WATTS LINK

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Aivan ylimakee rakenne. Tosin älyttömästi rautaa, tosin lehtijouset poistettuna varmaankin kevyempi kuin alkuperäinen. Wattin linkki tehty jotakuinkin niin kuin ajattelin. Pakarit saisi nykyään kuulemma laitaa kuskin puolen takapyörän edestä pihalle. Ei tulisi tilaongelmia. Mutta takapiiput jotenkin kuuluvat asiaan...
1966 HT 347 Stroker
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

On kaksi tapaa lähestyä tätä meidän harrastusta:
- Alkuperäisen säilyttäminen:
Jos tämä on tavoite niin asiahan on melko selvä. Mennään alkuperäistä kunnioittaen ja vaalien. Nostan hattua kaikille jotka tämän tien valitsevat.

- Alkuperäisen parantaminen:
Pöllökin tajuaa että Mustangi täytti vuosia. Tässä ajassa maailma ja ajopelit ovat muuttuneet niin paljon että 1.6 litrainen perheauto pöllyttää ratakierroksella alkupräisen Mustangin pahasti.
Minä valitsin Mustangin aluksi pelkästään faktojen perusteella; kevyt auto/mörkömoottori. Sittemmin lempi on alkanut leiskua vähän lämpimämminkin. En tunne häpeää siitä että "raiskaan" auton muuttamalla sitä raskaasti. Minun ajonautintoni on kuitekin se pointti koko rakentamiselle. Mikään ei ole pyhää eikä liian vaikeata kun tehdään sitä omaa autoa.
1966 HT 347 Stroker
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Hyvin muotoiltu

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Tuossa on kyllä itua pakko myöntää :!:
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Täytyypä sano,että se on juuri näin. :shock: :P :P Omaansa kun rakentaa (lue virittelee) voi tehdä mitä haluaa. :roll: Iso JEES!!!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

MONTTU kirjoitti:On kaksi tapaa lähestyä tätä meidän harrastusta:
- Alkuperäisen säilyttäminen:
Jos tämä on tavoite niin asiahan on melko selvä. Mennään alkuperäistä kunnioittaen ja vaalien. Nostan hattua kaikille jotka tämän tien valitsevat.

- Alkuperäisen parantaminen:
Pöllökin tajuaa että Mustangi täytti vuosia. Tässä ajassa maailma ja ajopelit ovat muuttuneet niin paljon että 1.6 litrainen perheauto pöllyttää ratakierroksella alkupräisen Mustangin pahasti.
Minä valitsin Mustangin aluksi pelkästään faktojen perusteella; kevyt auto/mörkömoottori. Sittemmin lempi on alkanut leiskua vähän lämpimämminkin. En tunne häpeää siitä että "raiskaan" auton muuttamalla sitä raskaasti. Minun ajonautintoni on kuitekin se pointti koko rakentamiselle. Mikään ei ole pyhää eikä liian vaikeata kun tehdään sitä omaa autoa.
Juurikin näin. Jotain GT-500 Shelbyä varmasti harva alkaa kustomoimaan kovasti, mutta massatuotantona olleet Fastbackit, ht:t, machit jne ovat melko tylsiä vekottimia ilman pientä perus hot roddausta. Ennenkuin RaunoH pääsee sanomaan mitään sarjatuotannosta, niin kyllä shelby americanin GT-500 on massatuotanto vehje Shelby Europoihin nähden :wink: , mutta ymmärtänette mitä tarkoitan.

Meikäläisenkin viimeinen hankintaa ei voi enää sanoa mr-kuntoiseksi, muutoksia tulee läpi voimalinjan ja muitakin jippoja pienempiä ja suurempia. Muutoksia on jonkinverran, mutta jätin vielä mahdollisuuden entisöinnille, jos vaikka kaapista löytyy joskus pussihousut :shock: Mitään ei ole "pilattu" lopullisesti. Toisaalta autoa ei IKINÄ entisöidä, joten samahan tuo vaikka hitsaisi kaaret samantein. Tulisi jäykkyyttä potenssiin kolme ja eikä se turvallisuuskaan varmasti huonontuisi. Putkikeulakaan ei olisi huonompi jos joskus haluaa pikkulohkon :wink:
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Vastaa Viestiin