Isokoppainen musti mielessä

Tribute to Mustang. Keskustelua VIN-koodeista, valmistusajankohdista tai muuten vaan Mustangista

Valvoja: Ville K

96PurpleStang1
Addikti
Viestit: 334
Liittynyt: 06 Huhti 2009, 16:24
Paikkakunta: Alavus

Isokoppainen musti mielessä

Viesti Kirjoittaja 96PurpleStang1 »

Hei.Tälläinen 71-73 on hieman alannut viimeaikoina kiinnostamaan.Eipä näitäkään taida vielä "liikaa" suomessa olla.Onko näille olemassa omaa
saittia, lähinnä tuotantoluvut/eri variaatiot ko. mallista kiinnostavat.Sn95 tarjoaa kyllä kivaa kyytiä sinänsä mutta eihän vanhan jytinää kunnon
putkistolla voita mikään.Nykyinen tuli floridasta, sieltä olisi tarkoitus tätä jättikoppaakin kytätä kun on "hyvät suhteet" sinnepäin.Tietääkseni osien saatavuus näihin on vielä aika hyvä?Miten luetaan näistä esim. vinkoodia ja "fendertagia" varusteiden ja koneen selvittämiseksi?En tiedä tuleeko tämäkään haavekuva toteutumaan mutta ainahan sitä toivoa sopii.. :)
Obd-vikakoodiluku Fordeihin ja muihin Usa-autoihin.Bmw täysi diagnostiikka, livedata ja koodaukset.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Isokoppainen musti mielessä

Viesti Kirjoittaja Fastback »

'71 kopan mustakankissa näkyy hyvin aikansa nascar orientoitunut ilmapiiri. Auton muotoiluun on otettu vaikutteita tehtaan maximun nascar effort autoista kuten Cyclone Spoiler II:sta ja Talladegasta. Pitkä Fastback koppa, pitkä keula on kavennettu keulasta ja painettu jyrkästi alaspäin. Tällä on parannettu keulan ilmanleikkaavuutta. Nämä ovat kaikki keinoja, joilla haettiin pienempää ilmanvastuskerrointa, aivan kuten em. '69 vuoden nascar kopissa. Eikä toi nyt niin iso toisaalta ole, lähes sama tai täysin sama akseliväli siellä luuraa mitä suuressa osassa muita early mustakankeja, mutta se vaan jotenkin näyttää isommalta.

Mitä pitempään tuo mach on tallissa ollut, niin sitä paremmin se on alkanut sopia silmään. Vielä jos joskus rikastuisi niin voisi päivitellä ylätukivarret johonkin rallimalleihin ja rakentaa äreämmän moottorin.

Osien saanti on aika hyvä "isokoppaan", kaikkea ei saa kuten hattuhyllyjä tms. Ihan hyvä harrastekohde ja järkevän hintainen esim. '69 sporttikattoon nähden ja pyöräkotelot on VALTAVAT mustangiksi. Sinne menee 295 aivan heittämällä ja 325 todella tarkalla sovituksella ja lokasuojan kaaren sisään, ei alle vaan niin ettei ota lokasuojan reunaan kiinni. Edellyttää ettei ole madallettu aivan einarina. Niemensivun Sepon itselleen entisöimä '71 Mach1 4V 351C:llä kannattaa joskus ihmetellä. Se on oikeasti hieno.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: Isokoppainen musti mielessä

Viesti Kirjoittaja PeteP »

:D Jos pystyisin Mustangiin palaamaan, niin eipä ole paljoa vaihtoehtoja. -71 siitä lähetään, Bossi! ompa kevyt katsella.. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1971-For ... m53deed894

Tai siitä: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1971-FOR ... 5ad61d38a3

Tai tuo -72 "Boss" :roll: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Super-Ra ... 2a03d870a7

Oot näitä varmaan kuolannutkin, mutta laitampa ny kuiten 8)

