u-pultin mutterit

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
eekoo
Addikti
Viestit: 180
Liittynyt: 02 Maalis 2009, 08:04
Auto: -72 mach
Paikkakunta: south ostrobothnia

u-pultin mutterit

Viesti Kirjoittaja eekoo »

oletteko asentaneet noita muttereita,
http://www.mustangsunlimited.com/SubCat ... ords=EMF34


on vähä ssairaan tiukat menemää vai väännänkö voimalla vaan kiinni?
se on ilo joka elättelöö
http://kuvablogi.com/blog/10252/2/
Avatar
Drummer
Mega-addikti
Viestit: 632
Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
Paikkakunta: Ristiina

Re: u-pultin mutterit

Viesti Kirjoittaja Drummer »

Jos et vikakierteelle punonu niitä alunperin niin vääntöä vaan :lol: Nehän vähän ruttuun puristeltu valmistajan toimesta etteivät vauhdissa karkais.
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
eekoo
Addikti
Viestit: 180
Liittynyt: 02 Maalis 2009, 08:04
Auto: -72 mach
Paikkakunta: south ostrobothnia

Re: u-pultin mutterit

Viesti Kirjoittaja eekoo »

koklasin yhtä ja usko loppu... kitoos uskon vaffistuksesta...hitsaan rautakangen hylsyyn niin eiköhän nöyrry.. :idea:
se on ilo joka elättelöö
http://kuvablogi.com/blog/10252/2/
Avatar
Kopekka
Addikti
Viestit: 181
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Joensuu

Re: u-pultin mutterit

Viesti Kirjoittaja Kopekka »

Precionin 329-10 mutterit pyörii kyllä sormilla kiinni, eilen juuri laitoin omaani paikoilleen. Hommattu joskus US-Partsista.
Loppukiristys sitten 8-15 lpf ft. :wink:
71 Mach1 351C 4v
Ford Mondeo Wagon 2017 1,6 Ecoboost
eekoo
Addikti
Viestit: 180
Liittynyt: 02 Maalis 2009, 08:04
Auto: -72 mach
Paikkakunta: south ostrobothnia

Re: -72 kardaanin u-pultin mutterit

Viesti Kirjoittaja eekoo »

eekoo kirjoitti:oletteko asentaneet noita muttereita,
http://www.mustangsunlimited.com/SubCat ... ords=EMF34


on vähä ssairaan tiukat menemää vai väännänkö voimalla vaan kiinni?
kokeilin uusilla muttereilla, kun mutterit oli jo kohtalaisen lujassa niin silti U-pultin ja nivelen väli oli n.2 mm, nivelen kuppi on oikean kokoinen Yokeen ja U pultti sopiva reikiinsä, tuleeko U pultin ja nivelen kupin väliin vielä joku onales, tää on tätä kun ostaa puretun auton prkle
se on ilo joka elättelöö
http://kuvablogi.com/blog/10252/2/
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: u-pultin mutterit

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Sullon vaan väärät silimukat. Ei noihin tarvi mitään ihme muttereitakaan,perus tuumamutteria ja loktaittia varmistukseksi.
eekoo
Addikti
Viestit: 180
Liittynyt: 02 Maalis 2009, 08:04
Auto: -72 mach
Paikkakunta: south ostrobothnia

Re: u-pultin mutterit

Viesti Kirjoittaja eekoo »

PeteP kirjoitti:Sullon vaan väärät silimukat. Ei noihin tarvi mitään ihme muttereitakaan,perus tuumamutteria ja loktaittia varmistukseksi.
mutku MU ja HH ei tunne muita kun nuo linkissä mainitut, niitä on siis muitakin ??,
se on ilo joka elättelöö
http://kuvablogi.com/blog/10252/2/
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Re: u-pultin mutterit

