Tulpat on vaihdettu mutta ei vaikuttanut ongelmaan mitenkään. Muuta en ole ehtinyt sitten vaihtaakaan (suodattimet yms).
Käynnistys ongelma?!
- Kesämies!
- Addikti
- Viestit: 161
- Liittynyt: 03 Kesä 2006, 21:35
- Auto: Ford Mustang 1965 conv.
- Paikkakunta: Ylivieska
- Viesti:
Käynnistys ongelma?!
Nyt kun kysely iässä olen niin kysynpä tällaistakin. Mistäs voisi johtua -65 huono käynnistyminen kylmänä? Kun käyntiin saa (pitää pumppailla kaasua) niin aluksi sammuilee mutta kun hiukan lämpiää niin pysyy hyvin käynnissä. Lämpimänä lähtee käyntiin hyvin.
Aiempi omistaja ei osannut sanoa mitään syytä siihen...
Tulpat on vaihdettu mutta ei vaikuttanut ongelmaan mitenkään. Muuta en ole ehtinyt sitten vaihtaakaan (suodattimet yms).
Tulpat on vaihdettu mutta ei vaikuttanut ongelmaan mitenkään. Muuta en ole ehtinyt sitten vaihtaakaan (suodattimet yms).
Ryyppyjä se kone kaipaa ryyppyjä varsinkin kylmänä , laita ryyppy jutut kuntoon niin pelaa. Omassa pollessa oli sama ongelma , sit kun vaihdoin ryypyllisen uuden kaasarin ei nikottele, ja on vielläpä mekaaninen sellanen, parempi kuin automaatti viritys. Se on varmasti päällä tai pois kun itte haluaa.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Mulla toi parani, kun
1) oppi oikean poljennan tolle padalle
2) vedin sahkot ryypylle uusiksi
3) vaihdoin kaasarin
Sahkoryyppy vetelee uskomattomat maarat amppeereita ja varsinkin jos se on kytketty vaarin (solenoidista eika kaynnissa kuumasta karvasta) niin kylla takkuaa. Toinen on, etta se voi alkuun imea sytkalle menevan jannitteen liian alas. Itte poistin ton mahdollisuuden vetamalla releen akulta ja alkuperanen ryypyn piuha ohjaamaan reletta. Ei oo pykiny kylmana sen jalkeen. Toinen syy rykimiseen oli vanhuuttaan vasahtanyt ryyppy, joka ei oikein pysynyt paalla vaikka saikin virtaa, joten veto puuttui kylmana.
Toisaalta jos se sahkoryyppy ei saa mehua, niin yleensa se johtaa korkeaan tyhjakayntiin lamposena. Ryyppyhan menee paalle tirvasemalla kaasu pohjaan ja pois sitten automaattisesti.
1) oppi oikean poljennan tolle padalle
2) vedin sahkot ryypylle uusiksi
3) vaihdoin kaasarin
Sahkoryyppy vetelee uskomattomat maarat amppeereita ja varsinkin jos se on kytketty vaarin (solenoidista eika kaynnissa kuumasta karvasta) niin kylla takkuaa. Toinen on, etta se voi alkuun imea sytkalle menevan jannitteen liian alas. Itte poistin ton mahdollisuuden vetamalla releen akulta ja alkuperanen ryypyn piuha ohjaamaan reletta. Ei oo pykiny kylmana sen jalkeen. Toinen syy rykimiseen oli vanhuuttaan vasahtanyt ryyppy, joka ei oikein pysynyt paalla vaikka saikin virtaa, joten veto puuttui kylmana.
Toisaalta jos se sahkoryyppy ei saa mehua, niin yleensa se johtaa korkeaan tyhjakayntiin lamposena. Ryyppyhan menee paalle tirvasemalla kaasu pohjaan ja pois sitten automaattisesti.