Jos puhutaan "perusmalleista" niin sitten kyttäämään moottorikoodien M (HO) tai Q-koodista (CJ) autoa 8)
96PurpleStang1
Addikti
Viestit: 334
Liittynyt: 06 Huhti 2009, 16:24
Paikkakunta: Alavus

Re: Isokoppainen musti mielessä

Viesti Kirjoittaja 96PurpleStang1 »

Huh, kylläpä oli hienoja autoja..eikö yhtään mitään kalliimpaa olisi löytynyt... :D Kyllä se on tällä budetilla tyytyminen johonkin lievään projektikuntoiseen malliin.tuleeko se sitten valmistuttuaan yhtä kalliiksi kuin nämä linkeissä olevat autot.Kyllä nämä huippukuntoiset alkaa
olla todella hinnoissaan, toki köyhällehän se on aina kaikki kallista.Tuo konepelti on autoilun historian hienoimpia versioita.Tuolla isolohkolla
suorituskyky on varmaan kohdallaan.Kertokaas joku vielä jos tuollainen on 6-koneinen, meneekö kasi suoraan palkin päälle vai tarviiko vaihtaa?
Kardaani ja peräkin taitaa olla eri kaliiberia kuten uudemmissakin?Ja mistä sen vin-kooderin näihin löytäisi?
Obd-vikakoodiluku Fordeihin ja muihin Usa-autoihin.Bmw täysi diagnostiikka, livedata ja koodaukset.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: Isokoppainen musti mielessä

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Kuvat on omiaan nostattamaan kuumetta :D Mahottomia unelmia nuo on itellekkin. Kutoskoneista isoavästpäkkiä et helpolla löydä 8) 302 on myöskin aika kehno esitys :lol: Stanu sisusta on sitten todella ruma!, mutta huolta ei ole jos edes ovipaffit on deluksea :roll: penkkeihin saa edulliset kunnon verhoilut. Perää on kasia ja ysiä. laatikkoja FMX, C4, C6 ja Manuaalia. Uusiopalikoilla saat sitten rammairia ja muuta mukavaa tarvittaessa 8)

http://www.mustangdecoder.com/plates_1970.html

http://classicponycars.com/data.html

http://www.theclassicmustang.com/1971_Mustang.htm
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Isokoppainen musti mielessä

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Peten kanssa aika samoilla linjoilla.

Plus sitten pari lisäystä omien kokemusten perusteella.
96PurpleStang1 kirjoitti:Kyllä se on tällä budetilla tyytyminen johonkin lievään projektikuntoiseen malliin.tuleeko se sitten valmistuttuaan yhtä kalliiksi kuin nämä linkeissä olevat autot.
Ei pidä paikkaansa. Tulee VARMASTI kalliimmaksi 20-50 % ellei enemmän. Jos et itse pysty tekemään, niin tuohon sitten lisäksi vieraan työn osuus ja kustannus on L A P A S E S T A.
96PurpleStang1 kirjoitti:Kertokaas joku vielä jos tuollainen on 6-koneinen, meneekö kasi suoraan palkin päälle vai tarviiko vaihtaa?
Kardaani ja peräkin taitaa olla eri kaliiberia kuten uudemmissakin?Ja mistä sen vin-kooderin näihin löytäisi?
Tämä on 99% mututieto, että palkissa ei ole mitään eroa. Ainakin sb-bb versiossa se on sama, joten miksi ei kutvosessa Kutosessa taitaa olla pyörännavatkin suoraan 5-pulttiset? Vähintään 351c auto kannattaa ostaa, ostat tommotten kutvos mallin ja alat tuunaan machia tms. siitä ja vaihdat koneeksi 351w/351c/FE/429 /460 niin joudut vaihtamaan eteen levyt, vakaajaa jne. Se on vaan hyvä vaihtoehto kun maahantuotaessa konehuoneessa majailee vähintäänkin Foordsonin V8.

