mustang gt 4.6 -96 lämppäri
mustang gt 4.6 -96 lämppäri
Pikku ongelma. Lämppärinkenno rupes vuotamaan. Onnistuuko vaihto purkamatta koko autoa. Jos tietoa niin otetaan kiitollisena vastaan. Kiitos.
- hannu
- Aina äänessä
- Viestit: 1169
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
- Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: mustang gt 4.6 -96 lämppäri
tavile kirjoitti:Pikku ongelma. Lämppärinkenno rupes vuotamaan. Onnistuuko vaihto purkamatta koko autoa. Jos tietoa niin otetaan kiitollisena vastaan. Kiitos.
Kyllä sulla on tuollainen projekti edessä, jos on avo niin "pikkasen" helpompaa, lähinnä tilan kanssa.




-
- Addikti
- Viestit: 334
- Liittynyt: 06 Huhti 2009, 16:24
- Paikkakunta: Alavus
Re: mustang gt 4.6 -96 lämppäri
Katoppas.Tämähän on jääny ihan huomaamatta multa.Tutun näkönen savotta viime talvelta.Kylmä ja ahdas talli ei suinkaan edesauta tuota hommaa varsinkaan yksin tehtynä mutta kyllä sen sinne saa.Jenkkifoorumilta kattelin tuohon ohjeita jotka nyt oli aikas omintakeiset, ihan kaikkea ei tarvinnu purkaa mitä siinä sanottiin, toki vuosimalleittain voi olla näissä jotain eroja.
Ite en nostanu koko kojelautaa autosta pois ollenkaan (ei mahtunu) vaan laskin sen penkkien päälle väärinpäin ja siitä välistä sitten vaihtamaan kennoa.Chiltonin manuskan ohje on irroittaa koko lämppäriboksi mutta totesin sen kyllä tarpeettomaksi kun sen luukun etureunan avaa ja ne kotelon yläkiinnikkeet veks niin hyvin mahtuu kennon vaihtamaan.Nyt on sitten Fordin viimeisin ohje, koskee ainakin Thunderbirdejä ja muita Mn12 korejakin kait että jompaan kumpaan kennon putkeen tempastaan pikku maadoitus johto klemmarilla kiinni ja toinen pää auton runkoon, elektrolyysin estämiseksi joka tuhoaa kennon sisältäpäin.
Voin kyllä sitten kertoa että tämä tulee monella vielä eteen Sn95 kanssa, aika yleinen ongelma.Omassa autossa oli neesut sellasta kuraa että tokkopa oli koskaan vaihdeltu.Tämä edesauttaa mukavasti kennon hapertumista.Eli kannattaa vaihtaa nesteet jos on huonot.Näitä on paukkunu jenkeissä jopa aika vähän ajetuista -99 malleistakin.Samoin F-sarjan trukeista.Monet suosittelee fordin orgis-osaa joka varmasti hyvä onkin.Mulla sisälty repro osa auton hintaan niin laitoin sitten sen, saas nähdä kauanko se kestää.No, toinen kerta meneekin jo rutiinilla...
Ite en nostanu koko kojelautaa autosta pois ollenkaan (ei mahtunu) vaan laskin sen penkkien päälle väärinpäin ja siitä välistä sitten vaihtamaan kennoa.Chiltonin manuskan ohje on irroittaa koko lämppäriboksi mutta totesin sen kyllä tarpeettomaksi kun sen luukun etureunan avaa ja ne kotelon yläkiinnikkeet veks niin hyvin mahtuu kennon vaihtamaan.Nyt on sitten Fordin viimeisin ohje, koskee ainakin Thunderbirdejä ja muita Mn12 korejakin kait että jompaan kumpaan kennon putkeen tempastaan pikku maadoitus johto klemmarilla kiinni ja toinen pää auton runkoon, elektrolyysin estämiseksi joka tuhoaa kennon sisältäpäin.
Voin kyllä sitten kertoa että tämä tulee monella vielä eteen Sn95 kanssa, aika yleinen ongelma.Omassa autossa oli neesut sellasta kuraa että tokkopa oli koskaan vaihdeltu.Tämä edesauttaa mukavasti kennon hapertumista.Eli kannattaa vaihtaa nesteet jos on huonot.Näitä on paukkunu jenkeissä jopa aika vähän ajetuista -99 malleistakin.Samoin F-sarjan trukeista.Monet suosittelee fordin orgis-osaa joka varmasti hyvä onkin.Mulla sisälty repro osa auton hintaan niin laitoin sitten sen, saas nähdä kauanko se kestää.No, toinen kerta meneekin jo rutiinilla...
Obd-vikakoodiluku Fordeihin ja muihin Usa-autoihin.Bmw täysi diagnostiikka, livedata ja koodaukset.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.