Joo ei olekkaan kun se toimii kunnolla , vaan kun ne harvoin toimii kunnolla . On joko liian pitkään päällä tai ei men riittävästi päälle, on tullut tapeltuun aivan riittävästi moisten automaattien kanssa. Ainut hyvä automaatti on automaatti laatikko asiasta poiketen, mekaaninen ryypy on minun autoissani kaikissa missä on vain kasari. Omassa mussessa on vaijeriryyppy ja pelaa hyvin, käy kylmänä hyvin eikä ole päällä yhtään pitempään kuin on tarvis.mika kirjoitti:roki ei automaatti ryypys mitään vikaa oo.sen kyl tuntee ja kuulee käyntiäänestä josei pelitä niku mekaanisenki.olise sit kylmä kone tai kuuma.ite kyl epäilen et ryyppy ei toimi olise sit mekaaninen tahi automaatti mut onse automaatti sit mukava kumminki
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- JVU/65-HT
- Addikti
- Viestit: 387
- Liittynyt: 22 Heinä 2004, 07:27
- Auto: 79 Lincoln Mark V Bill Blass,
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT, "Skoude" 97- Coupe - Paikkakunta: Pupuputka /Tuusula
Joo tollanen jo vähän väsähtäny bimetallikierukka automatti ryyppy sitten aiheuttaa muutenkin ongelmaa.. ainakin mulla ilmeni sellasta vikaa että ryyppy jäi päälle ja kone tukehtu. usein tietenkin siinä mukavimmassa paikassa eli valoista lähdettäessä. ja eiku työntelemään autoa tien sivuun ja muutaman minuutin odottelun jälkeen uus yritys.
-Jarkki-
79 Lincoln Mark V Bill Blass
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT
"Skoude" 97 COUPE
79 Lincoln Mark V Bill Blass
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT
"Skoude" 97 COUPE
Re: Käynnistys ongelma?!
Jatketaas tähän aiheeseen, kun haun perusteella tuntui olevan lähimpänä. Eli potilas on tuo allekirjoituksestakin löytyvä, 200cid kutosella ja mekaanisella automaattiryypyllä varustettu laite. Kylmänä ei mene ryyppy päälle, ja joutuu kaasupolkimella pitämään käynnissä, käy tietenkin epätasaisesti ja rökeltää. Parikymmentä sekuntia ja alkaa käymään nätisti, ja pysyy käynnissäkin itsestään. No, tänä aamuna olikin 1,5 astetta pakkasta, ja kas kummaa, ryyppy ilmeisesti meni päälle, koska autoa ei tarvinnut pitää käynnissä, kävi nätisti ja rykimättä.
Eli, pystyykö tuota automaatti ryyppyä säätämään jotenkin
A) että se menisi herkemmin päälle
B) että se pysyisi vähän kauemmin päällä?
Kaasarin pitäis olla alkuperäinen, tai ainakin sen kaltainen. auto toimii lämpöisenä hienosti, ei nyi, käy tasaisesti, eikä pölläyttele tms.
Eli, pystyykö tuota automaatti ryyppyä säätämään jotenkin
A) että se menisi herkemmin päälle
B) että se pysyisi vähän kauemmin päällä?
Kaasarin pitäis olla alkuperäinen, tai ainakin sen kaltainen. auto toimii lämpöisenä hienosti, ei nyi, käy tasaisesti, eikä pölläyttele tms.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
- Petsku
- Aktiivi
- Viestit: 53
- Liittynyt: 15 Kesä 2009, 13:03
- Auto: Ford Mustang -67 HT, 289
Mercury Cougar -69 conv, 351C - Paikkakunta: Tampere
Re: Käynnistys ongelma?!