Vaikka kuinka kirpaisee, niin osta paras mihin sulla on varaa, tämä on neuvo mitä en itsekään noudattunut ja 5v hurahti remontissa ja rahaa paloi A4 Audin verran - uuden sellaisen, jossa ei ole laskettu oman työn osuutta, siitä saisi pinota toisen A4:n verran pöytään. Osta niin valmis mihin on varaa, se on kuin rahaa laittaisi pankkiin :)

Katsos Ruotsin tarjontaa. Kruunu on edullinen ja säästyy parin tontun rahditus valtameren ylitse, eikä tarvitse pelätä sydän syrjällään että hukkuuko kontti vai miten käy. Traileri perään ja ruotsiin.

Tämä on helmi on Globenin vieressä 32.000 Euron hintaan. Aito Cobra Jet J-koodi, pellin alla puhisee Ford Racingin 521 cid ja C6. Mä olisin jo ostanut tuon, jos nyt etsisin vastaavaa Machia mikä minulla jo on. Ajokuntoista J-koodia et saa jenkeistäkään tuolla hintaa tai on aika nihkeää + että tämä on isolla padalla alukansilla. Entisöintyjä 429 Cobra Jet motteja löytyy 3500-4000 usd haarukkaan jos haluaa joskus mr-kilpiin. Tai sitten vaihtaa vain rauta Cobra Jet kannet, CJ imusarja ja asiaankuuluva snorkkeli ja ajaa mr-leimalle.

http://www.blocket.se/stockholm/Ford_Mu ... ?ca=13&w=3

tai 35000e orggis T5 vientimallin CJ Mach 1 (myös edellisen lisäksi Globenin kupeessa)
http://www.blocket.se/stockholm/Ford_Mu ... ?ca=12&w=3

24500 Euroa, 351c.
http://www.blocket.se/halland/Ford_Must ... ?ca=13&w=3

22000e, 351c
http://www.blocket.se/vasterbotten/Must ... ?ca=13&w=3

21000e 351c ja VETOKOUKKU, niin voi liittyä karvanaamareihin ja mennä leirintäalueelle vaunun kanssa.
http://www.blocket.se/stockholm/Ford_Mu ... ?ca=13&w=3

tai sitten edullisesti

21000e '70 mach 351c+C6
http://www.blocket.se/stockholm/Ford_Mu ... ?ca=12&w=3

tommottia nyt alkuunsa. http://www.Blocket.se ja sitten http://www.nitroz.se ovat kohtuullisia sivuja. On niitä joitain muitakin, mutta noilta minä pengon eniten.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
moottori-hannu
Aktiivi
Viestit: 111
Liittynyt: 30 Elo 2009, 12:54
Auto: 73 cabriolet 351

Re: Isokoppainen musti mielessä

Viesti Kirjoittaja moottori-hannu »

Kannaattakohan vanhaa etsiä floridasta, ovat nimittäin ilmastosta johtuen yleensä aikamoisia ruosteprojekteja tahi sitten ilmastoidusta tallista xxxxxx$ (yli)hintaan myytäviä keräilykappaleita. Oma 73- avo tuli coloradosta ja ruostetta ei nimeksikään.
96PurpleStang1
Addikti
Viestit: 334
Liittynyt: 06 Huhti 2009, 16:24
Paikkakunta: Alavus

Re: Isokoppainen musti mielessä

Viesti Kirjoittaja 96PurpleStang1 »

moottori-hannu kirjoitti:Kannaattakohan vanhaa etsiä floridasta, ovat nimittäin ilmastosta johtuen yleensä aikamoisia ruosteprojekteja tahi sitten ilmastoidusta tallista xxxxxx$ (yli)hintaan myytäviä keräilykappaleita. Oma 73- avo tuli coloradosta ja ruostetta ei nimeksikään.

