Jay Allenin "you can´t do that 347"
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2113
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Jay Allenin "you can´t do that 347"
Moro,
Oon täällä joskus ennenkin vaahdonnu camshaftinnovations nimisestä firmasta. Tässä hieman video pätkää kiinnostuneille:
http://camshaftinnovations.com/Project%20347.htm
TQ = 514 at 6000 & 6100, 3100 rpm 411 lbs/ft
HP= 677hp 7800rpm
Myytävänä 13k$
Super victorilla 50 hp vähemmän tehoa, mutta ehkä n. 8000$ ...
Project 347: You Can't Do That
Pähkinäkuoressa koneen tarkoitus oli kumota pari myyttiä:
Is in regards to:
-Running a big intake (King Kong). It will kill TQ and be a big. Disproved that.
-That a dominator will not work on a 347. It'll kill TQ and be a turd. Disproved that.
-That 2.00" headers are wrong for a NA 347. Disproved that.
-That a mechanical roller will not survive in a 10.68 (which really is 10.85 now) 347. Disproved that.
Oon täällä joskus ennenkin vaahdonnu camshaftinnovations nimisestä firmasta. Tässä hieman video pätkää kiinnostuneille:
http://camshaftinnovations.com/Project%20347.htm
TQ = 514 at 6000 & 6100, 3100 rpm 411 lbs/ft
HP= 677hp 7800rpm
Myytävänä 13k$
Super victorilla 50 hp vähemmän tehoa, mutta ehkä n. 8000$ ...
Project 347: You Can't Do That
Pähkinäkuoressa koneen tarkoitus oli kumota pari myyttiä:
Is in regards to:
-Running a big intake (King Kong). It will kill TQ and be a big. Disproved that.
-That a dominator will not work on a 347. It'll kill TQ and be a turd. Disproved that.
-That 2.00" headers are wrong for a NA 347. Disproved that.
-That a mechanical roller will not survive in a 10.68 (which really is 10.85 now) 347. Disproved that.
Viimeksi muokannut Antti66HT, 02 Maalis 2010, 21:51. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Re: kireä 347
Missäs tämän koneen speksien lähde on, ei ainakaan tuon firman sivuilla? Tai en vaan löytänyt...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2113
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: kireä 347
Tässä alkuperäinen, mutta tuossa ei ihan kaikki. Koitan kaivaa... Tuosta koneesta on 194 sivun topicci täällä:
http://sbftech.com/index.php/topic,19097.0.html
Tarvii kirjautua ja esitellä itsensä, 10 postausta ja aukeaa lisää alueita...
Pro Systems Dominator Carburetor
Wilson Manifolds / BG Modified Victor Jr
TEA / Ci Prepped TFS TW 190cc Fast As Cast Heads
Competition Bowl Blend
Milled to 58cc
Comp Cams Ultra Gold 7/16 x 1.72 Roller Rockers
Ci Solid Roller Camshaft on a Billet Core
Comp Cams 838-16 Solid Roller Lifters
Comp Cams 8138 100% Adjustable Timing Kit
Probe TFS TW 1.090" F/T Pistons
10.68:1 Compression @ zero deck & 58cc chamber
Scat 5.400" x 2.123" H-Beam Rods
3.400" Steel CHP/Eagle Crankshaft
ATI Dampner
RAM Aluminum Wheel
Canton Pan
Probe Steel Main Girdle
ARP Main Studs
ARP 7/16 Head Studs
2.00" Accufab Headers with 3.50" collector
5.00" oval NASCAR Exhaust
5.00" oval Custom Mufflers
Michigan 77 Bearings through out
Lightning Air Pump (after rings seat)
Royal Purple Oil
Mexican 302 Block
Tämä on normi bensalle suunniteltu kone. Dynottu VP:n bensalla.
http://sbftech.com/index.php/topic,19097.0.html
Tarvii kirjautua ja esitellä itsensä, 10 postausta ja aukeaa lisää alueita...