Onko se Autoliten yksikurkkuinen? Periaatteessa säätöä voi tehdä sen termarin jousen esijännitystä säätämällä (mustassa kuoressa lukee on nuolet ja lukee lean ja rich) tai sitten ryypyn säätöruuvvista (mustan kopan alla, matkustamon puolella). Perussäätö on kirjan mukaan 2-piirua (piirut merkitty muovikuoreen) rich-suuntaan sitä jousta ja säätöruuvi sellaisessa säädössä, että vastinlevyn 'v' -merkki lepää ruuvia vasten kun kone on kylmä ja auto on kylmässä (ulkona). Tuo ruuvi pitää kaasuvipua auki kylmänä, sen saa aktivoitua kaasua polkaisemalla kylmänä.
Käytännössä huomasin itse kun kaasarin kunnostin käyntihäiriöiden takia, että ne vivustot ja sovitteet on niin löysiä ja kuluneita, että ryypyn säätö on melkoista arpomista.
Käytännössä huomasin itse kun kaasarin kunnostin käyntihäiriöiden takia, että ne vivustot ja sovitteet on niin löysiä ja kuluneita, että ryypyn säätö on melkoista arpomista.
-Tommi
Mustang -67 HT
Mercury Cougar -69 conv
Mustang -67 HT
Mercury Cougar -69 conv
Re: Käynnistys ongelma?!
Joo, ykskurkkunen on ja mitä kuvia oon katsellut niin olis orkkis. Vivustoja katselin, että ovat tosiaan niin kummalisen löysiä ja omituisesti liikkuvia, ettei mikään ihme vaikka ei niiden takia aina ryyppy meniskään päälle. En muista nähneeni siinä mitään säätöviivoja, ja ryypyläpän akseli oli auton pituussuuntainen, eli säätöpaikka olis näin ollen etupuolella kaasaria, siinä oli kyllä sellainen musta kansi, missä oli ruuvimeisselin hahlo, ja sen mustan kannen päällä oli metallinen rengas, joka ilmeisesti lukitsee sen muovikannen kohdalleen? Täytyypä katsoa mitä siitä tapahtuu jos menee sorkkimaan.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
- munmummu69
- Addikti
- Viestit: 362
- Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Käynnistys ongelma?!
Se vähä mitä noita ryyppyjä on tullut väännettyä, niin olen avannut tuon mustan kannen ruuveja ja kääntänyt mustaa kantta sen verran että ryyppyläppä tippuu. Kansi tuntuu kääntyvän aika huonosti ilman ruuvien löystämistä. Sitten katsonut lämmetessä, että läppä nousee. Varmaan ihan väärä tapa, mutta otan mielelläni valistusta vastaan. 
Mustang -69 SR
Re: Käynnistys ongelma?!
Noinhan se säädetäänkin. Toiminta perustuu ns. bi-metalli jouseen jonka rakenteessa on kahdenlaista metallia päällekkäin, ja jotka reakoivat lämpöön eri tavoin. Eli jousi kiertyy kiinni tai auki riippuen lämpötilasta. Tuon jousen toinen pää on kiinni siinä muovikannessa jota kiertämällä saadaan säädettyä rikastinläppä kiinni halutussa lämpötilassa. Jousen toinen pää on tietenkin kiinni läppäakselilla. Koneen olisi hyvä olla kylmä kun tuota läpän kiinni menoa säätäessä. Lisäksi sydemiin kuuluu pakosarjalta tuleva metalliputki jonka kautta koneen käydessä tulee "lämpötieto" sinne mustan kannen sisälle ja näin saadaan jousi kiertymään asentoon jossa rikastin ei ole päällä.munmummu69 kirjoitti:Se vähä mitä noita ryyppyjä on tullut väännettyä, niin olen avannut tuon mustan kannen ruuveja ja kääntänyt mustaa kantta sen verran että ryyppyläppä tippuu. Kansi tuntuu kääntyvän aika huonosti ilman ruuvien löystämistä. Sitten katsonut lämmetessä, että läppä nousee. Varmaan ihan väärä tapa, mutta otan mielelläni valistusta vastaan.
Mustang -67HT