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Meneekö silmukat "pohjaan" ilman kiristämistä jos ei mene lenkit ovat väärän kokoiset , tosin lenkkien eivät pitäis mennä edes rei´istä sisään vaan kanittaa reunoista. kokeile toisila muttereilla vaikka ruuvipenkissä . ON helpompi kokeilla siinä kuin äheltää
auton alla.Tarkasta samalla onko sama kierre molemmissa esim 5/16 -16 UNC jos toisessa on UNF tai jopa millikierre niin eivät sovi hyvin yhteen ja Kierreliima ja käsi mometti riittää.
eekoo
Addikti
Viestit: 180
Liittynyt: 02 Maalis 2009, 08:04
Auto: -72 mach
Paikkakunta: south ostrobothnia

Re: u-pultin mutterit

Viesti Kirjoittaja eekoo »

Tapsa kirjoitti:Meneekö silmukat "pohjaan" ilman kiristämistä jos ei mene lenkit ovat väärän kokoiset , tosin lenkkien eivät pitäis mennä edes rei´istä sisään vaan kanittaa reunoista. kokeile toisila muttereilla vaikka ruuvipenkissä . ON helpompi kokeilla siinä kuin äheltää
auton alla.Tarkasta samalla onko sama kierre molemmissa esim 5/16 -16 UNC jos toisessa on UNF tai jopa millikierre niin eivät sovi hyvin yhteen ja Kierreliima ja käsi mometti riittää.
lenkit menee reikiin sujuvasti mutta ei purista niveltä vaikka kiristäisi. MU:n nivel täytyy olla väärän mallinen eli Yokeen menevät kupit täytyy olla isommat...olisko etunivel?? kysyn huomenna US partsista
se on ilo joka elättelöö
http://kuvablogi.com/blog/10252/2/
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: u-pultin mutterit

Viesti Kirjoittaja Fastback »

mittaa yoken "kuppikoko", kupin halkaisija ja nivelen leveys. Voit näiltä sivuilta mittojen perusteella tunnistaa nivelen koon, ennenkuin soita us-partsiin.

http://www.pstds.com/driveshafts_101.htm

Mikäli kaikki ei ole alkuperäistä palikkaa, saattaa kyseessä olla ns. ristisiitos... eli esim. isompi 1330 perän yoke ja pienempi 1310 kardaanin ristikko... never know, ei kun mittaamaan.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
eekoo
Addikti
Viestit: 180
Liittynyt: 02 Maalis 2009, 08:04
Auto: -72 mach
Paikkakunta: south ostrobothnia

Re: u-pultin mutterit

Viesti Kirjoittaja eekoo »

us-parts antoi pari vaihtoehto mittaa joista toinen täsmää... eli taka Yokeen tarvii pari mm suuremman kuppikoon..
se on ilo joka elättelöö
http://kuvablogi.com/blog/10252/2/
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: u-pultin mutterit

Viesti Kirjoittaja SamiM »

eekoo kirjoitti:us-parts antoi pari vaihtoehto mittaa joista toinen täsmää... eli taka Yokeen tarvii pari mm suuremman kuppikoon..
http://www.drivelineshop.com/specsheet.htm
eekoo
Addikti
Viestit: 180
Liittynyt: 02 Maalis 2009, 08:04
Auto: -72 mach
Paikkakunta: south ostrobothnia

Re: u-pultin mutterit

Viesti Kirjoittaja eekoo »

* SPICER, a division of the Dana Corp., Spicer has supplied driveshaft components to nearly every OEM in the U.S. and Europe. A Spicer shaft/ U-Joint is easily identified by OUTSIDE keepers. (fig.A) and locating tabs on the Pinion Yoke.(fig.B) The 3 series used are 1310,(fig.B, A = 3.219, B = 1.063). 1330,(fig.B, A = 3.625, B = 1.063) and 1350,(fig.B,A = 3.625, B = 1.188). A special note; some FORD 1310 & 1330 applications have larger cups on the Pinion Yoke. Dim.B = 1.125

jos oikein ymmärsin niin vain Fordiin on myös tuota 1,125" eli 28,57mm perän Yokeen sopivaa kuppia ..
se on ilo joka elättelöö
http://kuvablogi.com/blog/10252/2/
Vastaa Viestiin