Pro Systems Dominator Carburetor
Wilson Manifolds / BG Modified Victor Jr
TEA / Ci Prepped TFS TW 190cc Fast As Cast Heads
Competition Bowl Blend
Milled to 58cc
Comp Cams Ultra Gold 7/16 x 1.72 Roller Rockers
Ci Solid Roller Camshaft on a Billet Core
Comp Cams 838-16 Solid Roller Lifters
Comp Cams 8138 100% Adjustable Timing Kit
Probe TFS TW 1.090" F/T Pistons
10.68:1 Compression @ zero deck & 58cc chamber
Scat 5.400" x 2.123" H-Beam Rods
3.400" Steel CHP/Eagle Crankshaft
ATI Dampner
RAM Aluminum Wheel
Canton Pan
Probe Steel Main Girdle
ARP Main Studs
ARP 7/16 Head Studs
2.00" Accufab Headers with 3.50" collector
5.00" oval NASCAR Exhaust
5.00" oval Custom Mufflers
Michigan 77 Bearings through out
Lightning Air Pump (after rings seat)
Royal Purple Oil
Mexican 302 Block
Tämä on normi bensalle suunniteltu kone. Dynottu VP:n bensalla.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: kireä 347
677hp@7800rpm. Asiallinen paukkumäärä, ei ehkä jokajampan normi katumotti. 13 tonnin hintaan ei halpa pannu. Luulenpa että satakunnan alueella tässä hetken päästä tulee esiin. stroukkaamaton 800hv@11000rpm 302. Se ei toimi pumppugasolla maksimi iskussansa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: kireä 347
Mielenkiintoinen vinkulelu...ilmeisesti ruutta tai fööni vai ihan vaan kaasarit...
Muutaman pikkulohkon kuulleena startissa 10000 kiekuvan, myös isolohkon.
Muutaman pikkulohkon kuulleena startissa 10000 kiekuvan, myös isolohkon.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2113
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: kireä 347
Ton motin tarkoitus todentaa että main streamin mielestä "liian isoilla" kansilla, kaasuttimella, imusarjalla ja pakosarjoilla, voidaan oikealla nokalla tehdä kone joka kiekaisee kovaa, mutta vääntää alhaalta. Tämä on vähän niin kuin vastine 2 taso imusarjoja, kansien pillikanavia ja kuristavia pakosarjoja puolustaville...
Tuolla forumilla näkee nuo 16 dyno vetoa, ja tosiaan koneen vääntö käyrä on kuin sähkömoottorissa.
Hinta eitosiaan ole ihan ilmainen, mutta kun ottaa tuon hi-fi imuarjan pois, jonka hinta tosiaan yli 4000$, ja lisäkustannuksen joka aiheutui kampiakselin tasapainotuksen ongelmista, 2800$sta ,onkin summa jo ihan eri luokkaa. Jay arvioi että ero Super Victorin vaihto tuon Jr:n tilalle laskisi tehoa noin 50hp. Tuo dynokaan ei ole mikään lisähevosia tarjoava Westech.
Tuo forum tarjoaa muutenkin mahtavaa luettavaa, vähemmän maksettua mainosta...
Tuolla forumilla näkee nuo 16 dyno vetoa, ja tosiaan koneen vääntö käyrä on kuin sähkömoottorissa.
Hinta eitosiaan ole ihan ilmainen, mutta kun ottaa tuon hi-fi imuarjan pois, jonka hinta tosiaan yli 4000$, ja lisäkustannuksen joka aiheutui kampiakselin tasapainotuksen ongelmista, 2800$sta ,onkin summa jo ihan eri luokkaa. Jay arvioi että ero Super Victorin vaihto tuon Jr:n tilalle laskisi tehoa noin 50hp. Tuo dynokaan ei ole mikään lisähevosia tarjoava Westech.
Tuo forum tarjoaa muutenkin mahtavaa luettavaa, vähemmän maksettua mainosta...
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: kireä 347
vapaastihengittävä se on, polttoaineen annostelusta en osaa sanoa. En ole hetkeen asiasta keskustellut isännän kanssa. Forströmmin Jussin 11000 rpm jenkaavaa pikkulohkoletukkaa tuli kuunneltua '90-luvulla Alastarossa Jussin Camaron keulalla. Se ei kuulosta enää v8:lta ollenkaan, ääni muistuttaa Formulan ja moottoripyörän välimaastoa.Tapsa kirjoitti:Mielenkiintoinen vinkulelu...ilmeisesti ruutta tai fööni vai ihan vaan kaasarit...
