
Mitä moottoriöljyä 351 Clevelandiin?
Re: Mitä moottoriöljyä 351 Clevelandiin?
Eipä oo tiukka putjetti, nimin kokemusta on, Lyönkö kuitit pöytään? halvemmallakin oisin päässyt jos en ois innostunut hieman viriviri ja jotain hipopipo osaa laittamaan, kaikki muut liikkuvat on uutta paitsi kampura ja kanget. Perusosathan on suht edullisia. Näissäkin hommissa voi käyttää hintavertailuja päätä ja laskinta 


Re: Mitä moottoriöljyä 351 Clevelandiin?
No niin, alkoihan sitä tietoa löytyä kun vähän sohaisee. Kiitos Mexico.Mexico65 kirjoitti:Racing öljyt ei ole tarkoitettu normaaliin käyttöön.
Onneksi niitä ei ole yleensä suora myynnissä.
Lainaus Mobil;
"You say the new Mobil 1 Racing oils are not for street use. Why is that? Does that mean I can't use these oils if my race car is also my daily driver?
Automotive street use oils that meet the latest industry standards are required to have a lower level of Zinc and Phosphorus anti-wear chemistries than oils formulated years ago. The latest automotive street use engine oils are designed to be compatible with emission control equipment. Mobil 1 Racing oils are formulated with anti-wear (Zinc/Phosphorus) chemistries at twice the level of automotive street oils to provide enhanced protection of highly loaded valve train systems found in some race engines. Based on the high level of anti-wear chemistries, Mobil 1 Racing oils are not recommended for street use."
Ne ns. racing öljyt jotka ovat normaalisti kaupan sitä vastoin on myös tarkoitettu normaalikäyttöön. Tämä ei johdu ZDDP:stä vaan muista öljyn lisäaineista (lähinnä puhdistavat) joita ei oikeissa racing öljyissä ole.
Mutta jos käytätte "vanhoissa" tai kunnostetuissa laahaavalla nokka-akselilla (suosittelen myös rullakoneisiin joissa ei ole katalysaattoria) varustetuissa moottoreissa normaaleja öljyjä niin varmistukaa, että zincdialkylditiophosphate((Zinc/Phosphorus)(ZDDP)) määrä on öljyssä riittävästi. Harrin mainitsema 12000ppm on riittävä määrä. Tuon lisä aineen tarkoitus ol lisätä pinta paine kestävyyttä koneen kriittisissä kohdissa, ei pelkästään nokka-akselin ja nostajan välissä.
Mutta väite, että racing öljyt kuluttavat konetta normaali öljyjä enemmän on erittäin harhaan johtavaa. Tuntuisi perin oudolta, että jokin formula tai NASCAR tiimi laittaisi koneisiin öljyä joka kuluttaa niitä normaaleja öljyjä enemmän. Muutenkin noiden koneiden kestoikää pyritään kaikin keinoin lisäämään.

Sitten vain pitää päättää onko oman kulkineen moottori kuinka "race", eli mitä öljyä se tarvitsee.
Re: Mitä moottoriöljyä 351 Clevelandiin?
Jatketaas aiheella, mitähän moottoriöljyä gurut mahdollisesti suosittelis tollaseen vanhaan kutoskoneeseen, jolla ajettu ehkä puoli milliä, on sille joskus jotain tehty kun käy ihan nätisti eikä pölläytä. Motonetistä koitin katsella, mutta ei sieltä löydy sellaisia öljyjä, joissa olis niin vanha luokitus, että löytyis vielä noita vanhoja lisäaineita jotka suojais kulumiselta.. Eli mitä koneeseen, ja mistä?
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: Mitä moottoriöljyä 351 Clevelandiin?
Heitäs viestiä http://tuumacid.com/ tohon suuntaan, saat varmasti vaihtoehtoja.Ville K kirjoitti:Jatketaas aiheella, mitähän moottoriöljyä gurut mahdollisesti suosittelis tollaseen vanhaan kutoskoneeseen, jolla ajettu ehkä puoli milliä, on sille joskus jotain tehty kun käy ihan nätisti eikä pölläytä. Motonetistä koitin katsella, mutta ei sieltä löydy sellaisia öljyjä, joissa olis niin vanha luokitus, että löytyis vielä noita vanhoja lisäaineita jotka suojais kulumiselta.. Eli mitä koneeseen, ja mistä?
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Re: Mitä moottoriöljyä 351 Clevelandiin?
No kyllä kyllä, olin Tepon kanssa tänään juuri puheissa, mutta kun ei toi pää pelaa niin, että osais kahdesta eri autosta puhua saman puhelun aikana 

Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Re: Mitä moottoriöljyä 351 Clevelandiin?
Mineraalia jota löytyy melkein joka marketista, Valvolineä esim. http://www.valvoline.fi/tuotteet/voitel ... turbo.html Tai sitten vaikka us-partsilta kulffia: GULF SL ZINC PLUS 20W50Ville K kirjoitti:Jatketaas aiheella, mitähän moottoriöljyä gurut mahdollisesti suosittelis tollaseen vanhaan kutoskoneeseen, jolla ajettu ehkä puoli milliä, on sille joskus jotain tehty kun käy ihan nätisti eikä pölläytä. Motonetistä koitin katsella, mutta ei sieltä löydy sellaisia öljyjä, joissa olis niin vanha luokitus, että löytyis vielä noita vanhoja lisäaineita jotka suojais kulumiselta.. Eli mitä koneeseen, ja mistä?
Mineraaliöljy, johon on lisätty sinkki (ZDDP) lisäainetta
erityisesti estämään vanhempien amerikkalaisten autojen
venttiilikoneistojen kulumista.
API: SL
GULF LUBE REGULAR SAE 30 / SAE 50
Erityisesti vanhempiin ajoneuvoihin tarkoitettu
yksiaste mineraaliöljy.
API: SL
GULF MULTI G 15W40
Vanhempiin, bensiini- ja dieselkäyttöisiin henkilöautoihin
ja kevyeen kuljetuskalustoon sopiva moottoriöljy.
API: CD/SF
Ei noita luokituksia sen kummemmin kannata katella vanhoissa matalakierrosmoottoreissa

- IstoT
- Aktiivi
- Viestit: 49
- Liittynyt: 21 Touko 2018, 14:28
- Auto: musseton
ex. Mustang Mach 1 -71 351C 2V 3-speed manual
ex. Mustang Convertible 5.0 GT - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Mitä moottoriöljyä 351 Clevelandiin?
Availlaanpa tämä ketju uudelleen.
Ymmärrän että tuo GULF CLASSIC SAE 20W-50 5L olisi varma valinta 351 Clevelandiin mutta Motonetissä olisi vastaava tuote myynnissä joten sen pystyisi työmatkalla hakea.
Onko kellään tietoa onko tässä vaadittavat määrät sitä sinkki juttua?
British Classic Motor Oil 20W50 5L
Typical Inspection Data:
Density @ 20°C 0.870 g/cm3
Viscosity @ 100°C 17.2 cSt
Viscosity @ 40°C 145 cSt
Viscosity Index 120
Viscosity CCS @ -15°C 8000 cP
Sulphated Ash Mass 1.1%
Zinc 0.08%
Calcium 0.22%
Phosphorus 0.07%
Colour Green
Pour Point -27 °C
Ymmärrän että tuo GULF CLASSIC SAE 20W-50 5L olisi varma valinta 351 Clevelandiin mutta Motonetissä olisi vastaava tuote myynnissä joten sen pystyisi työmatkalla hakea.
Onko kellään tietoa onko tässä vaadittavat määrät sitä sinkki juttua?
British Classic Motor Oil 20W50 5L
Typical Inspection Data:
Density @ 20°C 0.870 g/cm3
Viscosity @ 100°C 17.2 cSt
Viscosity @ 40°C 145 cSt
Viscosity Index 120
Viscosity CCS @ -15°C 8000 cP
Sulphated Ash Mass 1.1%
Zinc 0.08%
Calcium 0.22%
Phosphorus 0.07%
Colour Green
Pour Point -27 °C
-
- Addikti
- Viestit: 298
- Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
- Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
- Paikkakunta: Humppila
Re: Mitä moottoriöljyä 351 Clevelandiin?
Motonetistä ainakin saa Teboil classic 20w/50 missä on riittävästi zddp lisäaineistusta
https://www.teboil.fi/yhtio/tiedotearki ... -s-20w-50/
Valvoline Vr1 20W/50 Kanssa varma valinta ja löytyy monesta paikasta myynnissä
https://www.teboil.fi/yhtio/tiedotearki ... -s-20w-50/
Valvoline Vr1 20W/50 Kanssa varma valinta ja löytyy monesta paikasta myynnissä
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Taunus Stw-75 2.6 v6
- IstoT
- Aktiivi
- Viestit: 49
- Liittynyt: 21 Touko 2018, 14:28
- Auto: musseton
ex. Mustang Mach 1 -71 351C 2V 3-speed manual
ex. Mustang Convertible 5.0 GT - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Mitä moottoriöljyä 351 Clevelandiin?
Kiitti tiedoista..
...haenpa tota Teboilin öljyä..
