427 W Ford Racingilta..
-
Mussette65
- Hiljaisempi
427 W Ford Racingilta..
Tälläinen M-6009-427F puolikone otti silmään kun selailin racingin sivuja. Saattaisi olla hyvä aihio 351 strokeria silmällä pitäen, nelipulttinen lohko ja 4.125 isku 4.00 porauksella. Pyörivät osatkin ovat takokamaa ja hyvälaatuisia (Scat ja Mahle)Dollarihintakaan ei niin pahalta kuulosta, sillä tietääkseni Dartin vastaavanlaisen lohkon hinnat liikkuu liki 3k$?
Ei vaatisi tasapainotuksia ja koneistuksiakaan kotimaassa.
Nokka-akselia ei ilmeisesti ole mukana, joten "skaalaa" rakentaa mieltymysten mukaan riittäisi?
Tästä ottaisi varmasti "helpot" 550-600 hv ja 700Nm hyvillä kansilla (trick Flow TW tai AFR 205/225) ja nokalla alle 11 rutulla?
Olen kuullut FR valmismoottorien laatun poikkeamista ja taisi joku mainita samalla että viisasta olisi koota moottori uudelleen. Ainakin scatin osita olen kuullut pelkkää hyvää ja niiden toleranssit ovat pitäneet paikkansa, tästä on omakohtaisiakin kokemuksia.
Mielenkiintoinen vaihtoehto isolohkolle, jota ei oikein 69 keulalle ilman vaikeuksia saa..
kokemuksia, kommentteja?
Ei vaatisi tasapainotuksia ja koneistuksiakaan kotimaassa.
Nokka-akselia ei ilmeisesti ole mukana, joten "skaalaa" rakentaa mieltymysten mukaan riittäisi?
Tästä ottaisi varmasti "helpot" 550-600 hv ja 700Nm hyvillä kansilla (trick Flow TW tai AFR 205/225) ja nokalla alle 11 rutulla?
Olen kuullut FR valmismoottorien laatun poikkeamista ja taisi joku mainita samalla että viisasta olisi koota moottori uudelleen. Ainakin scatin osita olen kuullut pelkkää hyvää ja niiden toleranssit ovat pitäneet paikkansa, tästä on omakohtaisiakin kokemuksia.
Mielenkiintoinen vaihtoehto isolohkolle, jota ei oikein 69 keulalle ilman vaikeuksia saa..
kokemuksia, kommentteja?
65 HT 302 stroker 447 hp Powered By Tuumacid
69 Mach 1, projekti
69 Mach 1, projekti
-
Mussette65
- Hiljaisempi
Re: 427 W Ford Racingilta..
Nelson Racing Enginen rakennelma 427 Windsorista, ei ollenkaan paha
http://www.nelsonracingengines.com/vide ... ngHigh.wmv
http://www.nelsonracingengines.com/vide ... ngHigh.wmv
69 Mach 1, projekti
69 Mach 1, projekti
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
http://www.fordstrokers.com
Tuota voi suositella. Ainoastaan toimitus ajat ovat pitkät, johtuen siitä että pajan maine on kiirinyt, eikä laadusta tingitä.
AFR 205/208 kansille kannattaisi kyllä ottaa big bore lohko, jos kerran aftermarket lohkoon ryhtyy. 4.150 porauksella isot ventiilit toimivat paremmin. Huomaa että noiden kansien virtaus arvot afr:n sivuilla on mitattu isolla porauksella. Muutenkaan ei ole mitään syytä dartin tai worldin lohkossa olla käyttämättä tuota lisä poraus varaa.
Tuota voi suositella. Ainoastaan toimitus ajat ovat pitkät, johtuen siitä että pajan maine on kiirinyt, eikä laadusta tingitä.
AFR 205/208 kansille kannattaisi kyllä ottaa big bore lohko, jos kerran aftermarket lohkoon ryhtyy. 4.150 porauksella isot ventiilit toimivat paremmin. Huomaa että noiden kansien virtaus arvot afr:n sivuilla on mitattu isolla porauksella. Muutenkaan ei ole mitään syytä dartin tai worldin lohkossa olla käyttämättä tuota lisä poraus varaa.
- Fastback
- Over The Top
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Täh? Meinasi mennä kahvit vääränkurkkuun... eipäs sohita ampiaispesää!Mussette65 kirjoitti: Mielenkiintoinen vaihtoehto isolohkolle, jota ei oikein 69 keulalle ilman vaikeuksia saa..
