Kansi halki ?
Kansi halki ?
Ostin äskettäin -70 mussen,kone on 351 W jossa ongelma on seuraavanlainen: Tasakaasulla ja nätisti ajaessa lämmöt pysyvät ok,kiihdyttäessä kone ampuu nesteitä pihalle ja mitä ilmeisimmin vesitilaan pääsee pakokaasuja. Onko ko. konetyypissä mitä erityistä paikkaa mikä porsii, onko nestekierrossa jippoja mitä tulisi tietää.
Termari on Ok ,syyläri iso,kone lienee suht vakio.
Termari on Ok ,syyläri iso,kone lienee suht vakio.
Aiheesta : Vedet ja öljyt sekaisin
Tuski kansi on haljennut mutta kannen tiiviste on voinut palaa / vioittua.
Ford 351 W on takuuvarma käyttö moottori vakiokuntoisena ja jopa viritettynäkin.
Koneessa ei ole mitään jippoja, kunhan kaikki tekee huolella ja käyttää oikeita momentteja kasauksessa.
Jos konetta ei 34 vuoden aikana ole koskaan korjattu (avattu) alkaa se olla jo aiheellista. Ei 351 W:kaan ihan loputtomasti kuitenkaan kestä.
Käyppä tämä keskustelu läpi niin saatat löytää vastauksen ongelmaasi.Jukka kirjoitti:FunRunissa haastattelin muutamaa itseäni viisaampaa tuosta aiheesta.
Pari teoriaa asiaan sainkin mutta mikähän on todellisuus?
Moottori on 302.
Auto on sammutettu täysin toimivana.
Sen jälkeen siihen on vaihdettu toinen imusarja.
Lopputulos oli että syyläriin tulee paine ja vedet ja öljyt menivät sekaisin.
Luonnollinen päätelmä oli että imusarjan asennus meni vituiks.
Imusarja uudestaan irti,öljyn+suodattimen vaihto ja toinen yritys kun sattui olemaan tuplamäärä tiivisteitä.
Sama tilanne,paine syyläriin ja vedet ja öljy sekaisin.
Tuski kansi on haljennut mutta kannen tiiviste on voinut palaa / vioittua.
Ford 351 W on takuuvarma käyttö moottori vakiokuntoisena ja jopa viritettynäkin.
Koneessa ei ole mitään jippoja, kunhan kaikki tekee huolella ja käyttää oikeita momentteja kasauksessa.
Jos konetta ei 34 vuoden aikana ole koskaan korjattu (avattu) alkaa se olla jo aiheellista. Ei 351 W:kaan ihan loputtomasti kuitenkaan kestä.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Onkohan se "iso" syylari tukossa? Jos ei virtaus riitä syylarissa, ja ampuu korkista pihalle, kun paine nousee? Onko korkki kunnossa?
Oma musti teki tota samaa sillon 289:llä ja roiski kaikki nesteet pihalle Hämeenlinnasta kun tuli Tampereelle... 8 litraa lisättiin, eikä konetta purkaessa silti löytynyt mitään vikaa pahvista saatikka kansista.
Kaukoparantaminen on vaikea laji.
Oma musti teki tota samaa sillon 289:llä ja roiski kaikki nesteet pihalle Hämeenlinnasta kun tuli Tampereelle... 8 litraa lisättiin, eikä konetta purkaessa silti löytynyt mitään vikaa pahvista saatikka kansista.
Kaukoparantaminen on vaikea laji.

Syyläri on 3 rivinen ja ok. Sain padan lopulta irti ja auki, kannentiivistepinnoissa ei näyttäisi oleva vuotoja, toinen tiiviste oli kuitenkin "nurinpäin" . Yhdessä palotilassa näkyy juova, saman palotilan venttili on lähes valkoinen joka voisi johtua nestevuodosta. Siispä kysymys;onko kokemuksia rautakannen hitsaamisesta, kestääkö vai onko syytä katsella uusia kansia.
Tietääkseni rautakansien hitsaaminen on vaikeaa ja kallista ja lopputulos on jokatapauksessa kyseenalainen kestävyyden kannalta. Mikäli kannet ovat varmasti haljenneet, niin halvin tapa on hankia uudet (ehjät käytetyt) tilalle. Myydään palstalla on ollut joitakin W 351 kansia tarjolla. Uusia kansia asennettaessa ei ole muuta huomioitavaa kuin puhtaat pinnat, puhtaat kierteet lohkossa ja pulteissa, kannentiivisteet oikein päin ja ohjeiden mukainen kiristys vaiheittain momenttiin.SR 70 kirjoitti: Siispä kysymys;onko kokemuksia rautakannen hitsaamisesta, kestääkö vai onko syytä katsella uusia kansia.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Ponnistus
Vie kannet moottori koneistamolle ja ponnistuta ne yksinkertaisin vian toteaminen venttiilit pitää olla paikallaan.
multa löytys 351w venemoottorin kannet e8jl/aa valunumeroiset elikkä olisko noi vm-88 kannet ei mitkään hi-po kannet ( pienillä kanavilla pienet venat) mutta näyttäs tosi hyväkuntosilta, täydelliset vipuineen kaikkineen 220€ (onko kalliit) jos näyttää että sun kantes on kakkana niin tule hakeen noi.
Vien kannet ensi viikolla koeponnistukseen,sitten nähdään. Jos jollakulla on 1-2 kpl 69-74 kansia joutavana,palotila reilu 60 cc niin saa tarjota ,puh. 0500 254 889. Lueskelin opuksia ja niiden mukaan pakopuoli virtaa kehnonlaiseen ,imukanavat taas ovat isohkot. Voiko pakopuolelta poistaa "kyhmyn" joka on venttiilistä pakoaukkoon päin,yhdessä kuvassa viriopuksessa näytti näin tehdyn ,lisäksi ilmeisesti pakoaukko sietää ainakin jonkin verran avartamista kun on jopa pienempi kuin 289-302
kansissa.
kansissa.
Kansi
Joo kyllä voi pörrällä viistellä patit pois, ja kärsii aika reilusti suurentaa kanavia.Tuossa jokunen viikkoa sitten kaverin 66 289 kansien patit poistin, ja suurensin pakokanavia aika reilusti, ja muotoilin imu puolta myös jonkunverran.