69 302 C9OE - kansi
69 302 C9OE - kansi
Sattuisiko joku tietämään mikä näiden kansien alkuperä oikein on?
Valu merkinnät:
- 69
- 302
- C9OE
- E (tämä koodi samalla paikalla kuin yleensä 2V tai 4V, kansissa ei siis merkintää 2V tai 4V vaan E).
- merkinnät kannen alapinassa seuraavassa järjestyksessä:
E, 4, 69 sen alla 302 ja C9OE.
- merkinnät ventiilikopa alla, seuraavassa järjestyksessä:
302, CF (sisäkkäin), E jonka alla 9C31 ja 319.75. tämä numerosarja ympyrän muodossa.
- merkinnät kannen pakoaukkojen puolella:
12 ja toisessa kannessa 16 sekä teksti FoMoCo .
Kaikki koodit ovat valu koodeja, pitää tarkastaa jos stansattuja koodeja löytyisi.
- palotilan koko 54 cc (mitattu, alunperin ilmeisesti 53,5 cc mutta laajeni hieman muutoksessa).
- ei ruuvi sudeja, ei ohjain levyä tönäreille.
- rail type keinut
Yleisistä luetteloista en ole pysty tunnistamaan ko. kansia.
Eniten hämmästyttää tuo mekki "E" ja palotilan koko.
Kone oli avaamaton 302 2V, kone ei ole Mustangista.
Lisään vielä tunniste tietoja tarkastelun jälkeen.
PS.
kanavat pikku porttauksen jälkeen:
imu 140 cc (vakio 289/302 noin 127 cc)
pako 54 cc (vakio 289/302 noin 44 cc)
Valu merkinnät:
- 69
- 302
- C9OE
- E (tämä koodi samalla paikalla kuin yleensä 2V tai 4V, kansissa ei siis merkintää 2V tai 4V vaan E).
- merkinnät kannen alapinassa seuraavassa järjestyksessä:
E, 4, 69 sen alla 302 ja C9OE.
- merkinnät ventiilikopa alla, seuraavassa järjestyksessä:
302, CF (sisäkkäin), E jonka alla 9C31 ja 319.75. tämä numerosarja ympyrän muodossa.
- merkinnät kannen pakoaukkojen puolella:
12 ja toisessa kannessa 16 sekä teksti FoMoCo .
Kaikki koodit ovat valu koodeja, pitää tarkastaa jos stansattuja koodeja löytyisi.
- palotilan koko 54 cc (mitattu, alunperin ilmeisesti 53,5 cc mutta laajeni hieman muutoksessa).
- ei ruuvi sudeja, ei ohjain levyä tönäreille.
- rail type keinut
Yleisistä luetteloista en ole pysty tunnistamaan ko. kansia.
Eniten hämmästyttää tuo mekki "E" ja palotilan koko.
Kone oli avaamaton 302 2V, kone ei ole Mustangista.
Lisään vielä tunniste tietoja tarkastelun jälkeen.
PS.
kanavat pikku porttauksen jälkeen:
imu 140 cc (vakio 289/302 noin 127 cc)
pako 54 cc (vakio 289/302 noin 44 cc)
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: 69 302 C9OE - kansi
"I have a set of the same heads C9oe mine are feb. 21 and 24 of 69. these are closed chamber heads so I'm guessing 58 cc. Also these are some of the best heads ford made. To make them run best increase the intake to 1.94 valve and port the exhaust by taking that knot out and make it flow better. At least thats what an old machinist told me. These are also known as 4v heads also. I know these are 302 head since I'm sure they are original to my block with a date code of feb. 21 69."
69 302 C9OE (E) kansien arvoitus on selvinnyt.
Ne ei varsinaisesti ole 4V kannet mutta palotila on suunnilleen samankokoinen (n. 54 cc mitattu) mutta eri muotoinen.
Kyseessä on siis kummajainen 302 E kansi joita valmistettiin hyvin vähän.
Niin noilla kansilla penkitettiin aikanaan 387 hp 306cid koneesta, muutoin sama kone mutta AFR 185 kansilla 405 hp. Eli ei siis kovin huonot kannet.
69 302 C9OE (E) kansien arvoitus on selvinnyt.
Ne ei varsinaisesti ole 4V kannet mutta palotila on suunnilleen samankokoinen (n. 54 cc mitattu) mutta eri muotoinen.
Kyseessä on siis kummajainen 302 E kansi joita valmistettiin hyvin vähän.
Niin noilla kansilla penkitettiin aikanaan 387 hp 306cid koneesta, muutoin sama kone mutta AFR 185 kansilla 405 hp. Eli ei siis kovin huonot kannet.
- Liitteet
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: 69 302 C9OE - kansi
Kas! omassa projektissa samat kannet, oli siis jotain hyvää tuossakin...
.Lohkon valunumero C80E ja datecode 8J11B, imusarja 2V v.numero C8AE ja kansista löytyi lisäksi valusta 8J3 tuon C90E lisäksi.
Re: 69 302 C9OE - kansi
Köhömm! seuraa noob kysymys...minkäs vuosimallisten lohkojen päälle nämä ultimate kannet sopii? Tarkemmissa tutkimuksissa selvis, että lohko(.030 ylikoko) on syöpynyt siihen kuntoon, että se olis kaiketi putkitettava jos sitä meinaa vielä käyttää.
Putkituksen hintaa en ole kysellyt, mutta lienee arvokasta puuhaa.
Re: 69 302 C9OE - kansi
Käytännössä kaikkiin Fordin pikkulohkoihin 221, 260, 289, 302 ja 351 W.Nasse kirjoitti:Köhömm! seuraa noob kysymys...minkäs vuosimallisten lohkojen päälle nämä ultimate kannet sopii?
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: 69 302 C9OE - kansi
Elikkä jos onnistun hommaamaan esim. vm.85 302 alakerran niin menee siihen heittämällä, puristukset tietysti tippuu jos ei vaihda mäntiä. Sopiiko nokka-akseli ja nostajat+ym. Ei oikeen tämä fordin tekniikka tietämys ole vielä hallussa, useita GM:n tuotteita ja yhden Moparin omistanut aijemmin...ennen kuin tulin järkiini.

Re: 69 302 C9OE - kansi
Kyllä onnistuu, ei mitään poikkeamaa tai erityisesti huomioitavaa.Nasse kirjoitti:Elikkä jos onnistun hommaamaan esim. vm.85 302 alakerran niin menee siihen heittämällä, puristukset tietysti tippuu jos ei vaihda mäntiä. Sopiiko nokka-akseli ja nostajat+ym. Ei oikeen tämä fordin tekniikka tietämys ole vielä hallussa, useita GM:n tuotteita ja yhden Moparin omistanut aijemmin...ennen kuin tulin järkiini.![]()
MUTTA puristukset EIVÄT tipu vaan nousee. Koska 85 302 koneen puristukset noin 8.4:1 kun palotila on ollut noin 60 cc.
C9OE kansissa palotilan koko noin 54 cc. Kuitenkin suositellen tasalaki mäntää jos nokka-akseli samalla vaihtuu hieman normaalia paremmaksi.
Jos muutos jotain huomiota kaipaa niin työntötankojen pituus voi muuttua.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: 69 302 C9OE - kansi
Huojentavaa tietoa, kiitoksia vastauksista.