Fox etupää

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Fox etupää

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Tuli tuossa uusittua aika paljon tavaraa foksin etupäähän, ja äsken suorittelin koeajot enkä ole oikein tyytyväinen. Onko kellään muulla ollut sellaista ongelmaa Kybin GR2:sten kanssa, että etupää on ihan sairaan pintakova, ja kaiken lisäksi auto jäi vähän keulivaan asentoon (enemmän kuin ennen). Jouset jäi alkuperäistä, ovat oikein paikallaan. samaan aikaan vaihtui MM:n cc platet, prothanen uretaanit, pyöränlaakerit, jarrulevyt/palat, raidetangon sisä ja ulkopäät, eli etupää oli täysin atomeina. Tukivarret on kiristetty auton ollessa pyörillään. Itsellä alkaa ideat loppumaan, sain ihan hieman etupäätä tippumaan, kun vaihdoin iskarin varteen cc platejen yhteydessä tulevia holkkeja yhden lisää yläpuolelle (ohje sanoo 3kpl alapuolelle ja 1 yläpuolelle vakiokorkeudella olevalle alustalle).

Onko pintakovuus ja keuliminen nyt sitten vaan kestettävä parantuneen ajettavuuden nimissä
(se nimittäin parantui huimasti, ja kohta vielä lisää kun saan takapäähänkin uudet iskarit ja uretaanit), vai onko odotettavissa iskareitten pientä pehmenemistä ajettujen kilometrien myötä? Vanhoista iskareista ei ole merkkiä tiedossa, kunnossa nekin olivat eivätkä olleet noin pintakovat.. Jousihan alustan korkeuden yleensä määrää, mutta samat jouset on paikallaan, ja alusta etupäästä nyt korkeampi ja paljon jäykempi kuin ennen.. :?
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Lauri
Addikti
Viestit: 490
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Re: Fox etupää

Viesti Kirjoittaja Lauri »

Tuliko sinne eteen myös ne jousien isolatorit vaimitkänenytikinäonkaan uretaanista? Ne voisi olla yksi mikä nostaa vähän sitä keulaa. En tiedä vaikuttaako iskunvaimennin, mutta GR2 on vähän jämäkämpi, noin 15% kuin vakioiskarit.
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Fox etupää

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Joo, ne jousien "eristeet" tuli samalla tosiaan prothanen urkut, mut materiaalivahvuudet samat, meniskö orkkikset sitten sen verran kasaan? No, mitä tossa nyt ajelin, niin tottuuhan siihen, onhan se paljon tarkempi nyt toi etupää, ja ehkä se siitä vähän vielä tippuu kun osat asettuu, toivottavasti.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Lauri
Addikti
Viestit: 490
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Re: Fox etupää

Viesti Kirjoittaja Lauri »

Ne orkkisdonitsit mitkä mulla on (vanhat ja väsyneet) on ainakin melko pehmeää kamaa. Urkku huomattavasti kovempaa. Sillä se tuli mulle mieleen kun niitä jonkinverran otetaan pois että saa keulaa alas. IMO vaakataso tai keula ihan snadisti matalammalla näyttää hyvältä, mutta ei ainakaan missään nimessä keulivaa stancea.
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Fox etupää

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Juu, ihan tyhmältä tuo näyttää noin, mutta katsotaan nyt kun saa taaksekin uudet palikat, että mihin korkeuteen takapää asettuu. Helmasta jos mittaa lattiaan, niin 4cm etupää korkeammalla nyt :? Jos ei takapää nouse uusien osien myötä, niin sitten tarvii joko laikata etujousista kierros, tai ottaa eristeet välistä pois. (tai sitten vaihtaa ne etujouset matalampiin)
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Fox etupää

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Nyt on takapäässäkin uudet palikat, 2,5cm on nyt eroa etu ja takapään välillä, etupää siis edelleen korkeammalla. Tuon 2,5cm varmaan sais pois juuri eristeet poistamalla, mutta taidan nyt odotella vielä ja katsoa muuttuuko etupään korkeus vielä, sentin on nyt tullut eilisestä alaspäin pelkästään ajamalla.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Avatar
Juselius
Aktiivi
Viestit: 73
Liittynyt: 16 Elo 2005, 09:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Fox etupää

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Pitäisin eristeet pakallaan ja hankkisin progressiiviset madallusjouset. Esim Eibach tai joku muu laatumerkki. Normiajossa miellyttävät, mut jämyt kun vauhti kasvaa.
ei se tähän jää..
--1988 GT--
Vastaa Viestiin