FOX takapää
Re: FOX takapää
Minuakin kiinnostaa!?!?! Viime kesän omien kokemusten perusteella täytyy sanoa että oma Mustangi on selkeästi aliohjaava. Autoa ei saanut radalla vauhdista ratilla ns. heittelemällä tai kevyellä moottori jarrulla läheskään sillä tavoin liukuun, mitä edellistä veitseä. Capri kun taas irtosi tosi helposti.
Toinen juttu... Mussella ajamiseen pitää todella keskittyä kun nopeus nousee yli 200km/h. Capri oli hyvinkin rauhallinen noissa nopeuksissa. Nivelissä ei ole väljää. Jouset on Eibachin Pro Kit ja iskarit mitkä lienee, takana orkkikset ja edessä jotkut tumman siniset.
Toinen juttu... Mussella ajamiseen pitää todella keskittyä kun nopeus nousee yli 200km/h. Capri oli hyvinkin rauhallinen noissa nopeuksissa. Nivelissä ei ole väljää. Jouset on Eibachin Pro Kit ja iskarit mitkä lienee, takana orkkikset ja edessä jotkut tumman siniset.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Re: FOX takapää
No vaihda aluksi vaikka ne iskarit kunnollisiin. Mitenkäs etupään kulmat jakselee? Onko sulla camber/caster platet?Minuakin kiinnostaa!?!?! ajamiseen pitää todella keskittyä kun nopeus nousee yli 200km/h Iskarit mitkä lienee, takana orkkikset ja edessä jotkut tumman siniset.
Re: FOX takapää
Katos perkele... Löysin wanhan aiheen uudestaan kun vähän sörtsäsin.2065 kirjoitti:No vaihda aluksi vaikka ne iskarit kunnollisiin. Mitenkäs etupään kulmat jakselee? Onko sulla camber/caster platet?Minuakin kiinnostaa!?!?! ajamiseen pitää todella keskittyä kun nopeus nousee yli 200km/h Iskarit mitkä lienee, takana orkkikset ja edessä jotkut tumman siniset.
Ei ole vielä. Eilen tilasin MM:n CC levyt, UPR:n täydellisen takavarras-setin nimenomaan polyurettani puslilla ja KYB iskarit. Mahtaakohan mitään muutosta tapahtua..?
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Re: FOX takapää
Kyllä tapahtuu-huomaat varmasti eron-on ihan eri auto 

Re: FOX takapää
Nyt on UPR:n takavartaat paikallaan. Aika vääntäminen oli niitä asentaa. Alimaiset meni hyvin, mutta ylemmissä oli tahkoamista. Vielä ei ole paljoa ajokilometrejä, mutta peräpään meteli on kasvanut ja siitä en oikeen pidä. =( Toivottavasti nyt rauhoitaisi auton käytöstä urissa ja 200 nopeuksissa.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Re: FOX takapää
Monelaista juttua suuntaan tai toiseen, mutta voiko foksikoppaseen nyt siis huoletta laittaa takapäähän uretaanit joka paikkaan, ilman huolia osien murtumisesta tms. väsymisestä? Autossa on uudet iskarit, KYBin Gas-a-justit, alusta vakiokorkeudessa. Tulee saamaan lenkkaria, väärinkäyttöä, kiihdytystä, rataa yms. Ja sitten taas vastapainona perhettä rannalle yms. cruisailua.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
- Late
- Aina äänessä
- Viestit: 1324
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
Re: FOX takapää
Ei tuu murheita, kyllä vakio-osatkin kestää kovemmat uretaanit ja normaalin "väärinkäytön" vakiotehoilla. Onhan noita vuosikaudet jo laitettu, Suomessakin varmaan kymmeniin autoihin. Foxissahan on melkoisen isot puslat varsinkin taka-akselilla, eli jää niihin vielä joustovaraakin. Ei siitä tule ihan sellaista kivirekeä kuin monesta muusta uretaaneilla. Ainoa negatiivinen asia on kevyesti kasvanut melutaso, mutta tuskin avossa niin haittaa.Ville K kirjoitti:Monelaista juttua suuntaan tai toiseen, mutta voiko foksikoppaseen nyt siis huoletta laittaa takapäähän uretaanit joka paikkaan, ilman huolia osien murtumisesta tms. väsymisestä? Autossa on uudet iskarit, KYBin Gas-a-justit, alusta vakiokorkeudessa. Tulee saamaan lenkkaria, väärinkäyttöä, kiihdytystä, rataa yms. Ja sitten taas vastapainona perhettä rannalle yms. cruisailua.
Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO
Re: FOX takapää
Riippuu varmaan käyttötarkoituksesta....jos autolla ajetaan hissukseen niin ei kai siellä mitään ongelmia tule
But...
itse ainakin luotan MM:n kommenttiin niin kauan kuin itsellä ei ole enemmän kokemusta aidosti motorsportista kuin heillä:
Mustang Rear upper control arm (differential side) bushing kit, fits all 8.8" solid rear axle Mustangs from 1979 through 2004.
These upper control arm bushings are good to replace when replacing or upgrading the rear upper control arms on your solid axle equipped Mustang. This kit comes with two bushings to do both arm mounting locations where they attach to the differential housing. These bushings get pressed into the Mustang 8.8" axle housing. The upper arm itself is integral with the forward chassis side bushing, and these make up the rear mounting location where the control arm attaches to the rear axle. We don't recommend replacing these bushings with urethane, due to the increased bind, and stress to the chassis.
We sell a bushing removal and installation tool to make the replacement of this bushing very easy. If your Mustang is over 5-7 years old, your car is probably due to replace these bushings, especially if you do any track or performance driving. If you haven't yet converted to a torque arm (which eliminates the upper arms entirely), these are the only upper control arm bushings we recommend.
Ja kyseessä siis Fordin orggiskumipuslat taka-akselin päälle, ylätukivarren takapäähän. Uretaanit sitten muualle.