Juu, voi se varmaan näinkin olla, varsinkin vanhempien autojen kohdalla.Tässä kuitenkin vertailun vuoksi vähän Sn:n pohjaa, tämä auto on myyty uutena Floridan Fort Myersiin josta se on tullut toiselle puolelle Miami Beachille sitten West Palm Beach, Lake Worth, Jupiter.
4 omistajaa yhteensä ennen minua.Eli auto on ollut koko ajan aika lähellä mertakin.Uskallan kyllä verrata auton pohjaa vastaaviin "suomiautoihin".Kaverini on tuottanut useita autoja tuolta (myös vanhempia), eikä mistään ruosteista ole ollut juurikaan vaivaa.
Ja niitä ruosteromuja sielläkin varmasti onkin mutta ei sellaisia kannata tänne raahata jos hyviäkin vielä löytyy.
Liitteet
Kuva 109.jpg
Obd-vikakoodiluku Fordeihin ja muihin Usa-autoihin.Bmw täysi diagnostiikka, livedata ja koodaukset.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
Avatar
stangrider
Aina äänessä
Viestit: 1341
Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
Paikkakunta: sAVO

Re: Isokoppainen musti mielessä

Viesti Kirjoittaja stangrider »

Nämä linkit vanhenee, melko nopeasti mutta Craiglistia selatessa
saa ainakin aikaa hyvin kulumaan.. Floridassakin monenlaista tarjontaa :)


http://miami.craigslist.org/brw/cto/1537865433.html

1971 mach 1 Mustang-Original - $18995 (Tavares, FL)

Date: 2010-01-04, 11:31PM EST]


1971 ford mach 1 mustang this vehicle has 59,691 original miles on it, Automatic FMX Transmission, under the hood is the 351 2V Cleveland motor with plenty of power never been rebuilt or modified, starts right up and runs great no mechanical issues, power steering, AC, (Front disc brakes-which was a rare option added for thise era of vehicle and makes braking so much better), has always been garage kept even by its first owner who was a ford executive and she parked in the executive garage. the couple of items changed on this vehicle are minimal the car was repainted about four years ago, wheels are american racing ( i do still have original wheels) and the air cleaner was replaced with a new one (still have original air cleaner as well) , all interior is original and in excellent condition no rips or tears in the vinyl. The body, frame, trunk pan, floor pans have NO rust, the vehicle has never seen a wet road. You wont find a mach 1 in better original condition than this one it has been very well taken care of. I do have a marti report on this vehicle to show its authenticity. N.A.D.A average value is $29,125 and high retail is $40,000 which is what this vehicle would fall closer too.

email-nmdouglas1@yahoo.com 0r 352-636-3888



· Location: Tavares, FL
95 GT Topless and Opal Froster

http://www.stangbangers.com/
96PurpleStang1
Addikti
Viestit: 334
Liittynyt: 06 Huhti 2009, 16:24
Paikkakunta: Alavus

Re: Isokoppainen musti mielessä

Viesti Kirjoittaja 96PurpleStang1 »

Tuokin on hieno kuin mikä, värikin miellyttää.Minkä verran muuten tämän korimallin edustajia suomesta löytyy ja kerholaisilta ?
Obd-vikakoodiluku Fordeihin ja muihin Usa-autoihin.Bmw täysi diagnostiikka, livedata ja koodaukset.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
eekoo
Addikti
Viestit: 180
Liittynyt: 02 Maalis 2009, 08:04
Auto: -72 mach
Paikkakunta: south ostrobothnia

Re: Isokoppainen musti mielessä

Viesti Kirjoittaja eekoo »

tuola muut osiossa on vähän päiväkirjaa maaliskuussa maahan tulleesta texas autosta, vielä katsastamatta ja verottamatta, rahaa mennyt n.21000e, osat on lähes kaiki ostettuna, + omia tunteja pari kolmesataa, kaikki maalausta ja pojan tekemiä sähköja lukuunottamata tehty itse. Auto niin alkuperäinen ja virittämätön kun mahdollista, ei kuitenkaan museokuntoinen (maalattu kojelauta,sähköt ja katkaisimet,lämppäri ym. vaihdettuja ). ei mitään järkeä itte rakentaa mutta ei kaikessa tarvi olla järki mukana :D
se on ilo joka elättelöö
http://kuvablogi.com/blog/10252/2/
moottori-hannu
Aktiivi
Viestit: 111
Liittynyt: 30 Elo 2009, 12:54
Auto: 73 cabriolet 351

