351c moottorin sisätuuletus

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
eekoo
Addikti
Viestit: 180
Liittynyt: 02 Maalis 2009, 08:04
Auto: -72 mach
Paikkakunta: south ostrobothnia

351c moottorin sisätuuletus

Viesti Kirjoittaja eekoo »

mihin tulee venakopan kannesta imuletku,ilmanpuhdistajaan vai kaasuttimen kurkkussa olevassa korotuspalassa olevaan liittimeen.. mielestäni suodatin koteloon mutta mikä on tuossa kaasuttimen ja imusarjan välissä olevassa korokepalassa olevan letkuliittimen tarkoitus? Moottori ei ole alkujaan ollut mussessa vaan jossain muussa..(cougar,tbird??) jarrutehostimelle on oma liitin kaasuttimen alaosassa.....
se on ilo joka elättelöö
http://kuvablogi.com/blog/10252/2/
Avatar
Drummer
Mega-addikti
Viestit: 632
Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
Paikkakunta: Ristiina

Re: 351c moottorin sisätuuletus

Viesti Kirjoittaja Drummer »

Mie laitoin apparin puolen venakoppaan PCV-venttiilin ja siitä letkun kaasarin takapuolelle siihen isoon letkunippaan. Kuskinpuolella kopan reiässä on pelkkä breatheri. Tuolleen oon nähnyt aika monessa olevan ja tuntuuhan tuo toimivan.
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
eekoo
Addikti
Viestit: 180
Liittynyt: 02 Maalis 2009, 08:04
Auto: -72 mach
Paikkakunta: south ostrobothnia

Re: 351c moottorin sisätuuletus

Viesti Kirjoittaja eekoo »

kaasutin motorcraft 2 bll , vakio kone... olisko noista lisä vihjeistä apua? Joteski tuntuu että imu venakopasta tulee liian suureksi ja samalla sekoittaa imusarjan /kaasuttimen imua kun letku on tuossa välilaipan reiässä joka on n 10-12mm . Suljenko välilaipan reiän vai miten??
se on ilo joka elättelöö
http://kuvablogi.com/blog/10252/2/
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: 351c moottorin sisätuuletus

Viesti Kirjoittaja PeteP »

eekoo kirjoitti:kaasutin motorcraft 2 bll , vakio kone... olisko noista lisä vihjeistä apua? Joteski tuntuu että imu venakopasta tulee liian suureksi ja samalla sekoittaa imusarjan /kaasuttimen imua kun letku on tuossa välilaipan reiässä joka on n 10-12mm . Suljenko välilaipan reiän vai miten??
Laita vaan niinkuin Rumpalillakin, niin oli mullakin. Toisen kopan hoohotuksen vaikkapa putsarille, niinson alunperikin 8) Eräs kelvelandi guru suositteli artikelissaan tuota pcv-hengitystä :D
Avatar
harmi80
Addikti
Viestit: 201
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: 351c moottorin sisätuuletus

Viesti Kirjoittaja harmi80 »

Mutta laita PCV-venttiili siihen venakoppaan! Ilman sitä suattaapi vähän tuprautella :lol:
-71 HT 351C 4v
eekoo
Addikti
Viestit: 180
Liittynyt: 02 Maalis 2009, 08:04
Auto: -72 mach
Paikkakunta: south ostrobothnia

Re: 351c moottorin sisätuuletus

Viesti Kirjoittaja eekoo »

öö sitten molemmissa venakopissa on imu?..nyt toisessa on korkki jossa filtteri ilman takaiskua ja toisesta lähtee letku jónka laitan tuohon kaasarin ja imusarjan välilaippaan . tätssit sanois ruottalaanen
se on ilo joka elättelöö
http://kuvablogi.com/blog/10252/2/
Avatar
Drummer
Mega-addikti
Viestit: 632
Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
Paikkakunta: Ristiina

Re: 351c moottorin sisätuuletus

Viesti Kirjoittaja Drummer »

Just tuolleen, eli siitä missä on vaan filtteri ilman takalatskua menee raitista sisään ja toiselta puolelta imee kaasut poltettaviks. Tosiaan muista se PCV-venttili sinne letkun ja venakopan väliin, kolmen euron osa joka on hyvä olla :) Niin tuossa kakskurkkuisessa ei itsessään taida sitä letkunippaa ollakaan vaan se on siinä välilaipassa, mut sama asia. Olishan se joku nelikurkkuinen kaasari ja sille imari vielä nyt aika helppo homma asennella :vihellys:
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
Avatar
munmummu69
Addikti
Viestit: 362
Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 351c moottorin sisätuuletus

Viesti Kirjoittaja munmummu69 »

Alkuperäiset viritykset ainakin 60-luvun puolella menee niin, että apparin puolen venakopassa on PCV ja tästä menee letku spaceriin. Kuskin puolelta menee letku ilmanputsariin. Jakajan alipainesäätöä lukuunottamatta tehostajan ja muiden pletkut kerätään imariin kiinnitettyyn 'joulukuuseen'.

Kun PCV on suljettu tyhjäkäynnillä ja isoilla kierroksilla, niin välimallin kierroksilla tuonne apparin venakoppaan tulee alipaine ja kuskin puolen venakoppa hengittää ilmanputsarin läpi (ilmanputsarin alipaine on olematon verrattuna imusarjan alipaineeseen). Käytännössä sama ratkaisu on laittaa kuskinpuolen koppaan suoraan ilmansuodatin.

edittiä: siis PCV on lähes kiinni maksimi- ja minimialipaineilla (ei se kierroksista tiedä mitään)
Mustang -69 SR
eekoo
Addikti
Viestit: 180
Liittynyt: 02 Maalis 2009, 08:04
Auto: -72 mach
Paikkakunta: south ostrobothnia

Re: 351c moottorin sisätuuletus

Viesti Kirjoittaja eekoo »

täytyis löytää letkumallin PCV,oisko FIN vauhtikaupois yleismallia myyrä? vois noihin MU:n kromisiin edelbrokeihin löytää jostain sellaisen korkinkin, ei vaan tullu mieleen kun tilailin koppia.....
se on ilo joka elättelöö
http://kuvablogi.com/blog/10252/2/
Avatar
Drummer
Mega-addikti
Viestit: 632
Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
Paikkakunta: Ristiina

Re: 351c moottorin sisätuuletus

Viesti Kirjoittaja Drummer »

Sulle käy varmaan sama kuin mullakin, eli kumitiiviste siihen kopan reikään, tiivisteessä on PCV:n mentävä reikä. Siitä eteen päin sopiva letku, sellainen L:n mallinen ja siitä toinen pää sinne kaasarille.

Soitappa Niemensivulle ja esitä asia, löytyy tod.näk. hyllystä :D
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
eekoo
Addikti
Viestit: 180
Liittynyt: 02 Maalis 2009, 08:04
Auto: -72 mach
Paikkakunta: south ostrobothnia

Re: 351c moottorin sisätuuletus

Viesti Kirjoittaja eekoo »

lämmittelin ilman pcv venttiiliä, ei meinaa edes käydä kun huohotin letku haaskaa alipaineen. kun letkun sulkee niin käy nätisti. imupuolen venttiilikoppa ei edes lämpeä kun ilma vaihtuu niin hätäseen :D toivottavasti tuo venttiiili kuristaa imua ratkaisevasti.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
joo kyllä kuristi PCV imua , laitoin letkuun orkkis venttiilin ja hyvin pelittää
se on ilo joka elättelöö
http://kuvablogi.com/blog/10252/2/
Vastaa Viestiin