieläkin vaihde päällä, muttei niin pahasti. Onko katkojien kärjet valmiit sitten ihan kokonaan, vai löytyykö muuta järkeen käypää selitystä?
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: Kaasari ongelmako?

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Eedelbokin kaasarisa ei ole kiihdytyspumpun kalvoa, vvaan mäntä hoitaa sen asian joka on varmatoimisempi. Eikä tuo vaiva ole kiihypumpussa vaan jossakin muualla, aivot käteen ja miettimään vaihtoehtoja :!:
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: Kaasari ongelmako?

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Vaihda konkka ja sit puola seuraavaksi ja puolan johto.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Kaasari ongelmako?

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

ROKI kirjoitti:Vaihda konkka ja sit puola seuraavaksi ja puolan johto.
Puolan johto meni uusiksi lentoturman takia.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
koppa
Addikti
Viestit: 370
Liittynyt: 21 Marras 2005, 12:00
Paikkakunta: Hirsilä

Re: Kaasari ongelmako?

Viesti Kirjoittaja koppa »

Mexico65 kirjoitti:
ROKI kirjoitti:Vaihda konkka ja sit puola seuraavaksi ja puolan johto.
Puolan johto meni uusiksi lentoturman takia.
:lol:
-88gtT ROJEKTI, liikkuu sitten joskus..
-89gt whiteout ruosteenpoistossa
-77 M2 puolikas, eurokoneella
-68ht 351marine, pahvilaatikoissa...
-76 välikuori 2.0i rojektihan siitäkin tuli..
kun itte tekee niin tulee semmosta millaiseks sen jättää;)
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1330
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kaasari ongelmako?

Viesti Kirjoittaja Late »

ROKI kirjoitti:Vaihda konkka ja sit puola seuraavaksi ja puolan johto.
Toinen ääni tälle ehdotukselle. Tahin tuossa itse vastaavanlaisten nykimis-, aivastelu-, pätkimis- yms. ongelmien kanssa pitkään. Tarkistin ja putsasin jakajan, roplasin ja säätelin kaasaria (edel 600), vaihdoin tulpat, johdot ja jakajan kannen. Lopullisesti ongelma ratkesi uudella puolalla, vanha oli vain väsähtänyt vuosien käytöstä. Nyt käy tasaisesti kaikilla pytyillä ja vastaa kaasuun empimättä ekaa kertaa mun omistusaikana. Ja voisin myös suositella Pertronixin Ignitoria kärkien tilalle, ei tarvitsisi enää koskaan huolehtia kärkien / konkan säädöstä tai kunnosta.
Late

-84 Mustang SVO
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Kaasari ongelmako?

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Mexico65 kirjoitti:
ROKI kirjoitti:Vaihda konkka ja sit puola seuraavaksi ja puolan johto.
Puolan johto meni uusiksi lentoturman takia.
:lol: :lol: :lol: :LMAO: :LMAO:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
tomimatikainen
Hiljaisempi
Viestit: 5
Liittynyt: 08 Kesä 2009, 20:00
Auto: CZX-95.. 66 HT. 289

Re: Kaasari ongelmako?

Viesti Kirjoittaja tomimatikainen »

SELKIS!

Vaihdettuani kannen, pyörijän, konkan, kärjet ja mitannu kaikkki johdot vika löyty. Puolan johdossa oli kosketushäiriö silloin ku se oli kiinni joten, silloin kun johtoa mittasin ekaks niin pelitti ihan ok kun oli suorassa.. Sanoisinko et kokolailla v.mäinen juttu.. :evil:

Mutta kiitoksia kaikille avusta! :D
Vastaa Viestiin