Muutaman pikkulohkon kuulleena startissa 10000 kiekuvan, myös isolohkon.
Mä olen ollut aina sitä mieltä, ettei ole muita imusarjoja kuin singleplain, niin isot primäärit&putkisto mikä autoon sopii ja parhaat kannet mihin on rahaa. En minäkään sitä aina ole noudattut, jos Sulo Vileninä jotain pääsee ostamaan.Antti66HT kirjoitti:Ton motin tarkoitus todentaa että main streamin mielestä "liian isoilla" kansilla, kaasuttimella, imusarjalla ja pakosarjoilla, voidaan oikealla nokalla tehdä kone joka kiekaisee kovaa, mutta vääntää alhaalta. Tämä on vähän niin kuin vastine 2 taso imusarjoja, kansien pillikanavia ja kuristavia pakosarjoja puolustaville...
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
Galaxie61
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: kireä 347
Fastback kirjoitti:vapaastihengittävä se on, polttoaineen annostelusta en osaa sanoa. En ole hetkeen asiasta keskustellut isännän kanssa. Forströmmin Jussin 11000 rpm jenkaavaa pikkulohkoletukkaa tuli kuunneltua '90-luvulla Alastarossa Jussin Camaron keulalla. Se ei kuulosta enää v8:lta ollenkaan, ääni muistuttaa Formulan ja moottoripyörän välimaastoa.Tapsa kirjoitti:Mielenkiintoinen vinkulelu...ilmeisesti ruutta tai fööni vai ihan vaan kaasarit...
Muutaman pikkulohkon kuulleena startissa 10000 kiekuvan, myös isolohkon.
jos tuo on mies jonka molemmat tunnemme niin ruutta siihen tulee.
Mä olen ollut aina sitä mieltä, ettei ole muita imusarjoja kuin singleplain, niin isot primäärit&putkisto mikä autoon sopii ja parhaat kannet mihin on rahaa. En minäkään sitä aina ole noudattut, jos Sulo Vileninä jotain pääsee ostamaan.Antti66HT kirjoitti:Ton motin tarkoitus todentaa että main streamin mielestä "liian isoilla" kansilla, kaasuttimella, imusarjalla ja pakosarjoilla, voidaan oikealla nokalla tehdä kone joka kiekaisee kovaa, mutta vääntää alhaalta. Tämä on vähän niin kuin vastine 2 taso imusarjoja, kansien pillikanavia ja kuristavia pakosarjoja puolustaville...
tuon saatat jokupäivä joutua perumaan
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: kireä 347
niin juu, unohdin ihan tunnelrammit ja truutta sarjat kuten 2@4 weber sarja, ahdin imusarjat jne.Galaxie61 kirjoitti:
tuon saatat jokupäivä joutua perumaan
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2113
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Jay Allenin "you can´t do that 347"
Mua alko just vaivaamaan toi oma Victor Jr, ja sen ahtaus, vaikka omat kannet onkin 4.030 poraukslla kuristetut. otain jää aina pöydälle...
Odotuksena tolle koneelle 2500 lbs autossa 8.50 vartilla. No, ei autokaan ole ihan perus taunus.
Odotuksena tolle koneelle 2500 lbs autossa 8.50 vartilla. No, ei autokaan ole ihan perus taunus.
Re: Jay Allenin "you can´t do that 347"
Nooh. Olen ajellut pikkumoottorilla, super victorilla ja dominaattorilla pari kesää. Ihan hyvin vetää 1600rpm ylöspäin vitosvaihteella. Monet sekoittavat alakierrosväännön ja osakaasuväännön keskenään. Varmaan menisi kaksitasolla ja pikkuholleyllä vähän vielä paremmin, mutta ei ole ollut tarvetta panostaa alapäähän enempää. 
Jos saisi romun kasaan kesäksi, niin voisi koittaa vähän räväkämpää nokkaa, kun tuo 248/256 @050 (mekaaninen rulla) käy tyhjäkäyntiä 750rpm ja tuntuu hiukan sukkahousumeiningiltä.
Jos saisi romun kasaan kesäksi, niin voisi koittaa vähän räväkämpää nokkaa, kun tuo 248/256 @050 (mekaaninen rulla) käy tyhjäkäyntiä 750rpm ja tuntuu hiukan sukkahousumeiningiltä.