But...
itse ainakin luotan MM:n kommenttiin niin kauan kuin itsellä ei ole enemmän kokemusta aidosti motorsportista kuin heillä:
Mustang Rear upper control arm (differential side) bushing kit, fits all 8.8" solid rear axle Mustangs from 1979 through 2004.
These upper control arm bushings are good to replace when replacing or upgrading the rear upper control arms on your solid axle equipped Mustang. This kit comes with two bushings to do both arm mounting locations where they attach to the differential housing. These bushings get pressed into the Mustang 8.8" axle housing. The upper arm itself is integral with the forward chassis side bushing, and these make up the rear mounting location where the control arm attaches to the rear axle. We don't recommend replacing these bushings with urethane, due to the increased bind, and stress to the chassis.
We sell a bushing removal and installation tool to make the replacement of this bushing very easy. If your Mustang is over 5-7 years old, your car is probably due to replace these bushings, especially if you do any track or performance driving. If you haven't yet converted to a torque arm (which eliminates the upper arms entirely), these are the only upper control arm bushings we recommend.
Ja kyseessä siis Fordin orggiskumipuslat taka-akselin päälle, ylätukivarren takapäähän. Uretaanit sitten muualle.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Re: FOX takapää
Eli kaikki muut uretaanisiksi, paitsi ne akselissa itsessään olevat pyöreät puslat perämurikan yläkulmissa..? Saas nähdä missä kunnossa ne puslat on.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
-
- Addikti
- Viestit: 334
- Liittynyt: 06 Huhti 2009, 16:24
- Paikkakunta: Alavus
Re: FOX takapää
2005 vuoden Cal-mustang luettelossa Steedan heavy-duty tukivarret -79-04 joissa taasen käsittääkseni toisinpäin, uretaanit perän puoleisille ja 2 kertaa
vahvemmat kumiset korin puolen kiinnitykseen.Omassani on alkuperäiset tukivarret joissa kaikissa Hyperflex-puslat.
vahvemmat kumiset korin puolen kiinnitykseen.Omassani on alkuperäiset tukivarret joissa kaikissa Hyperflex-puslat.
Obd-vikakoodiluku Fordeihin ja muihin Usa-autoihin.Bmw täysi diagnostiikka, livedata ja koodaukset.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
Re: FOX takapää
Mulla on kaikki takapäässä uretaania ja autolla on ajettu muutakin kuin pyhisin kirkkoon hiljaa ja varovasti.Ville K kirjoitti:Eli kaikki muut uretaanisiksi, paitsi ne akselissa itsessään olevat pyöreät puslat perämurikan yläkulmissa..? Saas nähdä missä kunnossa ne puslat on.


Ihan tosissaan on ajettu kadulla,radalla ja vähä jokkistakin ja joskus on hiukan kumikin lämmennyt...

Hyvin kestää ihan vakio vehkeetkin.
Kiitokset vaan Tepolle ja Harrille&Hannulle!

-Jukka-
Re: FOX takapää
Juu, sain jo privaakin aiheesta, on tulossa urkkua kaikki.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
-
- Aktiivi
- Viestit: 42
- Liittynyt: 03 Touko 2012, 23:07
- Auto: Ford Mustang 1980 V8 projekti
Ford Mustang 1988 LX NotchBack projekti
Re: FOX takapää
Laitetaas tänne kysymys kun osuu aika lähelle aihetta...
Eli siis mitä muutoksia täytyy tehdä 80 vuoden foxiin kun laittaa 96 vuoden taka-akselin? Kiinnostaisi tietää että kuinka isoon hommaan varautua
Eli siis mitä muutoksia täytyy tehdä 80 vuoden foxiin kun laittaa 96 vuoden taka-akselin? Kiinnostaisi tietää että kuinka isoon hommaan varautua

- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: FOX takapää
akselin leveys ainakin on erilainen, sn on leveämpi. Jarrut tietysti vaijerit ja putket/letkut.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
-
- Aktiivi
- Viestit: 42
- Liittynyt: 03 Touko 2012, 23:07
- Auto: Ford Mustang 1980 V8 projekti
Ford Mustang 1988 LX NotchBack projekti
Re: FOX takapää
Joo niin olen kanssa kuullut että on leveämpi, vielä ei ole tiedossa että kuinka paljon. Tuohon mahtaa käydä foxin kardaani kun perä on sama kuin foxissa(?)