Re: Isokoppainen musti mielessä

Viesti Kirjoittaja moottori-hannu »

96PurpleStang1 kirjoitti:
moottori-hannu kirjoitti:Kannaattakohan vanhaa etsiä floridasta, ovat nimittäin ilmastosta johtuen yleensä aikamoisia ruosteprojekteja tahi sitten ilmastoidusta tallista xxxxxx$ (yli)hintaan myytäviä keräilykappaleita. Oma 73- avo tuli coloradosta ja ruostetta ei nimeksikään.

Juu, voi se varmaan näinkin olla, varsinkin vanhempien autojen kohdalla.Tässä kuitenkin vertailun vuoksi vähän Sn:n pohjaa, tämä auto on myyty uutena Floridan Fort Myersiin josta se on tullut toiselle puolelle Miami Beachille sitten West Palm Beach, Lake Worth, Jupiter.
4 omistajaa yhteensä ennen minua.Eli auto on ollut koko ajan aika lähellä mertakin.Uskallan kyllä verrata auton pohjaa vastaaviin "suomiautoihin".Kaverini on tuottanut useita autoja tuolta (myös vanhempia), eikä mistään ruosteista ole ollut juurikaan vaivaa.
Ja niitä ruosteromuja sielläkin varmasti onkin mutta ei sellaisia kannata tänne raahata jos hyviäkin vielä löytyy.
Jep,kyllä Floridasta hyviäkin löytyy,todennäköisyys vaan saada "kosteutettu "projekti on kohtuuhintaisissa vanhemmissa aikamoisen suuri, moni kakku päältä kaunis jne on tullut tässä osavaltiossa eteen jopa ns "näyttelyautoissa".
eekoo
Addikti
Viestit: 180
Liittynyt: 02 Maalis 2009, 08:04
Auto: -72 mach
Paikkakunta: south ostrobothnia

Re: Isokoppainen musti mielessä

Viesti Kirjoittaja eekoo »

eikä kannata luottaa ennestään tuntemattoman myyjän valokuviin, oma piti olla "vain" lattiavikainen mutta joka paikan sai hitsata sisäkattoja myöden, nyt se on hyvä mutta olihan armoton työmaa,no olipa halpa ,teksasista ei oo pitkä floriraan... kaliforniasta tuli muutama vuosi sitten -47 oldsi eikä yhtään reikää koskaan ollutkaan , on huikea ero ett missä auto on asustellut....
se on ilo joka elättelöö
http://kuvablogi.com/blog/10252/2/
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Isokoppainen musti mielessä

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Jos puhutaan +20v vanhoista Florida-autoista, niin unohtakaa ihan sovinnolla mikäli auto on viettänyt ikänsä Floridassa. Autot voivat olla ruosteessa pysty tai vaakapinnoilta, paikoista mistä yleensä ei rostia tavata. Minulle riitti yhden Florida-auton entisöinti johon vaihdettiin tai korjattiin lähs kaikki paitsi ovet, etulokasuojat ja katto. 7 vuotta vanhemmassa California autossani oli yksi ruostereikä joka oli tullut vuotaneesta lämppärinkennosta.

Amerikan joe tietää, ettei Florida-autoa kannata ostaa. Silläpä he ostavat rapeita autoja floridasta jonnekin kuivalle seudulle ja myyvät ne eurooppaan esim. California autona... Varovainen saa olla.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
munmummu69
Addikti
Viestit: 362
Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Isokoppainen musti mielessä

Viesti Kirjoittaja munmummu69 »

Fastback kirjoitti:Jos puhutaan +20v vanhoista Florida-autoista, niin unohtakaa ihan sovinnolla mikäli auto on viettänyt ikänsä Floridassa.
+1
Oon onnellisesti päässyt viisastumaan kaverin kokemuksista.
Mustang -69 SR
Vastaa Viestiin