Mikä lasketaan vaikeudeksi? Minä jätin erään '69 sporttikaton ostamatta, koska ajattelin kahta asiaa. Väri punainen ja vaikea saada 385-sarjan moottori keulille. Jälkikäteen ajateltuna jurppii vieläkin. Vaikeaahan se ei ole. Peltisarjat menevät lähelle jousitorneja, on tosi ahdas vaihtaa tulppia. Parissa tutussa '69:ssa on notsattu jouritorneja. Eli laikkakoneella palat pois siitä vähän matkaa ylätukivarsien kiinnityspisteen yläpuolelta, uutta paksua plootua sopivasti muotoiltuna paikoilleen mikkiliimalla, puikolla tms. Noin mä nyt tekisin tälläin jälkiviisaana. '69 sporttikatton on vaan mun mielestä kauniimpi ja numeroiden valossa kevyempi mitä nykyinen sepekakkonen mustakankinen. Mikäli halutaan oikein tunteella tilaa koneelle, niin esim. us-parts myy valmiita Heidtsin mustang-II jousituksia, joka eliminoi jousitornit vallan - joku paja Niemensivu, HHP tms. voi sen vaihtaa mikäli itse ei halua hitsailla runkoja vinoon... Helpompi vaihtoehto on hankkia RRS:n keulajousitus, joka sallii JULMAN notsauksen - kaverin mercuryssä sellainen on ja sinne menee DOHC modular, 427 SOHC, 429 Boss että soi. Tai sitten mahtuu vaikka juoksemaan ympyrää sen 351w johdannaisen ympärillä siellä konehuoneessa tai mahdut turbottamaan sen pikkulohkon.
Kaikesta huolimatta '69 sporttikatto no hieno peli ja mikäli paukkua on +500hv pellin alla niin ei voi moittia. Mä olen vaan sitä mieltä, että aina on varaa parantaa ja iso on kaunista. Mutta jos se 500-600hv on se tavoite niin tulee se 351 stroukkerillakin mutta kireämmällä litrateholla.
Mussette65, missäpäin Turkua vaikuttelet? Onko autot Turussa jossain? Mä voisin tulla käännyttämään sua bbf uskoon joku päivä
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
Mussette65
- Hiljaisempi
Ei varmasti huono vaihtoehto tuo fordstrokers. Eikös tuo ford racingin 351 ole juuri suuriporauksinen 4,125" ja 2,749 Main journalilla?.
Nelipulttisen ja suuremmalla porauksella olevan puolikoneen hinta on ilmeisesti erikseen kysyttävä asia kun ei niitä suoraan listoissa ollut. Sen sijaan 4,170 iskuinen 4,00 poraksinen vakiolohko sieltä löytyi, mutta siihen en välttämättä lähtisi.
Uskoisin että hintaa nelipulttiselle tulee ainakin tonni-puolitoista enemmin kuin FR vaihtoehdolla johtuen kalliista lohkosta.
Onko sulla Antti omakohtaista kokemusta tästä puulaakista?
Nelipulttisen ja suuremmalla porauksella olevan puolikoneen hinta on ilmeisesti erikseen kysyttävä asia kun ei niitä suoraan listoissa ollut. Sen sijaan 4,170 iskuinen 4,00 poraksinen vakiolohko sieltä löytyi, mutta siihen en välttämättä lähtisi.
Uskoisin että hintaa nelipulttiselle tulee ainakin tonni-puolitoista enemmin kuin FR vaihtoehdolla johtuen kalliista lohkosta.
Onko sulla Antti omakohtaista kokemusta tästä puulaakista?
69 Mach 1, projekti
69 Mach 1, projekti
On.Mussette65 kirjoitti:Eikös tuo ford racingin 351 ole juuri suuriporauksinen 4,125" ja 2,749 Main journalilla?.
Männissä taskut vaan inline-kansille...
Dart SHP on samanhintainen lohko kuin Boss 351. Fordstrokersilta voisi ottaa 4.1 isku/4.155 poraus, männät TW-kansille... Hintaero tuskin kasvaisi merkittävästi FRPP:n puolimoottoriin.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
On. Luotettava toimija. Tilasin koneen silloin lokakuussa, luvattiin uudeksi vuodeksi. Mulla ei ollut sille kiire, kun en ollut itse Suomessa, joten annoin kevaaseen toimitus aikaa. Jimilla kun sattui silloin vuoden vaihteessa kampassa vesivahinko, ja muutto uusiin tiloihin oli tulossa...