Jay Allenin "you can´t do that 347"

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2113
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Jay Allenin "you can´t do that 347"

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Moro,

Oon täällä joskus ennenkin vaahdonnu camshaftinnovations nimisestä firmasta. Tässä hieman video pätkää kiinnostuneille:

http://camshaftinnovations.com/Project%20347.htm


TQ = 514 at 6000 & 6100, 3100 rpm 411 lbs/ft

HP= 677hp 7800rpm

Myytävänä 13k$

Super victorilla 50 hp vähemmän tehoa, mutta ehkä n. 8000$ ...

Project 347: You Can't Do That

Pähkinäkuoressa koneen tarkoitus oli kumota pari myyttiä:
Is in regards to:

-Running a big intake (King Kong). It will kill TQ and be a big. Disproved that.

-That a dominator will not work on a 347. It'll kill TQ and be a turd. Disproved that.

-That 2.00" headers are wrong for a NA 347. Disproved that.

-That a mechanical roller will not survive in a 10.68 (which really is 10.85 now) 347. Disproved that.
Viimeksi muokannut Antti66HT, 02 Maalis 2010, 21:51. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: kireä 347

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Missäs tämän koneen speksien lähde on, ei ainakaan tuon firman sivuilla? Tai en vaan löytänyt...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2113
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: kireä 347

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Tässä alkuperäinen, mutta tuossa ei ihan kaikki. Koitan kaivaa... Tuosta koneesta on 194 sivun topicci täällä:

http://sbftech.com/index.php/topic,19097.0.html

Tarvii kirjautua ja esitellä itsensä, 10 postausta ja aukeaa lisää alueita...

Pro Systems Dominator Carburetor
Wilson Manifolds / BG Modified Victor Jr
TEA / Ci Prepped TFS TW 190cc Fast As Cast Heads
Competition Bowl Blend
Milled to 58cc
Comp Cams Ultra Gold 7/16 x 1.72 Roller Rockers
Ci Solid Roller Camshaft on a Billet Core
Comp Cams 838-16 Solid Roller Lifters
Comp Cams 8138 100% Adjustable Timing Kit
Probe TFS TW 1.090" F/T Pistons
10.68:1 Compression @ zero deck & 58cc chamber
Scat 5.400" x 2.123" H-Beam Rods
3.400" Steel CHP/Eagle Crankshaft
ATI Dampner
RAM Aluminum Wheel
Canton Pan
Probe Steel Main Girdle
ARP Main Studs
ARP 7/16 Head Studs
2.00" Accufab Headers with 3.50" collector
5.00" oval NASCAR Exhaust
5.00" oval Custom Mufflers
Michigan 77 Bearings through out
Lightning Air Pump (after rings seat)
Royal Purple Oil
Mexican 302 Block

Tämä on normi bensalle suunniteltu kone. Dynottu VP:n bensalla.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: kireä 347

Viesti Kirjoittaja Fastback »

677hp@7800rpm. Asiallinen paukkumäärä, ei ehkä jokajampan normi katumotti. 13 tonnin hintaan ei halpa pannu. Luulenpa että satakunnan alueella tässä hetken päästä tulee esiin. stroukkaamaton 800hv@11000rpm 302. Se ei toimi pumppugasolla maksimi iskussansa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Re: kireä 347

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Mielenkiintoinen vinkulelu...ilmeisesti ruutta tai fööni vai ihan vaan kaasarit...
Muutaman pikkulohkon kuulleena startissa 10000 kiekuvan, myös isolohkon. :mrgreen:
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2113
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: kireä 347

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Ton motin tarkoitus todentaa että main streamin mielestä "liian isoilla" kansilla, kaasuttimella, imusarjalla ja pakosarjoilla, voidaan oikealla nokalla tehdä kone joka kiekaisee kovaa, mutta vääntää alhaalta. Tämä on vähän niin kuin vastine 2 taso imusarjoja, kansien pillikanavia ja kuristavia pakosarjoja puolustaville...

Tuolla forumilla näkee nuo 16 dyno vetoa, ja tosiaan koneen vääntö käyrä on kuin sähkömoottorissa.

Hinta eitosiaan ole ihan ilmainen, mutta kun ottaa tuon hi-fi imuarjan pois, jonka hinta tosiaan yli 4000$, ja lisäkustannuksen joka aiheutui kampiakselin tasapainotuksen ongelmista, 2800$sta ,onkin summa jo ihan eri luokkaa. Jay arvioi että ero Super Victorin vaihto tuon Jr:n tilalle laskisi tehoa noin 50hp. Tuo dynokaan ei ole mikään lisähevosia tarjoava Westech.

Tuo forum tarjoaa muutenkin mahtavaa luettavaa, vähemmän maksettua mainosta...
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: kireä 347

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Tapsa kirjoitti:Mielenkiintoinen vinkulelu...ilmeisesti ruutta tai fööni vai ihan vaan kaasarit...
Muutaman pikkulohkon kuulleena startissa 10000 kiekuvan, myös isolohkon. :mrgreen:
vapaastihengittävä se on, polttoaineen annostelusta en osaa sanoa. En ole hetkeen asiasta keskustellut isännän kanssa. Forströmmin Jussin 11000 rpm jenkaavaa pikkulohkoletukkaa tuli kuunneltua '90-luvulla Alastarossa Jussin Camaron keulalla. Se ei kuulosta enää v8:lta ollenkaan, ääni muistuttaa Formulan ja moottoripyörän välimaastoa.
Antti66HT kirjoitti:Ton motin tarkoitus todentaa että main streamin mielestä "liian isoilla" kansilla, kaasuttimella, imusarjalla ja pakosarjoilla, voidaan oikealla nokalla tehdä kone joka kiekaisee kovaa, mutta vääntää alhaalta. Tämä on vähän niin kuin vastine 2 taso imusarjoja, kansien pillikanavia ja kuristavia pakosarjoja puolustaville...
Mä olen ollut aina sitä mieltä, ettei ole muita imusarjoja kuin singleplain, niin isot primäärit&putkisto mikä autoon sopii ja parhaat kannet mihin on rahaa. En minäkään sitä aina ole noudattut, jos Sulo Vileninä jotain pääsee ostamaan.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: kireä 347

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

Fastback kirjoitti:
Tapsa kirjoitti:Mielenkiintoinen vinkulelu...ilmeisesti ruutta tai fööni vai ihan vaan kaasarit...
Muutaman pikkulohkon kuulleena startissa 10000 kiekuvan, myös isolohkon. :mrgreen:
vapaastihengittävä se on, polttoaineen annostelusta en osaa sanoa. En ole hetkeen asiasta keskustellut isännän kanssa. Forströmmin Jussin 11000 rpm jenkaavaa pikkulohkoletukkaa tuli kuunneltua '90-luvulla Alastarossa Jussin Camaron keulalla. Se ei kuulosta enää v8:lta ollenkaan, ääni muistuttaa Formulan ja moottoripyörän välimaastoa.

jos tuo on mies jonka molemmat tunnemme niin ruutta siihen tulee.
Antti66HT kirjoitti:Ton motin tarkoitus todentaa että main streamin mielestä "liian isoilla" kansilla, kaasuttimella, imusarjalla ja pakosarjoilla, voidaan oikealla nokalla tehdä kone joka kiekaisee kovaa, mutta vääntää alhaalta. Tämä on vähän niin kuin vastine 2 taso imusarjoja, kansien pillikanavia ja kuristavia pakosarjoja puolustaville...
Mä olen ollut aina sitä mieltä, ettei ole muita imusarjoja kuin singleplain, niin isot primäärit&putkisto mikä autoon sopii ja parhaat kannet mihin on rahaa. En minäkään sitä aina ole noudattut, jos Sulo Vileninä jotain pääsee ostamaan.

tuon saatat jokupäivä joutua perumaan :lol:
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: kireä 347

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Galaxie61 kirjoitti:
tuon saatat jokupäivä joutua perumaan :lol:
niin juu, unohdin ihan tunnelrammit ja truutta sarjat kuten 2@4 weber sarja, ahdin imusarjat jne.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2113
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Jay Allenin "you can´t do that 347"

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Mua alko just vaivaamaan toi oma Victor Jr, ja sen ahtaus, vaikka omat kannet onkin 4.030 poraukslla kuristetut. otain jää aina pöydälle...

Odotuksena tolle koneelle 2500 lbs autossa 8.50 vartilla. No, ei autokaan ole ihan perus taunus.
Avatar
1969
Aktiivi
Viestit: 106
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Re: Jay Allenin "you can´t do that 347"

Viesti Kirjoittaja 1969 »

Nooh. Olen ajellut pikkumoottorilla, super victorilla ja dominaattorilla pari kesää. Ihan hyvin vetää 1600rpm ylöspäin vitosvaihteella. Monet sekoittavat alakierrosväännön ja osakaasuväännön keskenään. Varmaan menisi kaksitasolla ja pikkuholleyllä vähän vielä paremmin, mutta ei ole ollut tarvetta panostaa alapäähän enempää. :lol:

Jos saisi romun kasaan kesäksi, niin voisi koittaa vähän räväkämpää nokkaa, kun tuo 248/256 @050 (mekaaninen rulla) käy tyhjäkäyntiä 750rpm ja tuntuu hiukan sukkahousumeiningiltä.
Vastaa Viestiin